آخرین اخبار ورزشی

لیگ برتر انگلیس برابر چلسی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

توپچی‌ها چلسی را به توپ بستند/ تثبیت صدرنشینی آرسنال

آرسنال در هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس برابر چلسی به یک پیروزی پرگل رسید. به گزارش ایرنا، تیم‌های آرسنال و چلسی از ساعت…

خداحافظی لیلا رجبی در پی بی‌مهری‌ها



اخبار,اخبار ورزشی ,لیلا رجبی

لیلا رجبی برای همیشه قید ورزش حرفه‌ای را زد. دوومیدانی‌کار بلاروسی‌الاصل تیم‌ملی پرتاب وزنه بانوان که طی هشت سال اقامتش در ایران و حضور در این تیم، بزرگ‌ترین افتخارات را برای دوومیدانی زنان کشورمان به دست آورده، بالاخره تصمیمش را گرفت؛ تصمیمی که پیش از این هم از احتمال وقوع آن خبر داده بود.

او می‌گوید: «می‌روم تا دیگر این روزهای غم‌انگیز را نبینم. دیگر خسته شده‌ام. هشت سال است که با کمترین امکانات، بدون مربی تمرین کردم و به‌عنوان بهترین ورزشکار این رشته هرچه افتخار بود برای دوومیدانی بانوان ایران به دست آوردم، اما از اینجا به بعد دیگر نمی‌توانم».


تک‌ستاره دوومیدانی بانوان ایران سه ماه پیش در حالی برای دومین‌بار سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ٢٠١٦ ریودوژانیرو را گرفت که از همان موقع به مسئولان فدراسیون دوومیدانی گفت برای این المپیک با این شرایط نمی‌تواند تمرین کند.


رجبی روز گذشته بعد از این که از خداحافظی همیشگی‌اش از ورزش حرفه‌ای خبر داد، به «شرق» گفت: «یک سال گذشته بدترین روزهایی بوده که پشت‌سر گذاشتم. به‌جز حقوقی که از فدراسیون گرفتم، هیچ پولی برایم خرج نکردند و اردویی نداشتم. سه‌ماه‌ونیم پیش که سهمیه المپیک ریو را گرفتم، برنامه‌هایم را به سرپرست فدراسیون دادم؛ آن موقع فدراسیون رئیس نداشت. تنها هزینه‌ای که آقای سرپرست به من داد یک‌ میلیون تومان بود که برای مکمل‌هایی که مصرف کرده بودم از فدراسیون گرفتم. این در حالی بود که قبلا برای هزینه غذا و مکمل هر چند وقت یک‌بار از فدراسیون پول می‌گرفتم تا برنامه‌هایم را جلو ببرم».


نایب‌قهرمان بازی‌های آسیایی ٢٠١٤ اینچئون کره‌جنوبی با گلایه از بی‌توجهی مجید کیهانی، رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی، به برنامه‌های‌اش، ادامه داد: «از زمانی که رئیس جدید آمده سه بار خدمتش رفتم و از او خواستم برنامه اردوهای مرا در تهران تأیید کند. فکر نمی‌کنم برگزاری یک اردوی داخلی که حداقل‌ترین چیز است توقع زیادی باشد، اما ایشان هیچ جوابی به من ندادند. این در حالی است که آقای کیهانی وقتی آمد به ما وعده داد برای ورزشکارانی که سهمیه المپیک را گرفتند، اسپانسر مجزا می‌گیرد که هیچ دغدغه‌ای تا المپیک نداشته باشند، اما هیچ‌کدام از حرف‌های او عملی نشد. من هم چون خسته شدم تصمیم گرفتم برای همیشه ورزش را کنار بگذارم».


لیلا رجبی در چند روز گذشته در حالی مدام در رسانه‌ها از شرایطی نامطلوب پیش‌رویش گلایه کرده که با واکنشی از سوی فدراسیون همراه نبود تا اینکه روز گذشته کیهانی به سایت فدراسیون دوومیدانی گفت: «برنامه‌های ارائه‌شده توسط لیلا رجبی تأیید شده و او از هفته گذشته مطابق برنامه ارائه‌شده، تمریناتش را زیر نظر پیمان رجبی آغاز کرده است».


این اظهارات کیهانی با واکنش رجبی همراه شد و او گفت: «من نمی‌دانم آقای کیهانی چطور این حرف را زده. من اصلا در این مدت تمرینی نکرده‌ام. حرف‌های ایشان کذب است».
کیهانی در پاسخ به این سؤال که لیلا رجبی ادعای شما را رد می‌کند، به «شرق» گفت: «ما دیگر چطور باید به ورزشکار بگوییم برو تمرینات را انجام بده. برنامه‌های او هفته پیش تأیید شد و ما هم رسما اعلام کردیم. خانم رجبی اگر حرفی دارد باید بیاید فدراسیون با ما مذاکره کند. ما همین دیروز حقوق این خانم و همسرشان را که به‌عنوان مربی اوست، پرداخت کردیم تا برنامه‌هایشان را شروع کنند.»


نکته سؤال‌برانگیز صحبت‌های کیهانی وقتی بود که در واکنش به صحبت‌های این بانوی پرافتخار، گفت: «خانم رجبی برنامه‌هایشان را باید انجام دهند، بعدا سر ماه که شد بیاید پولش را از ما بگیرد».


اتفاق جالب توجه اینجاست که لیلا رجبی این ادعای کیهانی را رد کرد و گفت فدراسیون هیچ حقوقی برای او و شوهرش واریز نکرده است.


با تمام اینها این بانوی بلاروسی‌الاصل که با دو مدال طلا و یک نقره بازی‌های داخل سالن آسیا، یک نقره و دو برنز قهرمانی آسیا و یک نقره بازی‌های آسیایی و حضور در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک، کلکسیونی از افتخارات را دارد، رفت تا برای همیشه دوومیدانی زنان ایران به روزهای گذشته برگردد و بی‌ستاره شود. به این ترتیب یکی از سهمیه‌های مهم المپیک ایران هم سوخت.

 

اخبار ورزشی - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------