آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

هیات مدیره استقلال و پرسپولیس را بشناسیم



اخبار,اخبار ورزشی , باشگاه پرسپولیس

ترکیب جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس روز گذشته معرفی شده‌ و اعضای هیات مدیره این باشگاه دارای ترکیبی از افراد با تجربیات و سوابق ورزشی و مدیریتی است.

به گزارش ایسنا، درحالی بعد از ماه‌ها انتظار، اعضای جدید هیات مدیره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از سوی نصرالله سجادی انتخاب و معرفی شدند که این بار تغییر زیادی در چینش هیات مدیره پرسپولیس نسبت به دوره گذشته به چشم نمی‌خورد. سه عضو هیات مدیره پرسپولیس پیش از این هم عضو هیات مدیره این باشگاه بود‌ه‌اند و فقط حسین عبدی و حمیدرضا گرشاسبی اعضای جدید هیات مدیره این باشگاه را تشکیل می‌دهند.

آنچه در ذیل می‌خوانید شرحی از سوابق اجرایی، ورزشی و مدیریتی اعضای جدید هیات مدیره پرسپولیس است:

جعفر کاشانی
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس دارای مدرک لیسانس ادبیات فارسی است. او در آغاز فوتبالش برای شاهین بازی می‌کرد و پس از انحلال این باشگاه در سال 1346، به باشگاه پرسپولیس رفت و تا زمان خداحافظی از فوتبال، در این باشگاه حضور داشت. جعفرکاشانی کارمند سیاسی وزارت امور خارجه و کاردار و سرکنسول ایران در کشورهای انگلستان، آلمان، سوریه و امارات بوده و سالهاست مدیر عامل باشگاه شاهین است. او در هیات مدیره قبلی باشگاه حضور داشت. کاشانی همچنین مدرس دانشگاه پرسپولیس است.

علی اکبر طاهری
طاهری از افراد نزدیک به وزارت ورزش و جوانان محسوب می‌شود. او سابقه ورزشی زیادی ندارد اما در مدیریت سوابق خوبی در کارنامه دارد. او در مقطعی مشاور امور اقتصادی وزیر ورزش و جوانان بود. طاهری پیش از این عضو هیات مدیره پرسپولیس بود و در مقطعی که سیاسی به زندان رفت، امور باشگاه را در اختیار گرفت و سعی داشت با مدیریت خود، حواشی و مشکلات باشگاه را به حداقل برساند.

حمیدرضا گرشاسبی
مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران، از پیشکسوتان کشتی محسوب می‌شود. او در مقطعی دبیر فدراسیون کشتی بود و بعد از آن مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان خورستان شد. او که یکی از افراد تازه وارد به هیات مدیره محسوب می شود، مدیر کل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان بوده است و اکنون مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران است.

حسین عبدی
پیشکسوت 48 ساله باشگاه پرسپولیس که سال‌ها برای این تیم به میدان رفته است، دارای معتبرترین مدارک مربیگری اروپا است. او مدرک پرولایسنس خود را از کشور انگلستان دریافت کرده و مدتی هم با تیم های ملی 16، 17،18 انگلستان همکاری داشته است. عبدی پیش از این در مقاطع مختلف به عنوان مربی در باشگاه پرسپولیس فعالیت داشته است. او در مقطعی کوتاه، سرمربی داماش گیلان بود.

دکتر محمد زادمهر
بازیکن سال‌های دور باشگاه پرسپولیس که پیش از این نیز عضو هیات مدیره این باشگاه بوده است، در سن 25 سالگی و بعد از 9 سال حضور در این باشگاه از فوتبال خداحافظی کرد. او در مقاطعی به طور همزمان در تیم جوانان و بزرگسالان باشگاه بازی می‌کرده، پس خداحافظی از فوتبال ادامه تحصیل داد و توانست مدرک دکترا خود را در رشته دندانپزشکی دریافت کند. زادمهر سابقه سرپرستی تیم های ملی جوانان، نوجوانان و همینطور بزرگسالان را در کارنامه دارد. او همچنین در مقطعی کوتاه، قائم مقام باشگاه پرسپولیس بود.

عدم حضور "سبک‌دست" اسپانسر دارای قرارداد و تداوم حضور مقداد نجف‌نژاد در هیات مدیره منصوب وزارت ورزش و جوانان از نکات جالب توجه ترکیب جدید هیات مدیره آبی‌پوشان پایتخت است. اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال بعد از کش و قوس های فراوان سرانجام معرفی شدند. درحال حاضر از پنج عضو هیات مدیره، چهار عضو مشخص شده‌اند. این افراد شامل عباس کردنوری، شهاب جهانیان، مسعود معینی و مقداد نجف‌نژاد هستند. در این نوشتار به صورت مختصر با سوابق ورزشی و اجرایی این اعضاء آشنا می‌شوید.

