آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لیگ اروپا؛ صعود یاران آزمون به دور بعد در شب شکست شاگردان کلوپ

در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا تیم فوتبال آاس رم توانست با دو گل میلان را شکست دهد. به گزارش ایرنا، دور…

خادم:منتظر اتفاقات جدید در پرسپولیس باشید



اخبار,اخبار ورزشی , باشگاه پرسپولیس

 

اخبار ورزشی - خادم:منتظر اتفاقات جدید در پرسپولیس باشید

معاون پارلمانی و امور مجلس وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد پروسه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوص حالا حالاها ادامه دارد.وی همچنین با تائید ضمنی اینکه بدهی پرسپولیس بالای 40 میلیارد است ولی اول و آخر وزارت ورزش و جوانان باید آن را جمع می‌کند، از بروز اتفاقات جدید در باشگاه پرسپولیس در هفته آینده خبر داد.

به گزارش مهر، امیررضا خادم در خصوص آخرین وضعیت واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس ضمن بیان مطلب فوق گفت: این یک اتفاق مبارک است زیرا بعد از اینکه در طول سالیان گذشته وعده واگذاری مطرح اما این قطعی نمی‌شد، در دولت یازدهم این اتفاق به شکل جدی در حال پیگیری است و تمام اقدامات لازم در این خصوص انجام می‌شود.

وی افزود: بحث واگذاری نکته اصلی نیست بلکه بحث مهم تعیین تکلیف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است و این مساله در اولویت کاری‌مان قرار دارد. استقلال و پرسپولیس تنها تیم نیستند زیرا مردم در سال‌های گذشته تا به امروز با آنها زندگی کرده و علاقه ویژه‌ای به آنها دارند.

معاون پارلمانی و امور مجلس وزارت ورزش و جوانان افزود: هر استانی تیم محبوبی دارد اما در کنار آن، تعلق خاطری به استقلال و پرسپولیس هم در هر استانی وجود دارد. ما هم به احترام همین مردم و برای کاهش نگرانی‌های‌شان باید هرچه زودتر برای این دو باشگاه تعیین تکلیف کنیم.

وی با اشاره به اینکه این کار باید اصولی انجام شود نه اینکه بخواهیم از مسئولیت‌مان شانه خالی کنیم، اضافه کرد: قصد نداریم اتفاقی که برای ابومسلم افتاد، برای این دو تیم تکرار شود و پس از واگذاری مدیران جدید به هر دلیل نتوانند کارها را به بهترین شکل ادامه دهند. در نهایت هم مشخص نشود مدیر کیست و هزینه‌ها توسط چه کسی پرداخت می‌شود.

خادم با اشاره به پیگیری‌های منسجم و پرفشار در یک ماه گذشته در خصوص نحوه واگذاری این دو باشگاه یادآور شد: تمام این تلاش‌ها به این نتیجه رسید که برای نخستین بار موضوع واگذاری دو باشگاه در هیات دولت مطرح شد. البته امروز تنها نباید از وزارت ورزش برای خصوصی کردن این دو باشگاه انتظار داشت زیرا سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد هم در این مورد نقش مهمی دارند.

وی همچنین افزود: در حالیکه سازمان خصوصی‌سازی و مسئولان وزارت اقتصاد اعلام کرده بودند، مزایده این دو باشگاه تا اواخر سال انجام و اوایل سال 93 به صورت رسمی واگذار می‌شود اما این موضوع عملی نشد و بعد از ارایه آن به هیات دولت، کارگروهی 5 نفره برای رسیدگی به این مساله تشکیل شده است. هفته پیش اولین جلسه این کارگروه برگزار شد که در آن نگاهی به فرصت‌‌ها و تهدیدهای این واگذاری داشتیم و آنها را به صورت کامل بررسی کردیم. در این شرایط این پروسه حالا حالاها ادامه خواهد داشت.

مسئول خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در ادامه به موضوع جالبی اشاره کرد: نکته مهم در واگذاری این دو باشگاه که چارچوب و قوام خود را از دست ندهد، شاید در سال‌های گذشته دولت نظارت کاملی به عملکرد این دو باشگاه نداشته و مدیر عامل و مسئولان آن به هر شیوه یا که می‌‎خواستند عمل کردند. من به اینکه چقدر این عملکردها مثبت یا منفی بوده، کار ندارم اما امروز دولت وظیفه دارد وضعیت این دو باشگاه را به شکل جدی بررسی کند. ما باید پاسخگوی مردم در این خصوص باشیم پس به صورت جدی این بحث را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری خواهیم کرد.

