عربستان: در عراق بازی می کنیم ایران نه



اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی, فدراسیون فوتبال

سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان تاکید کرد تیم ملی فوتبال این کشور در هر کشوری از جمله عراق و تایلند به میدان خواهد رفت اما به هیچ وجه در خاک ایران بازی نخواهد کرد.

عراق یکی از هم‌گروه‌های تیم ملی فوتبال عربستان در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه است. عراقی ها با توجه به این که در کشور آنها جنگ و ناامنی وجود دارد، نمی توانند در خانه از دیگر تیم ها پذیرایی کنند. به همین خاطر فدراسیون فوتبال این کشور ایران را به عنوان میزبان بازی‌های خود معرفی کرده است.

سعودی‌ها اما تاکید دارند در ایران هم با عراق بازی نخواهند کرد. عدنان المعیبد، سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان گفت: موضع‌گیری ما در قبال ایران ثابت بوده و هیچ تغییری نکرده است. پیش از این گفتیم هیچ باشگاه عربستانی و تیم ملی ما در رده های مختلف در ایران به میدان نخواهد رفت. امیدوارم برادران عراقی ما این موضوع را به خوبی درک کنند. آنها پیش از این در اردن به میدان رفتند و می توانند این کشور را به عنوان میزبان خود انتخاب کنند. عراق یک کشور عربی است و طبیعی است هواداران این تیم در کشورهای عربی باشند نه در تهران.

او ادامه داد: حتی حاضر هستیم در عراق به میدان برویم اما در ایران بازی نخواهیم کرد و امیدوارم برادران عراقی ما منطقی باشند و از روی احساس صحبت نکنند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان درباره این سوال که چرا در تایلند به میدان نمی روند نیز پاسخ داد: روابط دیپلماسی با تایلند نداریم. با این حال تصمیم گرفتیم در این کشور به میدان برویم. نمی توان بازی کردن در تایلند را با ایران مقایسه کرد. در کشورهایی بازی کردیم که سفارت عربستان در آنها وجود نداشته است. با این حال شرایطی بهتر از ایران برای ما مهیا کردند.

 

اخبار ورزشی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------