حمایت کرانچار از احمدی برابر رحمتی و داوری



اخبار,اخبار ورزشی , تیم فوتبال سپاهان

 

اخبار ورزشی - حمایت کرانچار از احمدی برابر رحمتی و داوری

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت:رحمان احمدی را با رحمتی یا داوری مقایسه نکنید زیرا او دروازه‌بان اول تیم ملی است و اگر او نبود و در 3 بازی آخر آنطور نمی‌درخشید فوتبال ایران خواب جام جهانی را هم نمی‌دید!

زلاتکو کرانچار در گفت‌وگو با فارس، در خصوص بازی سپاهان مقابل الهلال، دیدار این هفته مقابل الاهلی، معرفی چهره‌های جدید و جوان در فوتبال و عید نوروز ایرانی‌ها صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

سپاهان بازی باخته مقابل الهلال را با برد تمام کرد، از این بازی صحبت کنید.
باید بگویم که تیم ما در این بازی شخصیت خودش را نشان داد و در شرایطی که از الهلال جلو بودیم و عقب افتادیم سپس از این تیم پیش افتادیم و موفق شدیم بازی باخته را ببریم و این نشان می‌دهد که روحیه بالای تیمی بازیکنان سپاهان زیاد است که می‌توانیم نتیجه بگیریم و از همه بازیکنانم راضی هستم و دوباره به شرایطی برگشتیم که با پیروزی بر الاهلی امارات می‌توانیم مسیر بازگشت تیم به جاده موفقیت در آسیا را پیدا کنیم. من به بازیکنانم تبریک می‌گویم چرا که لیاقتشان را در این بازی نشان دادند اما باید از طریق شما از مجموعه ذوب‌آهن تشکر کنم که زمین بازی را در آن باران شدید برای بازی ما آماده کردند.

سپاهان که به داشتن خط دفاعی قوی شهرت دارد در دو بازی‌اش در آسیا 5 گل خورده که این می‌تواند زنگ خطری برای شاگردانتان در بازی‌های پیش رو باشد، با این موضوع چطور کنار می‌آیید؟
به طور قطع شیوه‌ای که ما بازی می‌کنیم شیوه‌ای هجومی و حمله‌ای است اما من هم نمی‌توانم درباره خوردن 5 گل اظهارنظر کنم چرا که باید فقط روی نقاط ضعف کار کنیم تا گل نخوریم چون این هفته با الاهلی بازی داریم و خیلی از مسائل معطوف به این اصلاحات می‌شود اما من هم مخالفتی ندارم که از الاهلی دو گل بخوریم اما این تیم را ببریم هر چند که این گل خوردن خوب نیست و ما مدافعین و دروازه‌بان عالی داریم اما در بازی با الهلال باید بگویم که شرایط جوی و آب و هوایی هم روی گل‌هایی که خوردیم تأثیرگذار بود و باعث شد اشتباه بازیکنان زیاد شود.

دنیل داوری، مهدی رحمتی و رحمان احمدی 3 دروازه‌بان کشورمان که شانس حضور در جام جهانی را دارند این روزها گل‌های بسیار ساده و ابتدایی می‌خورند که نشان می‌دهد هر 3 دروازه‌بان از نظر روحی و روانی دچار مشکلاتی شده‌اند، باشگاه سپاهان برای رحمان احمدی چه برنامه‌هایی دارد تا او را از نظر روحی به شرایط ایده‌آلی برساند؟
به نظر من ارزیابی رحمان احمدی نباید بر مبنای دو گلی که در بازی با الهلال خورد باشد. ضربه غافلگیرکننده تیاگو هم دروازه‌بان و هم مدافعان ما را غافلگیر کرد و شرایط آب و هوایی هم باعث شد تا احمدی دو گل بخورد اما از طرف دیگر باید به این قضیه نگاه کرد که رحمان دو موقعیت بسیار خوب را از الهلالی‌ها گرفت و به نظرم اشتباه است که رحمان احمدی را با رحمتی یا داوری مقایسه کنیم چرا که او دروازه‌بان اول تیم ملی است و اگر رحمان احمدی نبود و در 3 بازی آخر آنطور خوش نمی‌درخشید فوتبال ایران خواب جام جهانی را هم نمی‌دید!