وی که با حضور در برنامه صبح امروز ورزش و مردم این مطالب را بیان می‌‍کرد، در مورد انتقادات مطرح شده در خصوص نحوه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یادآور شد: لزومی ندارد در این سر و صدایی که برخی‌ها در مطبوعات ایجاد می‌کند، وارد شویم و حاشیه‌ها را بیشتر کنیم. این طرح وارد هیات دولت شده و کارگروه 5 نفره نیز بحث واگذاری و مزایده آن را پیگیری می‌کند تا نتیجه نهایی حاصل شود.

خادم در مورد اینکه چرا امروز تنها به باشگاه پرسپولیس توجه می‌شود و نشست‌های تخصصی با استقلالی‌ها صورت نمی‌گیرد، یادآور شد: به علت آن که مدیریت باشگاه پرسپولیس تغییر کرده و باید تکلیف آن مشخص شود و همچنین شرایط بی‌ثباتی در پرسپولیس وجود داشت، اولویت‌مان بررسی وضعیت این باشگاه بود اما بحث رسیدگی به استقلال فراموش نشده است.

وی با بیان اینکه تیمی برای بازرسی وضعیت باشگاه استقلال از سه‌شنبه گذشته در این باشگاه مستقر شده، در خصوص نتیجه بازرسی‌های صورت گرفته از باشگاه پرسپولیس هم تاکید کرد: این گزارش طی روزهای شنبه و یکشنبه به بنده ارایه می‌شود. چارچوب مالی و بدهی‌های باشگاه و همچنین دارایی‌های آن که هنوز مشخص نیست که در این گزارش مطرح خواهد شد.

معاون پارلمانی و امور مجلس وزارت ورزش و جوانان در مورد اینکه این بدهی‌ها مربوط به یک دوره زمانی نیست، با تایید بدهی بالای 40 میلیارد تومانی باشگاه پرسپولیس به نکته مهمی اشاره کرد: عدد این بدهی متفاوت است اما اول و آخر وزارت ورزش باید آن را جمع کند. اینکه بخواهیم با اعلام رقم‌های بدهی باعث نگرانی مردم شویم، درست نیست. ما باید شرایطی را ایجاد کنیم که مردم از دیدن عملکرد تیم‌های پرسپولیس و استقلال لذت ببرند و لزومی ندارد با متوجه شدن این مشکلات نگرانی آنها را بیشتر کنیم.

"پروین اعلام کرده است باشگاه پرسپولیس را با اعطلی مبلغی، به مدت 4 سال به او واگذار کنید، به شرطی که خودش اعضای هیات مدیره را مشخص کند." وی در مورد این اظهار نظر پروین هم تاکید کرد: پروین اسطوره و بزرگ باشگاه پرسپولیس است و از افراد قابل احترام در ورزش و این باشگاه. پرسپولیس با امثال پروین در میان مردم بزرگ شده است و ما هم موظف هستیم احترام آنها را حفظ کنیم. تا آنجایی که در توان داشته باشیم، این دو باشگاه را به اهالی آن واگذار خواهیم کرد که این یک اصل مهم در وزارت ورزش و جوانان است اما درحال حاضر ساز و کار واگذاری این دو باشگاه معلوم نشده است.

خادم همچنین با اعلام این موضوع که مشکلی با قرار گرفتن این دو باشگاه به پیشکسوتان ندارد، تصریح کرد: ما موظف هستیم احترام پیشکسوتان این دو باشگاه را حفظ کنیم اما گاهی صحبت‌ها در عمل منطقی نیست. لزومی هم نمی‌بینم اشکالاتی که در مباحث مطرح شده هم وحود را دارد را بگوئیم، حتی اگر خودمان زیر سوال برویم، احترام نفراتی همچون پروین، دایی، قلعه‌نویی، مظلومی و .. را حفظ می‌کنیم. تمام اظهار نظرات‌شان برای‌مان قابل احترام است و تا آخر بحث‌ها مطرح شده آنها را هم پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز فضای وزارت ورزش و جوانان کاملا ورزشی شده، در مورد اینکه آیا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا پایان سال 93 خصوصی خواهد شد، اظهار کرد: طبق قانون و با توجه به مصوبه مجلس، موظف هستیم تا آخر سال 93 این دو باشگاه را خصوصی کنیم که با توجه به تشکیل کارگروهی از سوی هیات دولت، راهکارهای و موارد لازم برای خصوصی کردن این دو باشگاه در نظر گرفته شده و به بهترین شکل آنها را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

