سپاهان و پرسپولیس دوباره به هم رسیدند



بازي سپاهان با پرسپولیس,  هفته دهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران

سپاهان و پرسپولیس دوباره به هم رسیدند

هفته دهم رقابت های لیگ برتر درحالی برگزار می شود که دیدار سپاهان و پرسپولیس حساسترین بازی آن به شمار می رود.

 هفته دهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران از روز پنجشنبه با یک دیدار و روز جمعه با شش دیدار آغاز می شود.

* گسترش فولاد – ذوب آهن
شاگردان رسول خطیبی با وجود شکست برابر پرسپولیس چهره یک تیم پر انگیزه و پرتلاش را نشان دادند. آنها تیمی تاکتیک پذیر هستند و ثابت کرده اند که تحت تاثیر نام رقبا قرار نمی گیرند. از آن سو، شاگردان لوکا بوناچیچ با پیروزی مقتدرانه شان برابر استقلال با انگیزه بسیار بالایی به مصاف گسترش فولاد می آیند. آنها که در بازی های خارج از خانه تنها یکبار پیروز شده اند آماده یک پیروزی دیگر هستند. مصاف این دو تیم احتمالا از جذاب ترین دیدارهای هفته دهم خواهد بود.

ذوب آهنی ها که در روزهای اخیر بار دیگر سعید آذری را به عنوان مدیرعامل بالای سر تیم خود می بینند، خیلی امیدوارند تا با حضور او بار دیگر اوج گیری فوتبالشان را شاهد باشند. سالهایی که ذوب آهن از مدعیان لیگ برتر محسوب می شد و تا فینال رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هم پیش رفت.

گسترش فولاد در حال حاضر با ده امتیاز در رده یازدهم و ذوب آهن با دوازده امتیاز در رده هشتم ایستاده اند.

گسترشی ها در این دیدار احمد کامکار را به دلیل سه اخطاره بودن در اختیار ندارند.

* داماش - تراکتورسازی
داماش هیچگاه در طول رقابت های لیگ برتر نتوانسته تراکتورسازی را ببرد. آنها چهار بار در رقابت های لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفته اند که دو بازی با برتری تراکتور و دو بازی با تساوی به پایان رسیده است.

 

از نکات جالب این شکست ها، بازی در ورزشگاه عضدی بوده است. به عبارت دیگر، تراکتورسازان در تبریز با داماش مساوی می کنند و در گیلان این تیم را شکست می دهند. اگر خرافاتی بخواهیم به بازی نگاه کنیم باید حکم به برتری شاگردان جلالی در این دیدار بدهیم. خصوصا آنکه شاگردان مجید جلالی در این فصل آماری بسیار خوب در بازی های خارج خانه از خود بجای گذاشته اند.

سه پیروزی از چهار پیروزی این فصل آنها در خارج از خانه رقم خورده است و همین مسائل می تواند در اعتماد به نفس آنها موثر باشد.

داماشی ها در این دیدار علیرضا نظیف‌کار را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهند داشت.

داماشی ها با یازده امتیاز در حال حاضر در رده نهم ایستاده اند و تراکتورسازان هم با شانزده امتیاز در رده چهارم قرار گرفته اند.

* فجرسپاسی شیراز – استقلال خوزستان
فجرسپاسی بعد از تغییر و تحولات عجیب و در نوع خود منحصر به فرد، محمود یاوری را بجای غلام پیروانی در سمت سرمربی گری خود گذاشت، یاوری که مس کرمان را در قعر جدول رها کرده، آمده تا فجر قعرنشین را نجات دهد. انتقال یاوری از مس به فجر با حرف و حدیث های زیادی همراه بود و واکنش اهالی مطبوعات را هم به همراه داشت.

 

اما استقلال خوزستان که این روزها در حاشیه قرار گرفته است. آنطور که از ظواهر پیداست عده ای تلاش دارند تا مانع از کار ویسی در اهواز شوند و این درحالی است که مدیرعامل این باشگاه بارها از حمایت قاطعانه اش نسبت به این سرمربی خوشنام ایران سخن گفته است.

