رسانه ای كه 80 میليون تومان گرفته تا علیه قلعه نویی بد بنویسد ؛ از اینكه مردم سبد كالا می گیرند نارحت شدم



اخبار,اخبار ورزشی ,امیر قلعه نویی

 

اخبار ورزشی - سرمربی استقلال مدعی شد؛
رسانه ای كه 80 میليون تومان گرفته تا علیه قلعه نویی بد بنویسد ؛ از اینكه مردم سبد كالا می گیرند نارحت شدم ؛ مگر آدم باید از همسرش حساب ببرد؟!

سرمربی تیم استقلال گفت: «حرفی که کی‌روش اکنون می‌زند را ۱۰ سال پیش زدم اما علیه من مطلب نوشتند و گفتند بهانه می‌گیرد.»

سال 92 سال ویژه‌ای برای امیر قلعه‌نویی بود. او پس از قهرمانی با استقلال در اردیبهشت سال 92 به جمع 4 تیم برتر آسیا راه یافت اما در نهایت نتوانست ستاره سوم را برای آبی‌پوشان به ارمغان بیاورد.

فصل جدید با این آرزو برای استقلالی‌ها آغاز شد،‌ با این حال اواخر سال 92 روزهای خوبی برای قلعه‌نویی و استقلالی‌ها نبود چرا که این تیم در لیگ و آسیا نتوانست روند خوبش را ادامه دهد. با این وجود قلعه‌نویی همچنان به آینده امیدوار است.

سرمربی استقلال در آستانه سال 93 در گفتگویی متفاوت از سالی که رو به پایان است و سختی‌های که در این سال متحمل شد و همچنین سال 93 صحبت کرد.

* از سالی که رو به پایان است، راضی بودید؟
- طبیعتا راضی نبودم، امسال به اندازه 10 سال پیر شدم. مجموعه ما پس از 3 سال به استقلال بازگشت و با وجود فراز و نشیب‌هایی که در همان سال اول داشتیم به مقام قهرمانی رسیدیم. در شروع لیگ امسال با مشکل بودجه مواجه بودیم.

 

انتقال دولت به دولت جدید و انتخاب نشدن وزیر ورزش و جوانان باعث شد استقلال به مشکل بخورد. ضمن اینکه رفتن بازیکنانی چون علی حمودی، مجتبی جباری و جدا شدن چند بازیکن در میانه‌های فصل و مصدوم شدن برخی از بازیکنانی که روی آنها حساب باز کرده بودیم به تیم ما لطمه زد. از همه مهم‌تر بازیکنانی داشتیم که در لیست تیم ما حضور داشتند اما عملا در زمین آنها را نداشتیم. بازیکنانی چون آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، هاشم بیگ‌زاده و احمد جمشیدیان در لیست استقلال هستند و اگر در زمین هم حضور داشته باشند، در حد و اندازه‌های خودشان نیستند. آنها می‌خواهند کمک کنند ولی شرایط بدنی و فکری آنها به گونه‌ای است که نمی‌توانند کمک کنند.

 

اگر اینها را کنار بگذاریم به بازیکنانی چون مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده و ... می‌رسیم که در طول سال مصدوم شدند اما به خاطر استقلال بازی کردند. نمونه‌اش صادقی بود که با بینی شکسته مقابل الریان قطر بازی کرد. علاوه بر این، در برخی از بازی‌ها گل‌هایی دریافت کردیم که عجیب و غریب بودند و یا توپ‌های بالای 80 درصد گل نشدند. اینها بدشانسی‌های ما در این فصل بود. با این حال مجموعه استقلال از مدیرعامل و هیئت مدیره تا بقیه تلاش خود را انجام می‌دهند. باید از همکاران خودم هم تشکر کنم که زحمت می‌کشند. تیم ما در این فصل شرایط خاص خودش را داشت.

* از چه لحاظ؟
- فکر نمی‌کنم تیمی تجربه ما را داشته باشد که بازیکنانش اوایل و اواسط فصل از تیم جدا و یا برخی بازیکنان مصدوم شوند.

* با وجود چنین مشکلاتی در لیگ برتر نتایج خوبی کسب کردید اما همچنان به شما انتقاد می‌شود.
- اگر انتقاد و حمله نکنند غیرطبیعی است! آنها دشمنان قسم‌خورده امیر قلعه‌نویی هستند و اگر به من حمله نکنند جای تعجب دارد. خوشحالم چنین افرادی که آنها را می‌شناسم به من حمله می‌کنند. درباره آنها صحبت هم کردم و جریمه‌اش را داده‌ام. می‌دانم داستان‌ آنها چیست. اگر مربی دیگری پس از 3 سال استقلال را قهرمان می‌کرد و در آسیا به جمع 4 تیم برتر آسیا راه می‌یافت، 2000 هزار مطلب تعریف و تمجید می‌نوشتند. اگر آنها درباره قلعه‌نویی چیزی ننویسند، به خودم شک می‌کنم.

