سناریونویس حسین فرکی تقاص بدتری پس می‌دهد



اخبار,اخبار ورزشی,حسین فرکی

غلامحسین پیروانی مربی دوست‌داشتنی کشورمان ارزیابی منصفانه‌ای از جوانگرایی در تیم ملی دارد. شاه‌غلام که هنوز مسئولیت تیمی را عهده‌دار نشده، انتظار دارد به فوتبالفارسی توجه بیشتری شود.

گفت‌وگويي با پيرواني انجام داديم كه مي‌خوانيد:
تيم‌ملي امروز با گوام بازي دارد، درباره اين بازي چه صحبتي داريد؟
نام ايران 3 بر صفر از تيم گوام جلوتر است، فوتبال گوام ضعيف است و اين كشور كوچك فقط حدود 180 هزار نفر جمعيت دارد. البته در بازي فوتبال هر احتمالي وجود دارد و نبايد هيچ حريفي را دست‌كم گرفت كما اينكه تيم ايران سال‌ها قبل توانسته بود 19 بر صفر گوام را شكست بدهد ولي در آخرين مسابقه 6 بر صفر به برتري رسيد. فوتبال در حال پيشرفت است كه البته سهم ما در اين پيشرفت محسوس نبوده و بايد با دقت بيشتري جلو برويم.

جوانگرايي در تيم ملي را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟
نسل در حال تغيير است و نياز به جوانگرايي ديده مي‌شد. جوانگرايي در كوتاه‌مدت تاوان و در بلندمدت سود دارد. خود من در فجر جواناني نظير رحمتي، نيساني، معدنچي، زارعي، فرشيد طالبي، بيك‌زاده، كرمي، اكبرپور و... را به ميدان فرستادم در 15 مسابقه كلاً 10 امتياز گرفتيم ولي در نيم‌فصل دوم توانستيم 33 امتياز كسب كنيم و در جايگاه هفتم جدول قرار بگيريم. در آن فصل با همين جوانان از 15 بازي 33 امتياز گرفتيم. تيم ملي اكنون به بازي‌هاي سخت نرسيده و ميدان دادن به جوانان سودمند خواهد بود.

بسياري از مربيان و كارشناسان به تعطيلي‌هاي متوالي ليگ برتر انتقاد دارند، شما چه نظري داريد؟
ما براي پيشرفت بايد قدرت‌هاي فوتبال را الگو قرار بدهيم و به عنوان مثال ببينيم فوتبال آلمان براي بازي‌هاي ملي چقدر در بوندس‌ليگا وقفه ايجاد مي‌كند يا به عنوان مثال دل‌بوسكه گفت براي تيم ملي نمي‌توانيم يك آهنگ جديد بگذاريم و باشگا‌ه‌ها بايد خودشان را ديكته كنند. در آلمان تيم موفق فصل ماكت تيم ملي را تشكيل مي‌دهد. بايرن‌مونيخ مي‌شود ماكت و از باشگاه‌هاي ديگر بازيكنان آماده و باكيفيت به تيم ملي اضافه مي‌شوند و كار را دنبال مي‌كنند. البته فوتبال ما هنوز حرفه‌اي نشده است. از رفتاري كه چند تماشاگرنما در اصفهان با حسين فركي انجام دادند به قدري رنجيده شدم كه قابل توصيف نيست. چنانچه وسط صحبت درباره فوتبال ملي اين اتفاق وارد ذهن و كلامم شد.

بي‌احترامي اين تماشاگرنماها هنوز در فضاي مجازي ادامه دارد.
من 40 سال قبل با حسين فركي در تيم ملي جوانان همبازي بودم. آدم به اين خوبي و بااخلاق زياد در فوتبال پيدا نمي‌كنيم كه كاربلد و موفق هم هست. اين دنيا دار مكافات است اگر كسي براي حسين فركي سناريو نوشته و توطئه چيده، يقين داشته باشد در همين دنيا تقاص كارش را بدتر پس خواهد داد. اين هم فوتبال حرفه‌اي ماست كه به مربي قهرمان ليگ سيزدهم و چهاردهم بي‌احترامي كنند، براي اين دسته افراد واقعاً متأسفم.

كيفيت ليگ پانزدهم را چطور ديده‌ايد؟
هر وقت ليگ خواست سر و شكل بگيرد تعطيل شد اما در همين مسابقاتي كه ديديم استقلال و پرسپوليس خوب كار كرده‌اند. پرسپوليس فوتبال خوبي ارائه كرده ولي در بحث نتيجه‌گيري امتيازات لازم را نگرفته و به مرور بهتر خواهد شد، استقلال نيز با بهره بردن از تجربيات چند بازيكن مؤثر خود توانسته امتيازات خوبي جمع كند.

از فوتبال شيراز، از فجر و برق چه خبر؟
برق با قدمت 80 ساله در ليگ دسته سوم است. چون به شركت برق دستور داده شده در بحث فوتبال حرفه‌اي هزينه نكند و اين در حالي است كه اكثر تيم‌هاي كشور به صورت غيرمستقيم از جيب دولت هزينه مي‌كنند از پرسپوليس و استقلال گرفته تا سپاهان، فولاد، تراكتورسازي، ذوب‌آهن و... كه اشكالي ندارد ولي تيمي مثل برق مظلوم مانده است. فجرسپاسي سربازهاي خوبي گرفته و ان‌شاءا... به ليگ برتر صعود كند اما نياز به بودجه دارد چون سربازي بازيكن تمام مي‌شود و مي‌رود و براي گرفتن بازيكن به بودجه نياز است.

 اخبار ورزشی - خبر ورزشی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------