فرار پرسپولیس از قعر جدول با تراکتور/ برانکو دومین خارجی راهم برد



اخبار,اخبار ورزشی , مسابقات فوتبال

دیدار تیم‌های فوتبال تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران در هفته هفتم لیگ برتر با برتری سرخپوشان تهرانی به پایان رسید تا شاگردان برانکو ایوانکوویچ با هفت امتیاز به رده یازدهم جدول صعود کنند.

در ادامه مسابقات هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، از ساعت ۱۶:۲۰ امروز جمعه تیم‌های تراکتورسازی و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به اتمام رسید. جری بنگستون در دقیقه ۷۲ برای پرسپولیس از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد.

سوشا مکانی، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، محمد انصاری، رامین رضائیان، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی طارمی، امید عالیشاه (۸۵- رضا خالقی‌فر)، فرشاد احمدزاده (۹۳- مایکل اومانا) و جری بنگستون (۷۳- علی علیپور) ۱۱ بازیکن اصلی پرسپولیس بودند.

همچنین محمدرضا اخباری، شجاع خلیل‌زاده، کاردوسو، محمد ایران‌پوریان، آیان رمزی، سینا عشوری (۷۶- سروش رفیعی)، بختیار رحمانی، آگوستو، فرید کریمی، شاهین ثاقبی (۷۵- سامان نریمان جهان) و مهرداد بایرامی (۶۳- حمزه یونس) هم در ترکیب اصلی تراکتورسازی قرار داشتند.

این مسابقه در نیمه اول چنگی به دل نزد و دو تیم نتوانستند آنطور که باید و شاید موقعیتی روی دروازه‌ همدیگر خلق کنند. شاید خطرناکترین صحنه بازی را بتوان به فرصتی اطلاق کرد که مهرداد بایرامی در دقیقه ۴۰ در محوطه شش قدم پرسپولیس به بیرون زد.

با این حال حساسیت روی قضاوت داور و همچنین درگیری بازیکنان در این نیمه زیاد بود. علاوه بر فحاشی تماشاگران علیه محسن ترکی داور مسابقه، بازیکنان دو تیم هم در لحظاتی از بازی با همدیگر درگیر شدند.

در نیمه دوم بازیکنان دو تیم برای دقایقی با انگیزه و جنگندگی بیشتری ظاهر شدند و نسبت به نیمه نخست بازی گرم‌تر شروع شد اما بعد از گذشت ۱۵ دقیقه ریتم بازی باز هم افت کرد و بازیکنان دو تیم اشتباهات متوالی را در رساندن پاس به هم تیمی‌های خود مرتکب می‌شدند.

در دقیقه ۵۳ بنگستون می‌توانست با یک ضربه سر دروازه تراکتورسازی را باز کند که محمدرضا اخباری دروزاه‌بان تراکتورسازی این توپ را مهار کرد. در نهایت مهدی طارمی در دقیقه ۷۰ یخ بازی را شکست و با یک حرکت در محوطه جریمه تراکتورسازی با خطای مدافع این تیم متوقف شد تا داور یک ضربه پنالتی به سود پرسپولیس اعلام کند. بر خلاف روال همیشه، اینبار زننده ضربه پنالتی بنگستون بود تا او اولین گلش را برای سرخپوشان تهرانی به ثمر برساند.

با نظر تونی اولیویرا سرمربی تراکتورسازی، سامان نریمان جهان در دقیقه ۷۵ به جای شاهین ثاقبی وارد زمین شد. تصمیمی که به مذاق ثاقبی خوش نیامد و این بازیکن بدون آنکه به سمت نیمکت تیم خود برود، راهی رختکن شد.

پرسپولیس بعد از این گل می‌توانشت در دقیقه ۷۶ یک گل دیگر روی توپ برگشتی شوت مهدی طارمی بزند ولی علی علیپور این فرصت را از دست داد.

۱۰  دقیقه پایانی بازی این تیم تراکتورسازی بود که فشار زیادی را روی دروازه پرسپولیس وارد کرد تا گل خورده را جبران کند. تراکتوری‌ها حتی در دقیقه ۸۷ توپی را به تیرک دروازه سرخپوشان تهرانی زدند که سوشا مکانی آنرا دفع کرد تا بازی در نهایت با همان یک گل خاتمه یابد.

با این نتیجه پرسپولیس هفت امتیازی شد و با سه پله صعود با تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتورسازی، به رده یازدهم صعود کرد. تراکتورسازی هم با هفت امتیاز در رده دهم باقی ماند.

پس از دراگان اسکوچیچ که هدایت تیم فوتبال فولاد را برعهده داشت و مغلوب پرسپولیس شده بود، تونی اولیویرا دومین سرمربی خارجی لیگ برتر بود که تیمش مغلوب برانکو پرسپولیس شد.

 

اخبار ورزشی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------