 این هفته در لیگ قهرمانان آسیا با الاهلی امارات بازی دارید، از این تیم چقدر شناخت دارید و این بازی را چطور می‌بینید؟
من در صحبت‌هایم نوید دادم که نیاز به برد داریم و برد الهلال هم زمان خوبی اتفاق افتاد تا بتوانیم الاهلی را هم ببریم. ما این تیم را آنالیز کرده‌ایم و بازی‌شان مقابل السد را هم دیده‌ایم و می‌دانم که با کیفیت‌تر از این تیم هستیم و برد مقابل الهلال انگیزه ما را افزایش داده تا در مسابقه مقابل الاهلی فقط به عنوان میزبان وارد زمین نشویم و برای برد مقابل این تیم حاضر شویم. اگر نخواهم اغراق کنم باید بگویم که ما شانس اولی هستیم که می‌توانیم از این گروه بالا برویم و بازی مقابل الاهلی راه خروج ما از این مرحله به مرحله بعد است.

پیش از بازی سپاهان مقابل الهلال رئیس این باشگاه عربستانی صحبت‌های عجیب و دور از منطقی درباره ایران انجام داد، شما به عنوان یک خارجی که چند سالی است در کشور ما حضور دارید درباره صحبت‌های این فرد عربستانی چه صحبت‌هایی دارید؟
به نظرم حرف‌های این فرد مضحک و مسخره است و به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. شاید او می‌خواسته با این حرف‌ها جنگ روانی به راه بیندازد و توجهات را به سمت تیمش جلب کند اما به نظرم آنطور که ما از آنها پذیرایی کردیم آنها از ما پذیرایی نکرده و نمی‌کنند. تجربه من این را می‌گوید چرا که ما زمانی که به جده رفتیم 2 ساعت ما را در فرودگاه نگه داشتند تا فقط از فرودگاه بیرون بیاییم و به نظرم ما بسیار مؤدب‌تر از آنها با آنها رفتار کردیم.

اگر مقابل الهلال می‌باختید فکر می‌کنید باز هم شانس صعود به مرحله بعد را داشتید؟
من همیشه به شانس در کارم اعتقاد دارم اما قبول دارم که اگر به این تیم می‌باختیم کارمان خیلی سخت می‌شد.

درباره پنالتی هدر رفته هادی عقیلی هم صحبت کنید، اگر نمی‌توانستید الهلال را ببرید او را مقصر می‌دانستید؟
نه به هیچ عنوان هادی مقصر نمی‌شد چرا که در هر مسابقه‌ای احتمال دارد چنین اتفاقی بیفتد و بازیکنی که از همه مطمئن‌تر است پشت ضربه پنالتی می‌رود و پنالتی می‌زند اما او را مقصر نمی‌دانستم.

محمد غلامی هم بعد از بازی مقابل الهلال در مصاحبه‌ای تند اعلام کرد که قطعا در پایان فصل از سپاهان جدا می‌شود چرا که از او استفاده نمی‌کنید، در این باره چه صحبتی دارید؟
باید بگویم که او فقط یک جلسه با ما تمرین کرده بود و در بازی با السد هم به خاطر مصدومیت نتوانست بازی کند وگرنه به او فرصت بازی داده می‌شد البته باید شرایط این بازیکن هم روشن شود.

