تصمیم عجیب برای قدیمی‌ترین ورزشگاه پایتخت



اخبار,اخبار ورزشی ,قدیمی ترین استادیوم ورزشی تهران

با توجه به این اینکه این استادیوم در مرکز شهر قرار دارد، از پتانسیل ویژه ای برای تجاری سازی برخوردار است و از همین رو تصمیم گرفته شده که در ضلع غربی این مجموعه که بر خیابان مفتح قرار دارد، یک مجموعه تجاری احداث شود! یک پاساژ در دل قدیمی ترین استادیوم ورزشی تهران!

 ورزشگاه شهید شیرودی، قدیمی ترین ورزشگاه، شاید مهمترین ورزشگاه تهران باشد. استادیومی که اوایل سال 1300 شمسی شکل گرفت و در طول این سال ها میزبان رویدادهای بسیار بزرگی بوده و رویدادهای تلخ و شیرینی را میزبانی کرده حالا بعد از گذشت قریب ه 9 دهه قرار است کارکردی متفاوت از ورزش پیدا کند.

پیرترین ورزشگاه پایتخت حالا قرار است در آخرین دهه منتهی به یکصد سالگی اش، کارکرد متفاوتی پیدا کند. ورزشگاه که روزگاری مامن همه ورزشکاران ایران بود و قلب تپنده ورزش ایران به شمار می رفت، ظاهرا قرار است به یک منبع درآمدزایی بدل شود.

ورزشگاه امجدیه در سال 1306 خورشیدی، 10 سال پیش از آنکه فدراسیون فوتبال ایران تأسیس شود در باغ اهدایی امجدالسلطنه برپا شد. امجدیه به طور رسمی در سال 1318 تأسیس شد و بدل به یک مجموعه کامل ورزشی گردید. این استادیوم یک کمپلکس کامل ورزشی است که تقریبا برای همه رشته های ورزشی سالن تخصصی دارد. این مجموعه شامل 2 استخر سرپوشیده و یک استخر روباز استاندارد مسابقات است. همچنین دو زمین فوتبال، زمین تنیس، سالن تمرین و مسابقه کشتی، کاراته و بوکس می‌باشد.

امجدیه تا قبل از ساخت ورزشگاه آزادی اصلی‌ترین ورزشگاه ایران بود و بازی‌های خانگی تیم ملی و 2 تیم بزرگ پایتخت نشین استقلال و پرسپولیس در آن برگزار می‌شد. در یکی از مسابقاتی که در سال 1347 در استادیوم امجدیه برگزار شد بیش از 30 هزار نفر تماشاگر به استادیوم آمد و شمار بسیاری نیز در بیرون از ورزشگاه ماندند و این اتفاق مسئولان وقت را بر آن داشت تا آغاز به ساخت ورزشگاه آزادی نمایند. به ویژه اینکه قرار بود  تهران میزبان بازی های آسیایی شود و از همین رو به یک مجموعه ورزشی بزرگتر و کاملتر نیاز بود.

با ساخت ورزشگاه آزادی در غرب تهران این ورزشگاه دیگر آن رونق سابق را نداشت تا جایی که به دلیل مسائل امنیتی به واسطه قرار داشتن در مرکز شهر مسئولان دیگر اجازه ندادند بازی مهم فوتبال در آن برگزار گردد و بدل به یک ورزشگاه دوومیدانی شد. ورزشگاه امجدیه پس از انقلاب و در سال 1357 به نام علی‌اکبر شیرودی خلبان هوانیروز ارتش در جنگ ایران و عراق تغییر نام داد.

در سال های بعد از انقلاب و تا دهه 70 بازی های باشگاه های تهران در این استادیوم برگزار می شد اما رفته رفته و با آغاز لیگ سراسری بازی ها به استادیوم آزادی منتقل شد تا شیرودی بدل به یک استادیوم غیرفوتبالی شود.

حالا و با گذشته 9 دهه از عمر این ورزشگاه مسئولان به فکر درآمدزایی از این ورزشگاه افتاده اند و قصد دارند که به این استادیوم پیر تهران کارکرد تجاری بدهند. 

با توجه به این اینکه این استادیوم در مرکز شهر قرار دارد، از پتانسیل ویژه ای برای تجاری سازی برخوردار است و از همین رو تصمیم گرفته شده که در ضلع غربی این مجموعه که بر خیابان مفتح قرار دارد، یک مجموعه تجاری احداث شود! یک پاساژ در دل قدیمی ترین استادیوم ورزشی تهران!

مدبر رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در در این باره می گوید: سعی کردیم با امضای تفاهمنامه‌ای با شهرداری تهران 20 درصد از این مجموعه را که در جنب خیابان مفتح قرار دارد تغییر کاربری داده و به صورت تجاری تبدیل کنیم و سایر بخش‌ها را ضمن بازسازی و بهینه‌سازی کاری کنیم تا مجموعه‌های دیگری در آن احداث شود، البته برآورد هزینه این موضوع هنوز مشخص نیست اما شهرداری تهران هم مایل است که چنین کاری در شیرودی انجام شود.

اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------