رای مخفیانه آندو و کارلوس کی روش به مسی؟!



اخبار,اخبار ورزشی,مراسم بهترین بازیکن سال دنیا

مراسم بهترین بازیکن سال دنیا به زودی برگزار می شود و دوباره رقابت بین لیونل مسی و کریس رونالدو خواهد بود.

این دو بازیکن در چند سال گذشته رقابت تنگاتنگی برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال دنیا داشته اند و این بار هم رقابت بین آنهاست. البته روزنامه های اسپانیایی و نزدیک به دو باشگاه رئال و بارسا، پیش بینی کرده اند امسال لیونل مسی حداقل با توجه به آماری که داشته از رونالدو پیشی گرفته است.


ولی بازیکن منتخب جهان با رای کاپیتان ها و مربیان تیم های ملی دنیا انتخاب می شود. در سال های گذشته و تا زمانیکه نکونام کاپیتان ایران بود، او به همراه کارلوس کی روش به بازیکن منتخب دنیا رای می دادند. در سال 2014 هر دو آنها به کریس رونالدو رای دادند که اتفاقا ستاره رئال مادرید و تیم ملی پرتغال بهترین بازیکن دنیا شد.


امسال اما دیگر نکونام در تیم ملی نیست و بعد از خداحافظی او، آندرانیک تیموریان بازوبند کاپیتانی ایران را به بازو بست. حدود 20 روز قبل بود که مسئولان فدراسیون فوتبال به او و کارلوس کی روش گفتند باید نظر نهایی خود را درباره بهترین بازیکن و مربی دنیا در اختیارشان قرار دهند تا آنها هم برای فیفا ارسال کنند.


این بار البته اتفاق دو سال قبل نیفتاد، وقتی رای کی روش و نکونام به فیفا نرسیده بود! حدود 10 روز پیش بود که کی روش و کی روش رای خود را در اختیار فدراسیون قرار دادند و اسم ها به صورت محرمانه برای فیفا ارسال شد. البته پس از مراسم بهترین های دنیا، فیفا تمام آرا را اعلام خواهد کرد ولی قبل از مراسم چیزی اعلام نمی شود.


کارلوس کی روش همان 20 روز قبل گفت رای به بهترین بازیکن جهان، رای شخصی نیست و او باید ابتدا نظرات تمام مربیان لیگ برتر را بپرسد. این بود که اعضای کادر فنی تیم ملی به صورت تلفنی با مربیان مختلف لیگ برتر صحبت کردند و نظرات تمام آنها را جویا شدند که در نهایت نام مسی از این نظرسنجی بیرون آمد. بیشتر مربیان لیگ برتر به ستاره بارسا رای دادند و آرا به کریس رونالدو کمتر بود.


همچنین آندرانیک تیموریان کاپیتان تیم ملی هم به لیونل مسی را داد. او یک بارسایی دو آتیشه است و اتفاقا برای رئالی های تیم ملی از جمله کارلوس کی روش کری زیاد می خواند. تیموریان البته ترجیح می دهد در این باره هیچ حرفی نزد و می گوید: «والا من بی خبرم!» او توضیح اضافه ای نمی دهد و پیداست تمایلی ندارد این خبر را تائید کند چراکه در این صورت خبرنگاران از زیر زبانش می کشند به چه کسی رای داده است.


10 روز قبل بود که فدراسیون فوتبال رای کی روش و آندو را برای فیفا ارسال کرد و قطعا بعد از مراسم هم نام شان در لیست رای دهنده ها خواهد بود.

اخبار ورزشی - خبر آنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------