ضرغامی به عنوان تماشاگر هم به فوتبال پول نمی‌داد!



اخبار,اخبار ورزشی ,فدراسیون فوتبال

عزت الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما یکی از مخالفان جدی پرداخت حق پخش به فوتبال بود.

 او در طول دوره حضورش در سمت ریاست سازمان صدا و سیما، اختلاف نظر جدی با مسئولان فدراسیون و باشگاه‌ها درمورد حق پخش داشت و معمولا هر رقمی كه اهالی فوتبال برای حق پخش منصفانه می‌دانستند، یك سوم یا یك چهارم آن را صدا و سیما پرداخت می كرد. آن هم در حالی كه این سازمان درآمد خوبی از محل پخش آگهی‌های قبل، در حین و پس از برگزاری مسابقات فوتبال داشت.


البته حالا هم كه ضرغامی رفته و سزاوار رئیس سازمان صدا و سیما شده، مشكل حق پخش بیشتر از پیش شده و اهالی فوتبال از روزهای حضور ضرغامی، به نیكی یاد می كنند! این البته به این معنی نیست كه ضرغامی با فدراسیون كنار می‌آمد، بلكه به این دلیل است كه اگر ضرغامی 20 درصد حق واقعی فوتبال را می‌داد، سزاوار دیگر همان 20 درصد را هم نمی‌دهد.


ضرغامی امروز در صفحه اینستاگرام خود دو عكس قدیمی از فوتبال منتشر كرده و زیر آن متنی درباره حق پخش فوتبال نوشته است. او در این متن توضیح داده كه از اول هم عادت نداشته به فوتبال پول بدهد، حتی زمانی كه تماشاگر مسابقات فوتبال بود!

 

اخبار,اخبار ورزشی ,فدراسیون فوتبال

 
ضرغامی در اینستاگرام خود نوشت:
حق پخش تلوزیونی !
مرحوم مهراب شاهرخی مورد احترام همه فوتبالی‌ها بود . خوزستانی و کپی ایرانی پله !
سال ها با قرمز‌ها و تیم ملی افتخار آفرید.عکس بالایی درکنار علی پروین و حسین کلانی است و در عکس پایینی هم با تیم مورد علاقه من شهباز ، که درسال 54 توانست قهرمان دسته دوم شود و به دسته اول (لیگ برتر آن روز)صعود کند.بعضی از بازی‌ها در استادیوم راه آهن (کنار میدان راه آهن) انجام می‌شد و من هم یکی از تماشاگران ثابت آن!


آقا مهراب همه کاره بود.تیم را به خوبی راه می انداخت و نتیجه می گرفت.هر وقت هم در زمین برخوردی پیش می‌آمد مثل بزرگ محله وارد می شد و همه را آرام و راضی می کرد.خدا‌ رحمت‌اش کند. در50 سالگی فوت کرد، به مروارید سیاه معروف بود.


پی نوشت:
وارد ایستگاه راه آهن می شدیم و از کنار مسافران ، ریل قطار را می گرفتیم و یك راست می رفتیم پشت درخت هایی که در تصویر می‌بینید، بعد هم به آرامی از میان درخت ها رد شده و روی سکو ها می نشستیم . یعنی بلیت نمی خریدیم!


در جلسه با روسای باشگاه ها و فدراسیون فوتبال ، این خاطره را نقل کردم و با شوخی گفتم ، از همان اول عادت داشتم به فوتبال پول ندهم!


ولی خداییش با اینکه پرداخت حق پخش بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت ، غیر قانونی بود ، مجموعا بیش از 70 میلیارد تومان در این سال ها به فوتبال پرداخت شد .
اگر دیوان محاسبات سراغم آمد، فوتبالی ها کمپوت یادشون نره !


ایجاد ردیف مستقل توسط دولت برای حق پخش فوتبال تنها راه قانونی است.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------