* با توجه به نتایجی که با استقلال و سپاهان در آسیا کسب کرده بودید، برخی اعتقاد داشتند شما مربی بین‌المللی نیستید اما با استقلال به جمع 4 تیم برتر راه یافتید و حتی می‌توانستید به فینال صعود کنید.
- بله، در بازی با اف‌سی سئول آندرانیک تیموریان را در اختیار نداشتیم و خسرو حیدری در شرایط ایده‌آل نبود. نقد عامل پیشرفت است ولی بعضی‌ها حب و بغض دارند. بروید عقبه آقایان را نگاه کنید متوجه می‌شوید این افراد چه کسانی هستند و خوشحالم که این گونه افراد درباره من حرف می‌زنند. اگر آدم‌های بزرگی نقد کنند، گوش می‌دهیم اما وقتی این افراد انتقاد می‌کنند یعنی راهم را درست رفته‌ام.

 

مگر مربی باید هر سال نتیجه بگیرد؟ اصلا فرض کنیم امسال نتیجه نمی‌گیریم، آیا هر سال باید قهرمان شوم؟ شما ببینید تیم‌هایی که 2 برابر ما خرج کرده‌اند چه شرایطی دارند. رسانه‌ پرتیراژی که ادعای زیادی دارد، 80 میلیون تومان گرفته که فقط درباره امیر قلعه‌نویی بد بنویسد و کاری هم به استقلال نداشته باشد. لیگ که به پایان برسد، همه چیز مشخص می‌شود. ما سال گذشته زوج‌سازی و مثلث‌های خوبی درست کردیم و نتایج خوبی گرفتیم و موفق به قهرمانی شدیم. کارهایی کردیم که هم به استقلال و هم تیم ملی کمک کرد. در این فصل بازیکنان زیادی از جمع ما جدا شدند و برخی هم مصدوم شدند.

 

پول هم نداشتیم جایگزینی برای آنها پیدا کنیم. این مسائل به مربی لطمه می‌زند. باز با این وجود نتایج بدی در لیگ نگرفتیم و در آسیا بد آوردیم و باید 4 امتیاز می‌گرفتیم. این هم از اتفاقات نادر فوتبال است که "گیر" قلعه‌نویی افتاد که توپ‌ها وارد دروازه نشود و گل‌های عجیب بخورد. مهدی رحمتی بهترین گلر آسیا است و نزدیک جام جهانی باید تمرکز داشته باشد. اگر برای تیم ملی انتخاب شد به تیم ملی کمک و اگر نشد برای آن دعا کند. این عدم تمرکز به رحمتی لطمه می‌زند.

* یعنی فکر می‌کنید بحث دعوت رحمتی به تیم ملی باعث عدم تمرکز او شده است؟
- بله، دقیقا همین‌طور است.

* بهترین و تلخ ترین خاطره فوتبالی شما در سال 92؟
- بهترین خاطره‌ فوتبالی قهرمانی با استقلال و بدترین هم بازی برگشت با اف‌سی سئول کره‌جنوبی بود که می‌توانستیم به فینال آسیا صعود کنیم ولی گل عجیب و غریبی خوردیم. تا دقیقه 15 باید 2 بر صفر جلو می‌‌افتادیم ولی گل عجیبی خوردیم و باختیم.

* بهترین و بدترین خاطره غیر فوتبالی؟
- بدترین خاطره‌ام فوت مادر خدابیامرزم بود و بهترین خاطره هم داشتم اما الان حضور ذهن ندارم.

* موقع تحویل سال چه دعایی می‌کنید؟
- مانند همه شیعیان دعای تعجیل در ظهور آقا امام زمان (عج) را می‌خوانیم. میزان مسلمانی شیعیان پیروی از حضرت علی (ع) و اولاد علی (ع) است و باید دنبال این نوع مسلمانی باشیم نه دنبال حب و بغض و کینه. بازی با آبروی انسان‌ها از اولاد علی نیست. نزدیک سال جدید دعا می‌کنیم همه بیماران شفا پیدا کنند و شرایط اقتصادی کشور بهتر شود.

 

ایران کشور ثروتمندی است و این نوع  رفتارها و شرایط اقتصادی در شأن ملت ایران نیست. آدم از اینکه می‌شنود به مردم سبد کالا داده‌اند، ناراحت می‌شود. اگر کشور "نداری" بودیم، قابل هضم بود ولی در مملکتی که آسمان و زمینش طلاست، نباید شرایط زندگی مردم اینگونه باشد. ما می‌بینیم که چه مسائلی اتفاق می‌افتد و یکسری چیزهای ریز را نمی‌توانیم بگوییم اما امیدوارم دوات تدبیر و امید راهکاری بیندیشد.

