آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

افشاگری های میلیاردی در قرارداد بازیکنان استقلال و چند علامت سوال



اخبار,اخبار ورزشی , جاسم کرار

در واقع شرایط عجیب و غریب فسخ قرارداد ریوالدو را در کنار «بند بازی» قرارداد جاسم کرار به خوبی نشان می‌دهد که در جریان نقل و انتقالات بازیکنان خارجی در فوتبال ایران چه اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است.

تنها یک هفته بعد از آنکه فریدون زندی در برنامه نود با همان صداقت همیشگی‌اش، که بویی از روح ریاکار و بی‌اخلاق حاکم بر فوتبال ما نبرده از دلیل اصلی عدم حضورش در باشگاه استقلال تهران گفت دو تن از مدیران باشگاه استقلال هم در مصاحبه‌های افشاگرانه‌ای از زد و بندهای پنهانی در قرارداد بازیکنان این تیم پرده برداشته‌اند. اتفاقی که با تقریب خوبی می‌توان گفت در بیش از پنجاه درصد باشگاه‌های کشور به راحتی رخ می‌دهد و البته این بار در استقلال به خاطر اختلافات درونی دهن باز کرده است.

 باشگاه استقلال تهران این روزها گرفتار فسخ قرارداد بازیکنان خارجی است که برای این تیم جز هزینه و حاشیه چیز دیگری نداشته‌اند. بعد از ماجرای فسخ قرارداد ریوالدو که کار را به حراست وزارت ورزش و جوانان هم کشاند حالا فسخ قرارداد با کرار جاسم هم برای این تیم دردسرساز شده است و وجود بندهای عجیب و غریب در قرارداد این بازیکن موجب شده تا بخشیدن عطای کرار به لقایش چندان هم کار ساده‌ای نباشد.

 

نگاهی به بازی‌های استقلال در این فصل نشان می‌دهد که تیم جوان شده پرویز مظلومی از بکارگیری جوانان جویایی نامی چون محسن کریمی، میثم مجیدی، علیرضا رمضانی، بهنام برزای و روزبه چشمی منفعت بیشتری دیده تا استفاده از پروپریچ و کرار و ریوالدو. با این حال باشگاه تا همینجا نزدیک به دو میلیارد یا بیشتر را خرج همین بازیکنان خارجی بی‌کیفیت کرده است.

 

بازیکنانی که نه‌تنها به کار استقلال نیامده‌اند که حتی مانند کرار در شب دربی با ایجاد جنجال تیم را به حاشیه همبرده و به آن ضربه زده‌اند. اگر اتفاقات حول فسخ قرارداد ریوالدو در استقلال را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که حضور بازیکنان خارجی در فوتبال ایران چندان توجیه فنی ندارد و شاید مسائل دیگری در میان باشد.

برای اینکه بدانیم در این روزهای استقلال چه می‌گذرد بد نیست ابتدا بخشی از مصاحبه جنجالی بهرام امیری، عضو سابق کمیته نقل و انتقالات استقلال را با سایت کاپ بخوانیم. گفت‌وگویی که از برخی مسائل این باشگاه در بحث نقل و انتقالات پرده برداشته است.  امیری درباره اینکه بالاخره پول ریوالدو در باشگاه استقلال چه شد چنین می‌گوید: «وقتی پول این بازیکن را پرداختند من از باشگاه جدا شده بودم اما آنطور که شنیده‌ام دخالت یکی از اعضای هیات‌مدیره استقلال باعث شد چنین اتفاقی بیفتد. این عضو چک را به شخصی در باشگاه داد که در واقع سمتی در باشگاه استقلال نداشت و من از او با عنوان آقای x یاد می‌کنم.»

اما حرف‌های مهم‌تر را در خصوص پرونده نقل و انتقالات در باشگاه استقلال تهران مسعود معینی برزبان آورده است. او روز گذشته از تخلفاتی در قرارداد بازیکنان استقلال خبرداده است. مسعود معینی، عضو هیات مدیره باگاه استقلال تهران می‌گویدک «ما در ابتدای فصل سقف قرارداد باشگاه را یک میلیارد و 200 قرار دادیم اما به قرارداد برخی از بازیکنان بندهایی اضافه شده است. بحث اصلی ما روی قرارداد بازیکنان است. ما در ابتدای فصل سقف قرارداد باشگاه را یک میلیارد و 200 قرار دادیم اما مشخص نیست چطور یکسری بندها به قرارداد برخی بازیکنان اضافه شده که میزان دریافتی آنها را افزایش می‌دهد. بازیکنی داریم که 10 بند در قراردادش قرار دارد که این باعث تعجب می‌شود. باید مشخص شود چرا این اتفاق افتاده و اصلا افشارزاده در جریان بوده یا خیر. اگر افشارزاده در جریان بوده، چرا هیات‌مدیره را در جریان نگذاشته است و اگر نبوده چطور این قراردادها امضا شده است. سوال من این است که بهرام امیری که در ابتدای فصل مسوولیت قراردادها را برعهده داشت، الان کجاست؟ او باید در قبال قراردادهایی که امضا شده، پاسخگو باشد.»

اگرچه این موضوع موجب اختلاف میان معینی و امیری شده و مصاحبه‌های پینگ پنگی میان آنها را به همراه داشته است اما از یک واقعیت مهم در خصوص نقل و انتقالات باشگاه استقلال پرده برداشته و آن غیرشفاف بودن قراردادهاست. چیزی که علی نظری جویباری، معاون باشگاه استقلال تهران هم آن را تایید می‌کند و در واکنش به حرف‌های معینی اعلام کرده که «در قرارداد برخی از بازیکنان بندهایی قرار داده‌ایم آیا این موضوع اشکالی دارد؟». این ماجرا اما در جریان فسخ قرارداد کرار دهن باز کرده است. جایی که بازیکن یاغی استقلال به اشاره به یکی از بندهای قراردادش خواستار دریافت 250 هزار دلار اضافی شده است. کرار مدعی شده که باشگاه استقلال باید برای ممانعت از مذاکره این بازیکن با پیشنهادهای رسمی باشگاه های دیگر هم ۲۵۰ هزار دلار به این وی پرداخت کند! اگر این بند در قرارداد بین کرار و استقلال ثبت شده باشد انتقادها به اوج می‌رسد و دوباره در استقلال و در هیات مدیره این باشگاه بحث قبلی باز می‌شود و کار بالا می‌گیرد.

در واقع شرایط عجیب و غریب فسخ قرارداد ریوالدو را در کنار «بند بازی» قرارداد جاسم کرار به خوبی نشان می‌دهد که در جریان نقل و انتقالات بازیکنان خارجی در فوتبال ایران چه اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است. بازیکنانی که کمترین سهم را از بازی‌های استقلال در این فصل داشتند اما به نسبت بازی‌های کم و ضعیف‌شان سهم قابل توجهی از مرودات مالی باشگاه را به خود اختصاص داده‌اند. با یک حساب سرانگشتی در خصوص این فصل باشگاه استقلال می‌فهمیم که آن‌ها با جذب پروپیچ، کرار و ریوالدو عملا بیش از یک میلیارد تومان پولش را دور ریخته است و اگر این پروسه را تا آخر فصل ادامه بدهد و مدام با کرار بازی کند و پروپئیچ را نگه دارد مبلغ بیش از دو میلیارد تومان می‌شود. اینجاست که به صداقت حرف‌های فریدون زندی در برنامه نود پی می‌بریم.

اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------