آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

کمیته انضباطی از دعوت بازیکن پرسپولیس جهت ادای پاره ای از توضیحات خبر داد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی…

مرموزترین مدعی ریاست فیفا کیست؟!



اخبار,اخبار ورزشی ,ریاست فیفا

معاون حسابرسی و انطباق فیفا از مدعیان ریاست این سازمان است، شخصی که همچنان هویت دوگانه‌ای از او موجود است.

 جمعه هفت اسفند زمان نشست فوق‌‌العاده مجمع عمومی فیفا است، گرد‌هما‌یی‌ که در آن قرار است رئیس بعدی این ثروتمندترین سازمان بین‌المللی مشخص شود.

هنوز تا آخرین مهلت نام‌نویسی برای نامزدی انتخابات ریاست فیفا سه ماه زمان باقی مانده است و تا کنون بسیاری از تمایل خود به این منظور سخن‌هایی گفته‌اند.

یکی از کسانی که در روزهای اخیر به نظر کمتر شناخته شده برای عموم هواداران فوتبال در جهان بوده، دومینیکو اسکالا است که از دو سال پیش تاکنون مسئولیت کمیته حسابرسی و انطباق فیفا را به عهده دارد.

اسکالای ایتالیایی- سوئیسی که 50 سال دارد، کسی است که زمانی که انتصاب شد، برای ایجاد اصلاحات در راس واحد حقوقی- قانونی سازمان قرار گرفت؛ از کلیدی‌ترین افرادی که حتی در زمان ارائه استعفا از سوی بلاتر، در کنار او نشسته بود!

او در روز‌های اخیر وعده تغییر بنیان‌های فیفا که می‌تواند زمینه‌ساز فساد و کسب ثروت توسط افراد این سازمان شود را داد. او البته این وعده را برای زمانی که به ریاست برسد داد؛ گفتاری مشکوک کننده که در ذهن این را متبادر می‌کند که او که هم‌اکنون قدرت کافی برای اصلاحات را دارد، چارا دست به چنین کاری نمی‌زند؟!

او البته کوشیده که مسیر خود را از دار و دسته بلاتر جدا کند اما سوابق و روابطی که با رئیس سوئیسی داشته، از یاد بسیاری نخواهد رفت.

برخی از مدیران سابق فیفا گفته‌اند که اسکالا که در دهه اخیر سمت‌هایی کلیدی در این سازمان داشته، اطلاعات کافی برای مدیریت این سازمان بزرگ را دارد، اما در عین حال شواهد البته خفیفی هم هست که در موارد فساد هم دست داشته؛‌رد پایی که دنبال کردنش قدری سخت می‌نماید!

در رابطه با اسکالا هر روز اطلاعات جدیدتری منتشر می‌شود؛ اما باید دید که در اطلاعات روزهای آینده، او بلاتری است یا اصلاحاتی؟!

اخبار ورزشی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------