آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سکته ناقص استقلال برابر شمس آذر/ پس گرفتن صدر از پرسپولیس با شوک!

تیم فوتبال استقلال که برای یک روز صدر جدول را به رقیب سنتی داده بود، در هفته بیست و چهارم لیگ برتر برابر شمس آذر قزوین به…

پاسخ باشگاه انگلیسی :فرهاد مجیدی در آکادمی لسترسیتی سمتی ندارد



اخبار,اخبار ورزشی ,فرهاد مجیدی

 

اخبار ورزشی - پاسخ باشگاه انگلیسی :فرهاد مجیدی در آکادمی لسترسیتی سمتی ندارد

همه چیز از یک خبر آغاز شد. یک خبر عجیب که در نوع خود جالب به نظر می‌رسید و طرفداران استقلال و به‌خصوص طرفداران فرهاد مجیدی را خوشحال کرد.

فرهاد مجیدی در باشگاه لسترسیتی انگلستان مشغول به کار شده و قرار است در یکی از تیم‌های پایه این باشگاه مربی شود. سوم اسفندماه 92 یکی از صفحات هواداری فرهاد مجیدی در فیس‌بوک این خبر را با این مضمون نوشت: «فرهاد مجیدی هفت، هشت روزی می‌شود در لسترسیتی مشغول به کار شده است و باید ظرف سه، چهار روز آینده هدایت یک تیم را در دسته دوم جوانان انگلستان برعهده بگیرد.

 

این تیم انگلیسی، هیچ‌گونه تمرین آماده‌سازی نداشته و مجیدی وظیفه دارد ظرف سه‌ ماه آنها را به فرم مطلوب برساند. پس از سه‌ ماه، از کانون آموزش مربیان لسترسیتی سراغ تیم فرهاد می‌آیند و از آنها تست می‌گیرند و عبور از این مرحله بستگی به شاگردان مجیدی دارد که از پس تست‌های آخر تمرینات بربیایند یا نه.

 

فرهاد مجیدی هم چند روز پیش عکسی در اینستاگرامش گذاشته بود که نشان می‌داد در انگلستان و در کنار یکی از مربیان کلاسش حضور دارد.» این خبر کمی عجیب بود چراکه معمولا در انگلستان به این راحتی‌ها به مربیان مدرک مربیگری و تیم نمی‌دهند و مربیان برای گرفتن مدارک مربیگری باید سال‌ها آموزش ببینند.

 

در هر حال برخی این خبر را جدی نگرفتند و گفتند شاید مجیدی بر سر تمرینات لسترسیتی حاضر شده و به همین دلیل چنین خبری منتشر شده که درنهایت تکذیب می‌شود اما چند روز بعد، ماجرا رنگ جدی‌تری به خود گرفت.

مجیدی، سرمربی جوانان لستر؟
یک روز بعد چند روزنامه و سایت خبر حضور مجیدی در باشگاه لستر را تایید کردند، در حالی که نه در سایت باشگاه لسترسیتی و نه در رسانه‌های انگلیسی، چنین خبری دیده نشد. فرهاد مجیدی هم پس از خداحافظی‌اش از فوتبال، تنها سفری دو هفته‌ای به انگلستان داشته و اکثر اوقات در امارات بوده است.

 

ماجرا کمی مشکوک به نظر می‌آمد، چراکه برخی رسانه‌های طرفدار فرهاد مجیدی از زمانی که او از فوتبال خداحافظی کرده، از او به‌عنوان سرمربی آینده استقلال نام می‌برند. فتح‌الله‌زاده هم همیشه از علیرضا منصوریان و فرهاد مجیدی به‌عنوان کسانی که می‌توانند پس از امیر قلعه‌نویی سرمربیان خوبی برای استقلال باشند، نام برده است.

 

درهرحال خبرهای عجیبی درباره مجیدی منتشر شد که می‌گفتند مجیدی با حضور در پرهزینه‌ترین کلاس مربیگری در انگلیس و آکادمی منتسب به باشگاه منچستریونایتد(!) هزینه‌ای بسیار بالا برای رسیدن به خواسته خودش و هوادارانش متقبل شده است. سایت منچستریونایتد هم در تاریخ‌های مورد نظر چنین خبری را منتشر نکرده‌اند و با جست‌وجوی نام فرهاد مجیدی به هیچ اطلاعاتی نمی‌رسید.