از دیگر مسائلی که نباید آنرا دور از ذهن داشت، انتقال بازی های فجر از ورزشگاه حافظیه به دستغیب است. ورزشگاهی که به گفته اهالی ورزش، کیفیت بسیار پایینی دارد. انتقال زمین بازی های فجر هم حرف و حدیث هایی را در پی داشته و شاید بتوان براحتی نام این دیدار را تقابل دو تیم پرحاشیه نامید.

استقلال خوزستان در این دیدار حسین کعبی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

فجرسپاسی با شش امتیاز در رده پانزدهم و استقلال خوزستان با 9 امتیاز در رده دوازدهم ایستاده اند.

* نفت تهران - ملوان
شاگردان یحیی گل محمدی آنقدر خوب کار کرده اند که از مدعیان کسب سهمیه آسیایی به شمار می روند. آنها خیلی هوشمندانه امتیاز جمع می کنند و همین باعث شده تا حریفان از رویارویی با آنها ترس داشته باشند. اما ملوان که این روزها را چندان خوب رد نمی کند، این روزها به داوری ها به شدت معترض است. اسکوچیچ اعتقاد دارد تیمش خیلی از داوری لطمه دیده وگرنه جای تیمش در اینجای جدول نبود.

ملوان با سالارزاده، مدافعی که بیش از یک دهه در این تیم حضور داشت، قطع همکاری کرده و شاید این دیدار یکی از آخرین فرصت های اسکوچیچ به شمار بیاید. بعید بنظر می رسد هواداران ملوان با این روند نتیجه گیری این تیم، حاضر به ادامه کار با این سرمربی باشند. هرچند که آمار دیدارهای نفت تهران و ملوان با اختلاف بالایی حکم به برتری تیم تهرانی می دهد.

آنها چهار بار برابر ملوان پیروز شده اند و دو دیدار آنها با تساوی به پایان رسیده است. ملوان چهار دیدار پیاپی برابر نفت تهران تن به شکست داده و باید دید نوار پیروزی های نفت تهران برابر آنها در روز جمعه پاره می شود یا خیر.

نفت تهران با هفده امتیاز در رده سوم و ملوان با هشت امتیاز در رده سیزدهم ایستاده اند.

* صبای قم – راه آهن سورینت
صبایی ها از هفت دیدار اخیرشان تنها هفت امتیاز کسب کرده اند و روند نا امید کننده ای را در پیش گرفته اند. این درحالیست که رقیب آنها هم روزهای خوشی را تجربه نمی کند. آنها هم تنها یک برد دارند و در هفت بازی اخیر فقط سه امتیاز کسب کرده اند. راه آهنی ها با امید کسب سهمیه تیمشان را بستند و روندشان اصلا نشانه های یک تیم مدعی را ندارد.

صبایی ها با ده امتیاز در رده دهم و راه آهنی ها با هفت امتیاز در رده چهاردهم ایستاده اند.

* فولاد خوزستان - سایپا
فولادی ها که فعلا صدرنشین رقابت های لیگ برتر به حساب می آیند نمی خواهند سه امتیاز دیدار خانگیشان برابر سایپا را براحتی از دست بدهند. آنها هیچگاه در این فصل و در اهواز شکست نخورده اند و آمار بسیار خوب آنها در بازی های خانگی حکم به برتری آنها می دهد. فولادی ها در چهار بازی خانگی موفق به کسب دوازده امتیاز شده اند و نشان داده اند در خانه تیمی دیگر به حساب می آیند.

 

از آن سو سایپا با وجود خرج کم، نتایج خوبی را کسب کرده است، هرچند که تنها کسب یک برد در بازی خارج از خانه، پوئنی منفی برای این تیم محسوب می شود.

تاریخچه دیدارهای این دو تیم نشان از دیداری جذاب است. از نتایج جالب تقابل های این دو تیم می توان به تساوی 5-5 آنها در فصل 89-90 اشاره داشت.

شاگردان حسین فرکی با 19 امتیاز در صدر جدول رقابت های لیگ و شاگردان انگین فیرات با دوازده امتیاز در رده هفتم ایستاده اند.

