آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

بازیکنانی که به جعل کارت پایان خدمت اعتراف کردند!



اخبار,اخبار ورزشی ,کارت معافیت سربازی

پرونده بازیکنان فوتبالی که کارت معافیت سربازی جعل کردند و در فصل گذشته مشکلات زیادی برای فوتبال و باشگاه‌های‌شان به وجود آوردند، هر روز قطورتر می‌شود و خبرهای تازه‌ای به بیرون درز پیدا می‌کند.

 در روزهایی که سازمان وظیفه عمومی ناجا، اسامی برخی از بازیکنان را به‌عنوان جعل کننده کارت معافیت سربازی اعلام کرد، برخی از این بازیکنان به شدت در برابر این موضوع مقاومت کردند و مدعی بودند که هیچ گونه خطایی انجام ندادند.

در حالی که باطل شدن کارت آینده سند موثقی برای جرم آنها بود و کاملا مشخص بود که این بازیکنان با استفاده از قدرت مالی، سندی از اسناد رسمی کشور را جعل کردند اما با این وجود خیلی از این بازیکنان مدعی بودند که معافیت آنها درست بوده و نباید کارت آنها باطل می‌شد و در مصاحبه‌های مختلف در رسانه‌های دیداری و شنیداری اعلام می‌کردند که کاملا بی گناه هستند و سازمان وظیفه عمومی اشتباهی کارت آنها را باطل کرده و به نوعی این سازمان را زیر سوال می‌بردند اما واقعیت همان بود که سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرده بود و البته هیچ گاه برخورد جدی با این مجرمان نشده است.

 

در جدیدترین سندی که به دستمان رسیده تعداد زیادی از این بازیکنان با ارسال نامه‌ای به یکی از مقام‌های نظامی به طور واضح به جعل کارت معافیت سربازی اعتراف و زیر اعتراف خود را نیز امضاء کردند اما واقعا مشخص نیست که چرا این بازیکنان با این وجود بدون گذراندن دوران محکومیت خود به خاطر جعل سند رسمی کشور، مجاز شدند دوباره در فوتبال فعالیت کنند و بدون هیچ گونه محاکمه و گذراندن محکومیتی به فوتبال برگشتند و در فصل آتی می‌توانند به میدان بروند.

در بخشی از نامه اعترافی این بازیکنان آمده است: «ما تعدادی از جوانانی هستیم که به علت جهالت و جوانی اقدام به دریافت کارتهای معافیت غیر قانونی نموده‌ایم. ما به دلیل بی تجربگی و جوانی فریب عده‌ای سود جو را خوردیم بی آنکه از عواقب کارمان آگاه باشیم.»

جالب است که این بازیکنان دراین نامه در حالی از جهالت و جوانی حرف زدند که بیشتر آنها با استفاده از همین سند جعلی، منافع زیادی کسب کردند که طبق قانون هر آنچه که از طریق سند جعلی، عاید فرد جاعل شود، باید به صاحب مال برگردانده شود که ناگفته پیداست اکثر این بازیکنان در طول سال‌هایی که با این سند جعلی برای تیم‌هایشان به میدان رفتند و میلیاردی پول گرفتند، از جیب بیت المال تغذیه کردند و هیچ کس، حتی بالاترین فرد نظامی هم قادر نیست از حق بیت المال بخششی انجام دهد. در این اعتراف نامه فوتبالیست‌ها اسامی آشنا و غیر آشنا زیادی وجود دارد که حتی برخی از آنها مدعی بودند، هیچ کار خلافی انجام ندادند و مدت‌ها علیه مسوولان نظامی و کشوری مصاحبه می‌کردند و عنوان می‌کردند که مورد ظلم واقع شدند.

 

در پایان این اعتراف نامه امضای بازیکنانی چون سعید حلافی، ساسان شیرمردی، حسین ماهینی، توحید غلامی، احمد عبدا... زاده، آرمان شهدادنژاد، حامی زمانی، علی ابراهیمی، سینا عشوری، میثم کریمی، شجاع خلیل زاده، ابراهیم صالحی، فرهاد سالارپور، آرش افشین، عباس عسگری، امیر شرفی، محمد معاوی، علی حمودی، کوشا بختیاری‌زاده و... دیده می‌شود که به نظر می‌رسد مسوولان امر در برخورد با آنها هیـچ بهانه‌ای نداشته باشند، چرا که خود این افراد به جرمشان اعتراف کردند. قابل توجه اینکه اکثر این بازیکنان با موافقت مسوولان نظامی، بعداز محرومیت یکساله از انجام بازی، در لیگ پانزدهم به میدان خواهند رفت اما در طول یک سال گذشته هیچ گونه دادگاهی برای این بازیکنان تشکیل نشده و به جرمشان نیز رسیدگی نشده است.

 

اخبار ورزشی - ایران ورزشی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------