لطفا کار خوب را خراب نکنید!



اخبار,اخبار ورزشی , فدراسیون والیبال

به جز آسیا در تمامی قاره ها حتی آفریقا ، قهرمانان آنان بطور مستقیم جواز صعود به المپیک را می گیرند.

 فدراسیون والیبال برای جام ملت های آسیا تصمیم سنجیده ای گرفت که با تیم دوم خود قرار است به مصاف رقبای آسیایی اش برود .

 

خصوصا اینکه بازهم همانند اداوار قبلی بابت راهیابی مستقیم تیم قهرمان آسیا به بازی های المپیک علی رغم تلاش های ایران و استرالیا آبی گرم نشد ! و باز هم این چشم بادامی ها بودند که میزبانی پر هزینه را به ما تحمیل کرده و حرفشان را نیز مثل همیشه به کرسی نشاندند و مانع از زیر بار رفتن مسئولان فدراسیون جهانی در مورد خواست بر حق ایران و سایر ممالک غیر شرق آسیایی شدند.

 

این در حالی است که به جز آسیا در تمامی قاره ها حتی آفریقا ، قهرمانان آنان بطور مستقیم جواز صعود به المپیک را می گیرند و فقط تیم های های آسیایی هستند که باید در تورنمنتی مشترک با نمایندگان جامانده از سایر قاره ها تکلیف تک نماینده خود را در کنار نماینده اقیانوسیه رقم بزنند . قبل از دور نشدن از موضوع اصلی عنوان کنم که با توجه به خستگی مفرط بازیکنان از شرکت در لیگ جهانی و رویدادهای مهم پیش رو و سرنوشت سازی چون جام جهانی ، این بهترین تصمیمی بود که می شد گرفت.


حتی خیلی ها را عقیده بر این بود که فدراسیون این اقدام را می توانست در بازی های آسیایی 2014 اینچئون با توجه به در اختیار داشتن تیم دوم قدرتمند اجرایی کند ، اما حساسیت مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و اهمیت مدال طلای والیبال در جدول مدال ها ، موجب شد تا والیبال از برنامه قبلی خود مبنی بر شرکت دادن تیم ملی ب خودداری کند و در نهایت با تیم خسته حاضر در مسابقات جهانی لهستان در اینچئون حاضر شود که نتیجه اش بر جا گذاشتن کلی مصدومیت روی دست والیبال بود .


اما این بار مسئولان والیبال در اقدامی مناسب با یک تیر دو نشان زدند . نخست اینکه پس از سال ها به تیم ملی اصلی خود استراحت دادند تا با ریکاوری جسمی و ذهنی مناسب آماده رویدادهای بزرگ تر شود . دوم اینکه با توجه به قطعیت حضور تیم ملی در مسابقات جام جهانی 2015 به جمعی دیگر از بازیکنان پشت خط مانده و پر انگیزه و همچنین تعدادی از بازیکنان زیر 23 سال فرصت دادند تا قدرت پشتوانه های ایران را به رخ رقبای آسیایی شان بکشند .


حالا در شرایطی که این حرکت فدراسیون با استقبال عمومی در میان اهالی فن مواجه شده ، زمزمه شرکت دادن برخی از بازیکنان مسن و خداحافظی کرده در عرصه ملی می تواند همه آثار سودمند چنین طرح پرفایده ای را با خدشه همراه سازد و بر مسئولان والیبال است که نگذارند چنین اتفاقی حرکت درست آغاز شده را زیر سئوال برند .

 

واقعیت اینکه در حال حاضر در آسیا ، جدا از تیم ملی اصلی ایران که در کلاسی جهانی قرار دارد ، ایران با داشتن دو تیم نزدیک به هم توانایی حتی قهرمانی در آسیا و رفتن روی سکو را در جمع تیم های مدعی چشم بادامی داراست.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------