 

البته کسانی که در حال خبرسازی بوده‌اند، با کمی تحقیق دریافته‌اند که حضور در کلاس‌های مربیگری اروپا طوری است که شرکت‌کنندگان باید در هر مرحله هدایت یک تیم پایه را برعهده بگیرند و پس از اینکه نمرات لازم را گرفتند، درجه به درجه پیشرفت می‌کنند. اما در این باره این رسانه‌ها گاف بزرگی می‌دهند و اعلام می‌کنند که فرهاد مجیدی موفق به کسب مدرک مربیگری درجه D اروپا مطابق با درجهB آسیا شده و برای اولین بار حضور روی نیمکت را تجربه خواهد کرد و از روز سوم اسفند 92 رسما به‌عنوان سرمربی تیم جوانان لسترسیتی معرفی شده است و برای اینکه بتواند مدرک درجه C اروپا را بگیرد، باید حداقل سه‌ ماه با بازیکنان زیر ۱۷‌سال لسترسیتی کار کند! پس از سه ماه کانون مربیان انگلستان! (چنین کانونی در انگلستان وجود ندارد) از فرهاد مجیدی و تیمش تست می‌گیرند و در صورتی که آنها از این آزمون سربلند بیرون بیایند، می‌توان شاهد ظهور یک مربی جدید در آسمان مربیگری ایران بود!

باشگاه لسترسیتی تکذیب کرد
در دنیای ارتباطات و اینترنت انتشار چنین خبری آنقدر عجیب و ناشیانه است که شاید خود فرهاد مجیدی هم از این کار بی‌خبر باشد و با انتشار چنین خبری عصبانی هم شده باشد. اما اینکه چرا تکذیب نکرده است، در نوع خودش عجیب است.

 

در هر حال گروه ورزش فرهیختگان با آنتونی هرلیهی، مدیر رسانه‌ای باشگاه لسترسیتی تماس تلفنی گرفت و او همان اول کار از حضور شخصی به نام فرهاد مجیدی در باشگاه لسترسیتی ابراز بی‌اطلاعی کرد. فرهیختگان از مدیر رسانه‌ای باشگاه خواست تا به صورت ایمیل حضور فرهاد مجیدی را تکذیب کند که مدیر رسانه‌ای باشگاه لستر‌سیتی این کار را انجام داد.

 

در تصاویر، ایمیل‌های رد و بدل شده را می‌بینید. در ایمیل اول، فرهیختگان از آنتونی هرلیهی پرسیده است: «ما شنیده‌ایم که یک بازیکن بین‌المللی ایرانی به نام فرهاد مجیدی در باشگاه لسترسیتی و در بخش آکادمی و جوانان این باشگاه مربی شده است. اگر این خبر درست است لطفا آن را به صورت رسمی تایید کنید و پست وی را هم به ما اعلام کنید. برای حسن همکاری از شما تشکر می‌کنیم و منتظر پاسخ شما هستیم.»

 

این ایمیل روز یکشنبه چهارم اسفند به مدیر رسانه‌ای باشگاه لسترسیتی زده شد و پس از دو روز که پاسخی نگرفتیم، سه‌شنبه ششم اسفند دوباره به مدیر رسانه‌ای باشگاه لسترسیتی ایمیلی با مضمون تاکید، زده شد: «ما همچنان منتظر تاییدیه شما هستیم، لطفا اگر درباره پست و سمت شخص مورد نظر در باشگاه اطلاعاتی دارید، اعلام کنید. با تشکر فراوان از شما، همچنان منتظر پاسخ شما هستیم.»

 

جالب اینجاست که درست شش دقیقه بعد، مدیر رسانه‌ای به ایمیل فرهیختگان پاسخ داد و حضور مجیدی را به‌کل تکذیب کرد: «یافته‌ها و تحقیقات من نشان می‌دهد که چنین شخصی (فرهاد مجیدی) در آکادمی باشگاه لسترسیتی حضور و وجود ندارد. از شما به خاطر تحقیق و سوال در این‌باره تشکر می‌کنم. با بهترین آرزوها، آنتونی.» به این ترتیب ماجرای حضور مجیدی در لسترسیتی و کلاس‌های مربیگری انگلستان از بیخ و بن تکذیب شد تا این داستان هم مثل ماجرای مذاکره مجید جلالی با باشگاه برایتون تکذیب شود.