* سپاهان - پرسپولیس
حساس ترین دیدار این هفته را این دو تیم برگزار می کنند. سپاهان که دستخوش تغییرات مدیریتی شده، این روزها کم کم خود را مثل یک مدعی جا انداخته و بجز سه امتیاز به هیچ چیز قانع نیست. از آن سو علی دایی نمی خواهد فرصت صدر نشینی را از دست بدهد و برای ماندن در کورس قهرمانی به امتیاز این دیدار نیاز دارد. پرسپولیس رضا حقیقی را به دلیل محرومیت در این دیدار نخواهد داشت و همین مسئله شاید برای وسط زمین پرسپولیس مشکلاتی را ایجاد کند.

دیدارهای سپاهان و پرسپولیس همواره مصاف هایی جذاب از آب درآمده است و هرچند که موارد تلخ هم در آن مشاهده شده است. از نابینایی یک سرباز وظیفه تا فینال جام حذفی، همه و همه حاکی از حساسیت رقابت این دو تیم است.

کرانچار که کمی صندلی اش را شل می بیند باید پرسپولیس را شکست دهد. او قید جباری را زده و باید با داشته هایش برابر شاگردان پر انگیزه دایی به میدان برود.

از آخرین شکست سپاهان چهار هفته می گذرد و شاگردان دایی هم سه هفته است که نباخته اند. سال گذشته این دو تیم در فینال جام حذفی هم به مصاف یکدیگر رفتند که در دیدار نوستالوژیک، این پرسپولیس بود که در تهران با جام قهرمانی وداع کرد. شاید این دیدار برای پرسپولیسی ها کمی طعم انتقام هم بدهد.

سپاهان با پانزده امتیاز در رده پنجم و سرخ پوشان با هفده امتیاز در رده دوم جدول رقابت های لیگ ایستاده اند.

برنامه کامل این رقابت ها:
*پنجشنبه 28 شهریور
گسترش فولاد تبریز-ذوب‌آهن، ساعت 17 و 50 دقیقه، ورزشگاه یادگار امام تبریز

محمد ملکی – مصطفی فراهانی – حسین رحیمی پور – محمد امانی – ناظر: محمدرضا فلاح

*جمعه 29 شهریور:
فجرسپاسی-استقلال خوزستان، ساعت 17 و 15 دقیقه، ورزشگاه حافظیه شیراز

حسن اکرمی – علی میرزابیگی – امیربهرام حسینی نقوی – بیژن حیدری – ناظر: ابوطالب طاهریان

داماش-تراکتورسازی، ساعت 17 و 15 دقیقه، ورزشگاه عضدی رشت

تورج حق وردی – حسین طالقانی – محمدرضا کناری – پیروز سیف اله پور – ناظر: سعید بطحایی

صبای قم-راه‌آهن، ساعت 18 و 30 دقیقه، ورزشگاه یادگار امام قم

شاهین حاج بابایی – رضا سخندان – حمیدرضا رحیمی – محمد حسین زاهدی فر – ناظر: مسعود عنایت

نفت تهران-ملوان، ساعت 17 و 15 دقیقه، ورزشگاه دستگردی تهران

امیرحسین فتاحی – سعید قاسمی – فرهاد مروجی – سیدرضا مهدوی – ناظر: جواد تقی پور

فولادخوزستان-سایپا، ساعت 18 و 40 دقیقه، ورزشگاه تختی اهواز

علیرضا فغانی – آرمان اسعدی – هادی طوسی – فرشید افشار – ناظر: حسین خوشخوان

سپاهان-پرسپولیس، ساعت 20 ، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

محسن قهرمانی – سعید علی نژادیان – علیرضا ایلدروم – رضا کرمانشاهی – ناظر: هدایت ممبینی

*یکشنبه 31 شهریور:
استقلال-مس کرمان، ساعت 19 ، ورزشگاه آزادی تهران

البرز حاجی پور – حسن کامرانی فر – حسن ظهیری – امید سعیدفر – ناظر: محمد پیروزرام /ايسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------