چرا افشین پیروانی، مدافع سینه چاک کی روش شده است؟



چرا اینفانتینو طی اینهمه سال مسوولیت اش و همینطور رفاقت قدیمی با کی روش به ایران سفر نکرده و حالا در آستانه انتخابات ریاست فیفا یادش آمده به تهران بیاید که سرمربی تیم ملی از این بابت منتی سر فوتبال ایران داشته باشد؟ موافقت با سفر کاملا تبلیغاتی و شخصی جیانی چرا باید اهرمی برای فشار تازه کی روش باشد؟ مشخص نیست دخالت در حیطه اختیارات رییس فدراسیون در کدام قسمت از وظایف تعریف شده و رسمی مدیریت تیم ملی گنجانده شده، اما از آنجا که در ایران اغلب افراد در جای خود نیستند ، این چهره فوتبالی که به نظر می رسد بعد از انتصاب به این سمت ذوب در کی روش شده ، حالا در نقش زبان وی عمل می کند و در هر ماجرایی به سپر شخصی کارلوس بدل شده است.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران که خود ش افتخارات و اعتبار بلایی در فوتبال داخلی دارد و از یک خانواده کاملا فوتبالی آمده، در تازه ترین مصاحبه اش بار دیگر از سرمربی تیم ملی دفاع کرده است، آن هم در ماجرایی که اصلا به او و جایگاهش مربوط نمی شود.

 پیروانی که کوله باری از تجربه حاصل از دو دهه فوتبال حرفه ای در سطح اول ایران را در کارنامه دارد، به عدم دعوت کی روش به ضیافت شام فدراسیون به افتخار اینفانتینو اعتراض کرد:‌ « چطور می‌شود ارتباطات کی‌روش در سفر اینفانتینو به ایران موثر بوده، اما به ناگاه مدیر و سرمربی تیم ملی از حضور در جلسه حذف می‌شوند؟ همانطور که اینفانتینو نیز اعلام کرده است، او و کی‌روش ارتباط دیرینه، نزدیک و دوستی 25 ساله‌ای با یگدیگر دارند و صراحتا باید اعلام کنم سفر وی به عنوان دبیر کل یوفا و نامزد اصلی انتخابات ریاست فیفا بواسطه ارتباطاتی بوده که کی‌روش با او داشته است.»

افشین پیروانی مدیرتیم ملی ایران است و مشخص نیست این اظهارنظرها در کدام قسمت از وظایف تعریف شده و رسمی وی گنجانده شده، اما از آنجا که در ایران اغلب افراد در جای خود نیستند و در حد گلیم خود پای شان را دراز نمی کنند، این چهره فوتبالی که به نظر می رسد بعد از انتصاب به این سمت ، ذوب در کی روش شده و مدام از منافع و مواضع وی دفاع می کند، به ماجرای جلسه برگزار شده کفاشیان با جیوانی اینفانتینو، دبیرکل یوفا ورود کرده و فریاد اعتراض سر داده است.

پیروانی در حالی مدعی شده که اینفانتینو با توصیه و کمک کی روش به ایران آمده؟ این در حالی است که حتی ناشی ترین اهالی فوتبال هم به قصد کاملا شخصی این چهره سرشناس و نامزد پرشانس ریاست فیفا آگاه هستند. اینکه کاندیداهای مختلف، به کشورهای صاحب رای و نفوذ سفر کنند و حضوری برای جلب رای آنها تلاش کنند، امری مرسوم است و دراین باره این کشورها هستند که باید اجازه امتیاز لابی را به نامزدها بدهند وگرنه باید پرسید چرا اینفانتینو طی اینهمه سال مسوولیت اش و همینطور رفاقت قدیمی کی روش به ایران سفر نکرده است و حالا در آستانه انتخابات ریاست فیفا یادش آمده که کی روش رفیقش است و باید به تهران پرواز کند؟!

اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,کی روش

 
حقیقت این است که این سفر یک فرصت اهداشده از سوی کفاشیان به جیانی بوده و هیچگونه منتی از این بابت نه تنها متوجه فدراسیون ایران نیست بلکه ماجرا کاملا برعکس است و اگر رییس خندان فدراسیون با خواسته کی روش مبنی بر اجازه سفر دبیرکل یوفا به ایران موافقت کرده؛ کاملا لطف کرده است و طرف مقابل باید ممنون این فرصت خاص برای جلب آرا و معرفی برنامه ها باشد.

حال در چنین نشستی این شخص رییس فدراسیون است که مشخص می کند چه افراد و مهره هایی در جلسه باشند. اینکه مدیرفنی تیم ملی و یا کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی در چنین جلسه‌ای باشند یا حذف شوند، در اختیار نفر اول است و انجام این مصاحبه اگر برخورد و جریمه ای در پی نداشته باشد، به اعصاب آرام و صبر کفاشیان برمی گردد.

 پیروانی در میان گفت وگوی هجومی اش، از حضور پزشک، مهندس و بازاریاب در جلسه انتقاد کرد و این افراد را آدم‌هایی دانست که نقش چندانی در معادلات فوتبال نداشته و حضورشان در جلسه هم نمی‌تواند کمک چندانی به فوتبال ما کند. پرسش بعدی این است که حضور پیروانی و کی روش چه کمکی می توانست به فوتبال ایران کند؟ جز اینکه امتیازات فردی برای این دو نفر به همراه داشته باشد، چه چیز دیگری عاید فوتبال ایران خواهد شد؟

پیروانی پیش از این در انواع و اقسام ماجراها و مسایل، دستپاچه و سراسیمه طرف کی روش را گرفته و گویا به جای اینکه مدیر تیم ملی ایران با همان شان و جایگاه شخصی خودش باشد، به ابزار ارتباطات و بلندگوی پاسخگویی کی روش تبدیل شده است. هر جا انتقاد و درگیری پیش می آید، مرد پرتغالی سکوت می کند و پیروانی زبان او می شود! این رویه می تواند به اعتبار جایگاهی که پیروانی اشغالش کرده، ضربه غیرقابل جبرانی وارد کند.

این ابهام که پیروانی با چه استدلالی مقابل منتقدان کی روش سینه سپر می کند و حنجره پاره می کند، همچنان لاینحل مانده اما همه می دانیم که پیروانی با سابقه یک دهه کاپیتانی پرسپولیس و عضویت در تیم ملی پرافتخار دهه 70، نیازی به این خودشیرینی ها ندارد. بد نیست افشین قدر سوابق و اعتبار خانوادگی اش را بداند و تا این حد عریان به زبان و بلندگوی کی روش تبدیل نشود چراکه پیشینه کارلوس نشان داده، او که در امور فنی بسیار بادانش و معتبر است، در لحظه بزنگاه تغییر مسیر می دهد و گاهی همراهانش را جا می گذارد.

معادلات داخلی فدراسیون فوتبال و جنگ قدرت بین چهره ها نباید به تیم ملی و مدیر آن منتقل شود و کار به جایی بکشد که وی غیرمستقیم به این اعتراض کند که چرا به خواسته کی روش مبنی بر عدم حضور دو مدیر ارشد فدراسیون در جلسه با میهمان اروپایی، توجه نشده است.

 

اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------