العربیه و حمله دوباره به بانوان ایرانی!



اخبار,اخبار ورزشی ,برنامه ۹۰

این روزها همه از افتخار‌آفرینی تیم ملی فوتسال دختران ایران حرف می‌زنند.اما العربیه به صورت ناجوانمردانه علیه دختران ایران گزارشی را دوباره روی آنتن فرستاده .

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، برنامه ۹۰ دوشنبه‌شب هم به احترام پیروزی‌ها و قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران، در اولین بخش برنامه با دعوت از سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتسال گفت‌وگویی ویژه و مفصل با آنها ترتیب داد و البته برای اولین‌بار در تلویزیون تصاویر گلزنی تیم ملی فوتسال بانوان در مسابقات رسمی و بین‌المللی نشان داده شد.

 

این موفقیت آن‌قدر بازتاب داشته که توجه همگان را به خودش جلب کرده است. بازتاب‌های جهانی این پیروزی که به خارج از مرزها رفته باعث شده معتبرترین سایت‌ها و روزنامه‌های جهان هم عکس‌های تیم ملی فوتسال دختران ایران را منتشر کنند و گزارش و خبر درباره فوتسالیست‌های ایرانی بنویسند. همه اینها جدا از تصاویر تلویزیونی و صحنه‌های گل‌هایی است که وارد دروازه حریفان کرده‌اند که در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها منتشر می‌شد. بازیکنان تیم ملی فوتسال در فاصله کوتاهی به شهرتی باورنکردنی رسیدند و همین شهرت البته باعث شده تا دیگر کشورها که در فوتبال بانوان جایگاهی ندارند به تیم ملی فوتسال بانوان حسادت کنند و با روش‌های ناجوانمردانه بخواهند این قهرمانی را زیر سوال ببرند.

خبر عجیب شبکه العربیه
همانطور که از دیروز هم در جریان هستید شبکه عربستانی «العربیه» در گزارشی اعلام کرد تیم ملی فوتسال بانوان ایران هشت بازیکن مرد داشته است و قدرت بیش از حد این تیم به خاطر حضور مردان بوده است. این شبکه روی سایت برنامه‌اش هم گزارش مفصلی دراین‌باره روی خروجی برد. البته در روزهای برگزاری مسابقات هم چند خبر کوتاه در این باره منتشر می‌کرد تا پیروزی‌های تیم ملی فوتسال بانوان را زیر سوال ببرد اما هرگز فکر نمی‌کرد تیم ملی فوتسال دختران ایران قهرمان آسیا شود و به همین دلیل رو به یک کار ناجوانمردانه آورد. آنها از عدد شش شروع کردند و در روز آخر مسابقات اعلام کردند که هشت بازیکن مرد در تیم ملی فوتسال بانوان حضور دارد و به همین دلیل ایران قهرمان آسیا شده است.

گزارش چه بود؟
اما گزارش کذب «العربیه» که پر از نکات ضد و نقیض است و این شبکه ضدایرانی این خبر را با هدف اثبات ادعای خود به اظهارات فردی به‌نام «مجتبی شریفی» که او را منبعی نزدیک به فدراسیون فوتبال ایران معرفی کرده، منتشر کرده است که با وی گفت و گو کردیم و همه چیز را تکذیب کرد و گفت اصلا در این باره با هیچ جا مصاحبه ای نکرده است.(لینک گفت و گوی مجتبی مجتبی شریفی نام رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است. این گزارش دو بار پخش شده است. در هر حال این شبکه با زوم کردن روی تک‌تک بازیکنان در تصاویر تلویزیونی و ارائه فکت‌های عجیب و غریب هشت بازیکن تیم ملی بانوان را مرد دانستند و جالب اینجاست که از تصاویر بازیکنان تیم‌های ملی گذشته فوتسال و فوتبال چمنی بانوان ایران استفاده کردند. این شبکه اعلام کرد این شگرد تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال بانوان ایران است که از بازیکنان مرد استفاده کند و به مقام برسد. نکته عجیب این است که تنها افتخاراتی که در چند وقت گذشته توسط بانوان کسب شده فقط در فوتسال بوده که یک نایب‌قهرمانی و یک قهرمانی در بازی‌های داخل سالن و رقابت‌های قهرمانی آسیا به دست آمده است و در فوتبال چمنی تیم‌های ملی فوتبال جزء تیم‌های متوسط به پایین هستند.