مسئول خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با تاکید بر اینکه وزارت ورزش و جوانان موظف است منابع مالی این 2 باشگاه را تامین کند، یادآور شد: اینکه گفته می‌شود پرسپولیس و استقلال 2 شرکت دولتی زیان‌ده هستند درست نیست. با بررسی صورت گرفته و صحبت‌هایی که با فعالان در باشگاه انجام شد، مشخص شد اگر حسابرسی و نظم مالی در این دو باشگاه مطلوب باشد، شرایط بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه بحث بدهی با دارایی متفاوت است. شاید باشگاهی بدهی داشته باشد اما دارایی‌هایی هم دارد که اگر طراز مالی‌اش مثبت شود، یعنی زیان ده نیست، پس طبیعتا برای مشخص شدن وضعیت باشگاه استقلال و پرسپولیس در این خصوص نیاز به زمان داریم.

خادم در مورد اداره این دو باشگاه توسط پیشکسوتان بار دیگر تاکید کرد: سپردن مدیریت این دو باشگاه به اهالی آن اشکالی ندارد اما همه چیز باید در چارچوب منطقی صورت گیرد که بحث عملکرد کثبت مدیریت این افراد اهمیت زیادی در این خصوص دارد. البته در همین هفته یکسری اتفاقات در باشگاه پرسپولیس رخ می‌دهد که آنها را اعلام عمومی می‌کنیم و در سال بعد هم برای استقلال این اتفاقات رخ خواهد داد.

وی در مورد ما نامه‌ای به سازمان لیگ ارائه داده است، خاطرنشان کرد: در این نامه نکاتی را بیان کردیم که البته لازم‌ الاجرا نیست. بحث رسیدگی به اعداد و ارقام قرارداد بازیکنان فوتبال، قراردادهای یکساله‌ای که وجود دارد و نوع ادامه همکاری آنها با باشگاه‌ها، جزو پیشنهاداتی است که به مسئولان سازکان لیگ ارائه کردیم. شنیدن قراردادهای نجومی بازیکنان، باعث نگرانی مردم و گله مخفی اهالی فوتبال شده است و در نهایت یکی از دلایل کم شدن تعداد تماشاگران روی سکوهای ورزشگاه‌ها همین مساله است

معاون پارلمانی و امور مجلس وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه موظف به سازماندهی این مسائل است، تاکید کرد: به قراردادهای کوتاه مدت و مشکلاتی که در این خصوص دارد، باید توجه شود. مثلا مدیرعاملی داشتیم که اعلام کرده تا زمانی که مدیرعامل است، بازیکن با تیم قرارداد دارد و اگر برود بازیکن آزاد می‌شود. این مسائلی است که هم به بازیکن و هم به باشگاه ضربه می‌زند.

وی در ادامه تاکیدکرد: از طرف دیگر پیشنهاد داده شد هر تیمی 3 بازیکن زیر 18 سال داشته باشد. البته بازیکن زیر 18 سال از یک طرف باید به تحصیلش برسد و از طرف دیگر به تمریناتش و در طول فصل با این شرایط یک دقیقه هم نمی‌تواند بازی کند. ضمن اینکه نمی‌توان به مربیان اصرار کرد که چنین کاری را انجام دهند زیرا کیفیت مسابقات پائین می‌آید.

خادم در پایان در مورد حضور تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جام جهانی آمریکا گفت: اکنون فدراسیون کشتی چهارچوب قابل اعتنا و اعتمادی دارد. در گذشته رسول خادم با نداری تیم را قهرمان جهان کرد و هدایت تیم ملی کشتی فرنگی هم برعهده محمد بنا است که عملکرد درخشانی با این تیم در المپیک داشت. رسول خادم در شرایطی مدیریت فدراسیون را برعهده گرفته که با بدهی‌های زیادی روبرو است، پس اکنون باید حمایت خوبی از کشتی انجام دهیم تا دوباره جایگاه اصلی‌مان را در کشتی دنیا به دست بیاوریم. مسابقات جام جهانی هم از نظر نتیجه چندان مهم نیست اما تدارکات بسیار خوبی است.

اخبار ورزشی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------