 

ماجرای مذاکره مجید جلالی با باشگاه برایتون هم یک دروغ بزرگ بود که البته یکی از روزنامه‌های اقتصادی تهران به آن پرداخت و تیم رسانه‌ای حامی مجید جلالی به جهت اینکه قیمت او را بالا ببرد، این کار را انجام داد و درنهایت توانست او را با قیمتی نزدیک به یک میلیارد تومان سرمربی تراکتورسازی تبریز کند. درهرحال عادل فردوسی‌پور هم با اینکه می‌دانست ماجرای مذاکره برایتون با جلالی دروغ است و سند و مدرک لازم را هم در اختیار داشت اما ترجیح داد تا به خاطر حفظ رفاقت‌ها، ماجرا را رسانه‌ای نکند.

پرولایسنس برای مجیدی؟
اما در ادامه همین خبرسازی‌ها برخی او را دارای مدرک B فدراسیون فوتبال انگلستان دانسته و گفته بودند که مجیدی به دنبال مدرک A و حتی پرولایسنس فدراسیون فوتبال انگلستان است. مدرکی که امثال سرآلکس فرگوسن، آرسن ونگر و دیوید مویس در اختیار دارند.

 

با تحقیق در آیین‌نامه‌های کمیته آموزش فدراسیون فوتبال انگلستان که روی سایت فدراسیون انگلستان موجود است، برای اینکه یک مربی از مدرک C به مدرک B برسد باید یک سال و نیم تا دو سال تحت آموزش باشد و پس از گذراندن امتحانات سخت و مسلط بودن بر زبان انگلیسی دوونیم تا سه سال پس از مدرک B و کار کردن در تیم‌های باشگاهی در رده‌های سنی مختلف و گذراندن امتحانات به مراتب سخت‌تر از مدرک B و آوردن نمره قبولی، مدرک A را به‌دست بیاورد. برای به‌دست آوردن پرولایسنس یا همان مدرک مربیگری حرفه‌ای باید سه سال کار کرد تا به آن رسید و باید حدود 15 هزار پوند برای گرفتنش هزینه کرد.

 

آن وقت این سوال مطرح می‌شود که فرهاد مجیدی که تنها چند ماه است از فوتبال خداحافظی کرده، چطور توانسته به مدرک B برسد؟ درهرحال بر سر زمان حضور مجیدی در انگلستان هم ابهامات زیادی وجود دارد، چراکه گفته می‌شود فرهاد مجیدی سال گذشته به انگلستان رفته و دو هفته‌ای آنجا بوده است. عکس‌هایی هم که گهگاه از او در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، با پیراهن‌های تابستانی است و انگار که وی در دوبی به سر می‌برد.

قلعه‌نویی، پیگیر خبر لستر
سرمربی کنونی استقلال هم پس از شنیدن خبر حضور مجیدی در لسترسیتی حسابی پیگیر شده بود. جالب این بود که برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند وی فصل آینده در صورت ماندن قلعه‌نویی در استقلال دستیار وی خواهد شد، اما این خبر هم از بیخ و بن تکذیب شده، چراکه همه می‌دانند رابطه این دو آنقدر شکرآب است که چنین چیزی امکان ندارد.

 

امیر قلعه‌نویی که پیگیر این خبر شده بود، حالا می‌تواند مطمئن باشد که ماجرای سرمربیگری مجیدی در لسترسیتی یک جریان‌سازی رسانه‌ای بی‌پایه و اساس بوده است. در حال حاضر تنها مربیانی که در دوره‌های مربیگری فدراسیون فوتبال انگلستان ثبت‌نام کرده‌اند محمد تقوی، حسین عبدی و امیر قلعه‌نویی بوده‌اند که از بین این سه نفر، تنها محمد تقوی توانسته دوره‌های B و C و D را بگذارند و در حال گرفتن مدرک A مربیگری است.

 

در حال حاضر او تنها مربی ایرانی است که شانس دارد برای اولین بار مدرک حرفه‌ای مربیگری فدراسیون فوتبال انگلستان را بگیرد. حسین عبدی در دوره B رد شده و نمرات لازم را کسب نکرده است و امیر قلعه‌نویی که برای حضور در این دوره ثبت‌نام کرده بود، اصلا به انگلستان نرفت تا در این دوره‌ها شرکت کند.
اخبار ورزشی - فرهیختگان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------