واکنش فدراسیون فوتبال ایران
اما این خبر که خیلی زود در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد باعث شد تا زهره هراتیان، عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا و رئیس کلینیک سازمان لیگ برتر واکنش نشان دهد. او در این باره گفته بود: «این ادعا مضحک است، مطمئنا آنها فکر کرده‌اند این ادعا برایشان بار حقوقی ندارد اما آنها اتهام زده‌اند که برای اتهام‌زننده بار سنگین حقوقی دارد.» هراتیان کارشناسان شبکه العربیه را بی‌اطلاع از قوانین بین‌المللی خواند و گفت: «واقعا بی‌اطلاع هستند که چنین اتهامی می‌زنند. آنها از قوانین بین‌المللی ورزش کاملا بی‌اطلاع هستند چراکه طبق قوانین قبل از اعزام هر تیمی به مسابقات بین‌المللی اول آزمایش مربوط به تعیین جنسیت از بازیکنان گرفته می‌شود و بعد ورزشکاران دختر و زن به مسابقات اعزام می‌شوند. تیم فوتسال بانوان ایران هم طبق پروتکل فیفا و کنفدراسیون فوتبال این آزمایشات را به‌طور کامل انجام داده است و در این زمینه جای هیچ شائبه‌ای وجود ندارد. باید فدراسیون فوتبال از شبکه العربیه شکایت کند چراکه آنها اتهام مربوط به جنسیت تیم‌ها و ورزشکاران را در رسانه‌های عمومی مطرح کرده‌اند و هیچ سند و مدرکی هم برای اثبات ادعای خود ندارند.»

قوانین فیفا چه می‌گوید؟
قوانین فیفا البته دراین‌باره می‌گوید که کم‌ترین مجازاتی که به اتهام‌زننده تعلق می‌گیرد، عذرخواهی رسمی است و البته مجازات‌های مالی هم در نظر گرفته می‌شود اما اینکه چطور می‌شود فیفا را مجاب کرد که العربیه را جریمه کند هم برای خودش ماجرایی است. در هر حال زهره هراتیان که خیلی عصبانی است، می‌گوید باید شبکه العربیه به خاطر این اتفاق رسما عذرخواهی کند و فدراسیون فوتبال ایران از این شبکه به مجامع بین‌المللی شکایت خواهد کرد.

تیم ملی دختران، بازیکن مورددار ندارد
در سال‌های گذشته بحث استفاده از بازیکنان دوجنسیتی در ورزش بانوان در جهان یکی از چالش‌ها بود و بسیاری از کشورها هم درگیر این ماجرا بودند. در ایران هم فوتبال با این چالش مواجه شده بود. چند سال پیش و در دوران حضور فریده شجاعی در ریاست کمیته فوتبال بانوان، این ماجرا رسانه‌ای شد و چند بازیکن دوجنسیتی شناسایی شدند. البته پارسال و پس از کنار گذاشته شدن فریده شجاعی، وزارت ورزش و جوانان در یک پروژه بزرگ و ضربتی اقدام به شناسایی همه ورزشکاران دوجنسه فوتبال و فوتسال کرد و آنها از لیست تیم‌های فوتبال باشگاهی و ملی در فوتبال و فوتسال کنار گذاشته شدند و به همین دلیل است که برای کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال این اتهام شبکه الجزیره سنگین آمده است.

در یک سال گذشته هیچ بازیکن موردداری در تیم‌های ملی بانوان شناسایی نشده و حساسیت ویژه‌ای که در این باره وجود دارد اجازه نداده است که بازیکنان مشکوک وارد لیست تیم ملی شوند. زهره هراتیان در این باره می‌گوید: «وقتی هنوز کنفدراسیون آسیا صلاحیت تیم ملی فوتسال بانوان ایران را تایید کرده است، با چنین ادعاهایی تیم ملی فوتسال ایران به خطر نمی‌افتد، من بازهم تاکید می‌کنم چون این ادعا به صورت عمومی و در رسانه عمومی صورت گرفته و هیچ مدرکی برای اثبات ادعای خود ندارد، بنابراین ادعای آنها کذب است و فدراسیون فوتبال می‌تواند طی یک نامه به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در ضمیمه آن اسناد مربوط به ادعای پوچ این رسانه ضدایرانی که همیشه اخبارش در ایران با جهت‌گیری خاص بوده و البته در روزهای داغ‌دیدن ایرانیان از ماجرای منا، هویت خودش را مشخص کرده است، از سازمان اتهام‌زننده شکایت کند. کمیته انضباطی کنفدراسیون آسیا هم قطعا وارد می‌شود و با این رسانه برخورد خواهد کرد.»

 

آزمایش‌های خونی و جسمی زیادی از بازیکنان تیم‌های حاضر در مسابقات گرفته می‌شود و دیگر مثل گذشته نیست که بشود با تقلب بازیکنان دوجنسیتی را به مسابقات بین‌المللی برد.

 

اخبار ورزشی - وب سایت رسمی برنامه نود

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------