شما امسال مهدی شریفی را به عنوان پدیده سپاهان به فوتبال ایران معرفی کردید، به جز این بازیکن جوان بازیکنان جوان دیگری هم هستند که به عنوان ستاره از سپاهان به فوتبال ایران معرفی شوند؟
اجازه بدهید که من از علی کریمی نام ببرم که او هم خودش را در این مدت خوب نشان داده البته جهان‌عالیان هم بازیکن جوانی است که به خوبی در تیم ما درخشید و محمدحسین مرادمند مدافع جوان ما هم بازیکنی است که ‌آینده خوبی دارد و اینها بازیکنان آتی سپاهان هستند که از تیم‌های پایه به فوتبال ما ملحق شده‌اند.

فن‌دیک را به سپاهان آوردید تا مشکل گلزنی‌تان حل شود اما او هم هنوز نتوانسته در تیم خودش را نشان دهد. فکر می‌کنید او چه زمانی عصای دست شما در سپاهان باشد؟
فن‌دیک نیاز دارد تا دوره تطابقش با فوتبال ایران را سپری کند. او غیر آماده به ما اضافه شد و حالا برای آماده شدن نیاز به زمان دارد تا بتواند خودش را با فوتبال سپاهان منطبق کند. ما او را برای دو ماه به خدمت نگرفتیم بلکه برای یک سال و نیم می‌خواهیم او را در تیممان داشته باشیم و کم‌کم او را به ترکیب سپاهان اضافه می‌کنیم و همانطور که دیدید در بازی با الهلال در دقایقی که به بازی آمد برتری رو به جلوی ما احساس شد و او را به تدریج به ترکیب تیم اضافه می‌کنم تا کارایی بهتر و بیشتری داشته باشد.

در ابتدای فصل صحبت از حضور محرم نوید‌کیا به عنوان دستیار در سپاهان بود اما می‌بینیم که او این روزها در لیگ قهرمانان آسیا نفر اول خط میانی شماست، در خصوص این بازیکن صحبت کنید؟
با توجه به سن و سال و تجربه‌ای که محرم دارد او را ‌آماده کردیم تا بتواند به ما کمک کند و خودش هم با قدرت به عنوان بازیکن دوباره به تیم برگشت و بازگشت پرفروغی هم داشت به طوری که ما اعتقاد داشتیم او برمی‌گردد و من به درگاه خدا برای او دعا می‌کنم که دیگر مصدوم نشود.

داستان تعامل سپاهان با تیم ملی به کجا رسید؟ بالاخره پس از پایان لیگ و در کوران لیگ قهرمانان آسیا به تیم ملی بازیکن می‌دهید؟
این موضوع را باید از باشگاه سپاهان بپرسید چرا که اگر مسئولان باشگاه ما با فدراسیون فوتبال موافقت کنند من هم چاره‌ای ندارم که بازیکنانم را به تیم ملی بدهم اما اعتقاد دارم که این کار، کار اشتباهی است و با این برخورد ارزش همه تیم‌ها کم می‌شود.

مردم ایران این روزها منتظر رسیدن عید نوروز و آغاز سال نو هستند، شما که چند سالی است در ایران حضور دارید چه تعریف و تعبیری از آغاز سال نو ایرانی‌ها دارید؟
به نظرم عید نوروز رسم زیبایی است که خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند و یک سال جدید را آغاز می‌کنند و برخلاف ما در اروپا که سال نوی مسیحی را در وسط زمستان آغاز می‌کنیم در ایران شما سال نو را با آغاز بهار شروع می‌کنید که این زندگی مجدد طبیعت و مردم با هم است و 15 روز مردم با هم دیدار می‌کنند که این فرصت خوبی است تا به هم عیدی بدهند و این رسم‌های زیبای ایرانی‌هاست.

اگر شما بخواهید به هواداران سپاهان عیدی بدهید چه چیزی را برای آنها در نظر می‌گیرید؟
پیروزی بر الاهلی بسیار برای ما مهم است و من برد مقابل این تیم را به هوادارانمان عیدی می‌دهم و برای همه مردم ایران آرزوی سلامت و رضایت از زندگی دارم و امیدوارم آینده‌ زیبایی در سال نو داشته باشند و هر کس به هر چیزی که می‌خواهد برسد.

اخبار ورزشی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------