پس از این همه هیاهو امروز تکلیف سرخابی ها مشخص می شود



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه پرسپولیس

سرانجام پس از گذشت ماه ها و هفته ها برای مشخص شدن تکلیف اداره باشگاه های سرخآبی و برگزاری چهار مزایده بی نتیجه امروز قرار است در نشستی که وزارت ورزش میزبان آن است تکلیف اداره باشگاه های پرسپولیس و استقلال در فصل پیش روی مشخص شود.

پس از اینکه چهارمین مزایده سرخآبی ها هم بدون نتیجه خاتمه یافت بحث اجاره باشگاه های استقلال و پرسپولیس مطرح شد و حتی مدیرعامل آبی ها اعلام کرد باشگاه استقلال اجاره داده شده است اما این خبر با واکنش سریع سازمان خصوصی سازی همراه شد و رئیس این سازمان اجاره این 2 باشگاه را خلاف قانون دانست.


پس از آن وزارت ورزش هم بحث اجاره استقلال را یک خطای لفظی دانست و رییس مرکز روابط عمومی این وزارتخانه اعلام کرد قرار است برند باشگاه استقلال به یک حامی مالی ( اسپانسر ) به مدت یک سال داده شود و این اسپانسر تنها حامی مالی تیم است و قرار نیست این باشگاه ها را اجاره بدهیم.


در این مدت اشخاص و شرکت های مختلفی هم برای اجاره یا اسپانسری این 2 باشگاه درخواست داده اند؛ البته برخلاف دوران حضور در مزایده این بار آبی پوشان خواهان بیشتری دارند، از مالک ایرانی یکی از تیم های لیگ اسلواکی تا خانواده مرحوم ناصر حجازی پیشنهاد خود را برای در اختیار گرفتن استقلال بصورت استیجاری به وزارت ورزش ارسال کردند اما تاکنون صحبتی از تایید یا رد این درخواست ها نشده است.


این روزها مصاحبه های یکی از اعضای سابق هیات مدیره این باشگاه هم برای مدیران کنونی دردسر ساز شده است؛ افجه ای 2 نفر از اعضای کنونی هیات مدیره را هوادار تیم رقیب عنوان کرده بود، موضوعی که البته خیلی زود باشگاه استقلال تکذیب کرد و آنرا فرار رو به جلوی عضو سابق هیات مدیره نامیدند.


پرسپولیسی ها هم که در مزایده ها 2 خواهان پروپاقرص به نام های بهنام پیشروی کیش و استیل آذین ایرانیان داشتند تاکنون به غیر از صحبت های غیررسمی ای که از حضور یک بانک به عنوان اسپانسر این باشگاه می شود، بحث دیگری در خصوص آنها مطرح نیست.
شرکت استیل آذین ایرانیان و مالک متمول آن هم که یکی از مشتریان جدی سرخپوشان بود بعد از 2 بار رد شدن اهلیتش در مزایده ها تصمیم گرفته بجای هزینه کردن در ورزش با پرداخت وام قرض الحسنه به جوانان خدمت کند و عملا با این اظهارنظر راه خود را از سرخپوشان جدا کرده است.


بحث دیگری که درخصوص آینده سرخپوشان این روزها در فضای رسانه ای مطرح است انتخاب امیر عابدینی به عنوان مدیرعامل آینده این باشگاه است؛‌ بحثی که با توجه به رابطه نه چندان خوب مدیرعامل دهه هفتاد پرسپولیس با وزیر ورزش و معاونانش به سرانجام رسیدن آن چندان محتمل به نظر نمی رسد؛ هرچند وزارت ورزش بارها با تصمیمات عجیب باعث حیرت همگان شده و شاید اینبار هم در انتخاب هیات مدیره و مدیران عامل 2 باشگاه، باعث شود سرخآبی ها، هوادارانشان و اهالی رسانه و ورزش با شعر عطار نیشابوری توصیف شوند:
بر بوی یقین درین بیابان رفتیم
وز عالم تن به عالم جان رفتیم
عمری شب و روز در تفکر بودیم
سرگشته در آمدیم و حیران رفتیم
حال با اوضاع کنونی این 2 باشگاه در فصل نقل و انتقالات که برخی از تیم ها کار خود را برای فصل پیش رو از اکنون آغاز کرده اند این 2 تیم باید منتظر باشند تا بلکه امروز اعضای هیات مدیره و منابع مالی شان مشخص شود و پس از آن درپی انتخاب سرمربی(‌استقلال)‌ و یا جلب نظر سرمربی با پرداخت پول به آن (‌پرسپولیس)‌ و جذب بازیکنان مورد نظر سرمربی برای تقویت تیمشان شوند. هرچند اینگونه که از اخبار و شنیده ها پیداست این روزها نزدیک ترین گزینه به نیمکت استقلال علیرضا منصوریان سرمربی موفق تیم نفت و کاپیتان شماره 10 سابق آبی پوشان است اما تا مشخص نشدن اعضای هیات مدیره بعید است سرمربی آبی پوشان مشخص شود.

اخبار ورزشی - خبرگزاری صدا و سیما

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------