 

در بحث رفتار بین‌المللی و اقتصادی باید خوب باشیم. باید به اخلاق ایرانی برگردیم. اخلاق ایرانی و سنتی ما گم شده است. در قطر به باشگاه السد که رفتیم پیش خودم گفتم شاید من را نشناسند ولی در بدو برود نفر دوم باشگاه که زمان من در تیم جوانان بازی می‌کرد به من گفت که تو عزیز ما هستی و باعث افتخار مایی. شما می‌توانید از شخصی که حرف‌های او را ترجمه می‌کرد بپرسید چه چیزهایی گفت.

 

آنها پیراهن دادند و گفتند می‌توانید از امکانات اینجا استفاده کنید. مربی از ایران به آنجا که می‌رود چه برخوردی می‌شود و مربی که به ایران می‌آید چه حرف‌هایی زده می‌شود. من با استقلال اهواز زمانی که تیم را تحویل گفتم چهارم شدیم و با مس کرمان در نیم فصل دوم رتبه دوم را کسب کردیم. با سایر تیم‌ها هم که نتایج مشخص است. اگر این نتایج را در کشور دیگری بدست می‌آوردم، چه کار می‌کردند؟ می‌گویم قصد دارم در ازبکستان مربیگری کنم، می‌گویند الکی گفته است. آن اخلاق ایرانی، غیرت ایرانی و ... فراموش شده و این است که در سال جدید آرزو می‌کنم به اخلاق و سنت حسنه ایرانی برگردیم.

* با توجه به اخلاقی که دارید و معمولا همه شما را مربی سختگیری می‌شناسند، در زندگی شخصی از همسرتان حساب می‌برید؟
- نه، مگر آدم باید از همسرش حساب ببرد؟! در زندگی اصل مهم تعامل است. در زندگی فراز و نشیب‌های زیادی وجود دارد و مانند نمودار بدنسازی است.

* آرزوی استقلالی شما در سال جدید؟
- اعتقاد دارم که باید تکلیف‌مان را انجام دهیم و نتیجه را به خدا واگذار کنیم. بچه‌ها ما کم نمی گذارند و اگر اتفاقاتی می‌افتد خواست خداست. اگر در تمرینات کم‌کاری و یا تمرینات‌مان را رها کنیم و در این شرایط تنها از اهل بیت کمک بخواهیم، در این صورت به نتیجه‌ای نمی‌رسیم. شما از تمرینات ما باخبر هستید که چه باختیم و چه بردیم کار خودمان را انجام می‌دهیم. امیدوارم در بازی روز سه‌شنبه مقابل الجزیره بدشانسی و کم‌شانسی دست از سر ما بردارد و بتوانیم به پیروزی برسیم.

* اعضای هیئت مدیره استقلال از شما حمایت کردند و خواستار تمدید قرارداد شما با استقلال هستند. چه پاسخی به پیشنهاد آنها دارید؟
- خدمت به خانواده استقلال افتخار است. من جزو خانواده استقلال هستم و دوستان هیئت مدیره در پیروزی و شکست‌ها کنار ما بودند. حُسنی که اعضای هیئت مدیره داشتند این بود که بیشتر در شکست‌ها کنار ما بودند تا در پیروزی‌ها و از ما حمایت کردند.

 

این مسئله نشات گرفته از مدیریت خوب آنها است و امیدوارم با نتایجی که می‌‌گیریم جواب آنها را دهیم. ما نتایج بدی نگرفته‌ایم و با یک امتیاز اختلاف در لیگ دوم هستیم نه 10 امتیاز اختلاف. در آسیا همه دیدند بدشانس بودیم. از طریق شما باید از مهدی تاج تشکر کنم که با من تماس گرفت و گفت بدشانس بودید و در بدترین حالت باید 4 امتیاز می‌گرفتید. تاج هم مدیر ورزشی است و هم بازیکن بوده و به من گفت در این چند سال ندیدم که داور به ضرر تیمی سوت بزند و موقیعت‌ها گل نشود و آن تیم امتیاز از دست دهد. در مورد نظر هیئت مدیره هم باید از آنها تشکر کنم و خدمت به استقلال باعث افتخار است.

* در مورد بازی روز سه‌شنبه با الجزیره امارات چه صحبتی دارید؟
- ما فیلم بازی‌های این تیم را دیده‌ایم و دو روز پیش به بازیکنان گفتم که تنها 3 امتیاز حریفان عقب هستیم و اگر نتوانیم در 12 امتیاز بازی‌های باقیمانده این 3 امتیاز را جبران کنیم، لیاقت بالا آمدن از گروه‌مان را نداریم. دو بازی گذشته را از دست داده‌ایم و بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال از دیدار با الجزیره شروع می‌شود.