عباس کردنوری
کردنوری از کسانی بوده که بعد از انقلاب اسلامی مانع از انحلال باشگاه استقلال شده و با علی جباری و منصور پورحیدری باشگاه استقلال را حفظ کرده‌اند. او تا اواخر دهه شصت در سمت های مدیرعاملی، مدیر اجرایی و سرپرستی باشگاه استقلال حضور داشته است. وی از مدیران قدیمی ورزش ایران است و احتمالا وزارت ورزش بر حسب سوابق و خوش نامی او، تصمیم گرفته تا او را در هیات مدیره استقلال قرار دهد.

کردنوری سه سال پیش هم تا آستانه مدیرعاملی استقلال پیش رفت اما در نهایت این عنوان به علی فتح‌الله‌زاده خوئی رسید. وی در کمیته مشورتی استقلال هم حضور داشته است؛ کمیته‌ای که بنا داشت سرمربی استقلال را برای فصل بعد انتخاب کند اما به دلیل اعلام تغییر هیات مدیره استقلال به کارش ادامه نداد.

گفته می‌شود اگر وزارت ورزش فردی را به عنوان مدیرعامل استقلال به هیات مدیره جدید اضافه نکند، کردنوری بیشترین شانس را برای تصدی پست مدیرعاملی استقلال دارد.

شهاب جهانیان
او سابقه حضور در هیات مدیره باشگاه ملوان و گهر درود را دارد. وی فردی جوان است که به عنوان مشاور اجرایی محمود گودرزی کرده می‌کند. جهانیان احتمالا نماینده شخص وزیر ورزش در هیات مدیره استقلال است.

مقداد نجف نژاد
یکی از پر بحث‌ترین افراد حاضر در هیات مدیره استقلال شاید مقداد نجف‌نژاد باشد. او با وجود انتقادهای اخیر بازهم در هیات مدیره استقلال قرار گرفته است. وی حدود یک دهه است که در ترکیب مدیریتی استقلال حضور دارد و همزمان نماینده مجلس هم هست.

درباره او و سوابق ورزشی و مدیریتی‌اش بارها و بارها گفته و نوشته شده است. یادآوری حذف استقلال از آسیا به دلیل عدم ارسال به موقع اسامی در دوران مدیرعاملی‌اش شاید اوج اتفاقات تلخی باشد که هواداران استقلال از حضور او در این باشگاه همچنان به یاد دارند.

مسعود معینی
او نیز همانند نجف‌نژاد در ترکیب هیات مدیره قبلی استقلال نیز حضور داشت. معینی فردی دانشگاهی است و از پیشکسوتان استقلال به شمار می رود. شاید عملکرد او در هیات مدیره استقلال از نظر وزارتی ها مطلوب بوده که همچنان در هیات مدیره استقلال باقی است.

نفر پنجم!
وزارت ورزش هنوز نام پنجمین عضو هیات مدیره را اعلام نکرده است. این فرد می توانست سبک‌دست یا افشارزاده باشد اما ظاهرا حضور آنها در استقلال منتفی است. با این ترکیب قطعا وزارت ورزش تمایلی ندارد باشگاه را به سبک دست اجاره دهد یا او را در ترکیب هیات مدیره قرار دهد؛ چرا که سیاست مالی سرخابی‌ها متفاوت با فصل چهاردهم لیگ تعریف شده است.

درباره افشارزاده نیز باید گفت که با توجه به سمت جدید او در وزارت ورزش، مشغله او به اندازه‌ای هست که به استقلال نرسد و به این ترتیب باید قید حضور او را نیز در استقلال زد.

شاید یک پیشکسوت هم‌تراز با منصور پورحیدری بهترین گزینه برای پنجمین عضو هیات مدیره باشگاه استقلال باشد.

سکانس آخر
در اسامی خط خورده از هیات مدیره باشگاه استقلال، اسامی زیادی حضور دارند. پندار توفیقی، رضا نثاری، سید سعید افجه‌ای، رضا صادق پور و کامران صاحب پناه. این نام‌ها کسانی بودند که نتوانستند در هیات مدیره جدید استقلال حضور داشته باشند و حداقل برای یک سال از مدیریت استقلال دور خواهند بود.

اخبار ورزشی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------