* علی کفاشیان اعلام کرده که یکی از شرط‌های مهم کارلوس کی‌روش برای تمدید قراردادش با تیم ملی داشتن زمین مناسب برای تیم‌های ملی است. چه نظری دارید؟
- کی‌روش الان این حرف‌ را می‌زند اما ما 10 سال پیش این صحبت‌ها را انجام دادیم و 100 مطلب علیه ما نوشتند. همین قلم به دست‌هایی که درباره آنها صحبت کردم درباره ما مطلب نوشتند. من آن موقع گفتم دادستان ورزشی درست کنید تا هر کسی بدون مدرک و اثبات علیه کسی صحبت نکند. ما از لحاظ سخت‌افزاری مانند افغانستان و خیلی عقب هستیم.

 

باید استادیوم‌ها را درست کنیم. همان آدم‌هایی که علیه ما مطلب زدند و در کمیته انضباطی طوماری علیه ما نوشتند و الحمدالله اسامی آنها وجود دارد به ما گقتند که این آدم سنتی است و زمین را بهانه می‌کند. من کار اجرایی و محوری انجام دادم و خوشحالم با برنامه، مربیگری را آغاز و مدارج را طی کردم. اینها را نمی‌گویند که من پرامتیازترین مربی در آسیا هستم. 7، 8 سال پیش گفتم که از نظر نیروی انسانی می‌توانیم جزو 20 کشور اول دنیا باشیم.

 

کی‌روش حرف خوبی زده ولی اگر مربی ایرانی این حرف را می‌زد علیه او مطلب می‌زدند. برای پیشرفت فوتبال ما نخستین موضوع داشتن زمین‌های خوب است. برای پیشرفت فوتبال ما نخستین موضوع داشتن زمین‌های خوب است. باید ورزشگاهی داشته باشیم که مردم چه زمانی که وارد آن می‌شوند و چه خارج می‌شوند از آن لذت ببرند نه اینکه مانند چند سال پیش در بازی ایران و ژاپن چند نفر زیر دست و پا له شوند و بمیرند. فضای ورزشگاه باید شادی‌آور و کیفیت بازی به گونه‌ای باشد که لذت ببرند. همین آدم‌های قلم بدست که اسامی آنها را دارم علیه من مطلب نوشتند.

* فکر می‌کنید با شرایطی که داریم می‌توانیم میزبانی جام ملت‌های 2019 را بگیریم؟
- این موضوع می‌تواند دلیل خوبی باشد و عزم جدی ایجاد کند تا ورزشگاه‌های خوبی داشته باشیم. ما از آکادمی قطر دیدن کردیم. باور نمی‌کنید که معماری این آکادمی مانند عنکبوت بود. سازه معماری آن بدون ستون بود و چند سالن سرپوشیده داشت.

 

طبقه پایین حالت اداری و طبقه دوم سالن‌های سرپوشیده داشت. ما هم باید به این سمت برویم. اکنون که کی‌روش این حرف را زده باید به آن گوش کنند. ما که حرف می‌زنیم علیه ما حرف می‌زنند. خوشحالم این حرف‌ها را چند سال جلوتر زدم و قلم‌دست‌هایی که حال‌ و روزشان مشخص است علیه من حرف زدند. امیدوارم میزبانی جام ملت‌ها باعث شود چند ورزشگاه خوب ساخته شود.

 

آکادمی قطر جالب است زمانی که من بازی می‌کردم بیابان بود ولی قطری‌ها کنار ورزشگاه خلیفه چنین آکادمی به همراه هتل 7 ستاره ساختند. حالا بماند که با کلید نمی‌توانی وارد این مجموع شوی و با لپ تاپ باید وارد شوی. در آنجا بوران میلوتونویچ را دیدیم که آنجا کار می‌کرد. آنها دنبال چه چیزهایی رفتند اما ما هنوز زمین خوب نداریم.

* و صحبت‌های پایانی شما؟
- آخر سال است و باید از همه حلالیت بطلبم. اگر کاری کردیم، تَشری زدیم و تندی کردیم، بحث بازی نکردن بازیکنی بوده خدا را در نظر داشتیم و به خاطر منافع استقلال بوده است. ما هم آدم هستیم و خیلی جاها اشتباه کردیم. خیلی از بازی‌هایی که شکست خوردیم، مسئولیت آن بر عهده من بوده و امیدواریم اگر کسی از من دلگیر است، حلالم کند. در آستانه سال جدید برای همه سال خوبی را آرزو می‌کنم و پیشاپیش سال جدید را به همه هموطنان عزیز تبریک می‌گویم و ان‌شاء‌الله سال جدید سالی پربار و پربرکتی برای هموطنان داخل و خارج از کشور باشد.
اخبار ورزشی - تسنيم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------