فرهاد مجیدی از خداحافظی در نیم‌فصل تا استعدادیابی برای اسپانیول (+عکس)



اخبار ورزشی - فرهاد مجیدی از خداحافظی در نیم‌فصل تا استعدادیابی برای اسپانیول

این روزها، کاپیتان سابق تیم استقلال در اسپانیا بوده و با بستن یک قرارداد همکاری به‌‌سمت مدیر استعدادیابی باشگاه اسپانیول در خاورمیانه در حال فعالیت است؛ هرچند استقلال این فصل با رفتن او بسیار ضربه خورد، مجیدی این روزها به عنوان نخستین ایرانی است که صاحب پست اینچنین در سطح اول فوتبال دنیا شده است.

در حالی که استقلال روزگار چندان خوبی را نمی‌گذراند و جایگاه متزلزلی در لیگ بر‌تر و لیگ قهرمانان آسیا دارد، کاپیتان سابق این تیم، سرانجام پس از شایعات فراوان با باشگاه اسپانیول اسپانیا، قرارداد همکاری امضا کرد تا به سمت مدیر استعدادیابی این باشگاه در منطقه خاورمیانه قعالیت کند.

به گزارش «تابناک»، میانه‌های فصل لیگ بر‌تر بود که کاپیتان استقلال ‌یکباره از این تیم خداحافظی کرد و هواداران و باشگاه را در شوکی بزرگ فرو برد. فرهاد مجیدی که به رغم سن بالایش تأثیرگذار‌ترین بازیکن استقلال در این فصل بود، پس از آنکه رؤیای قهرمانی در آسیا به‌ همراه استقلال را از دست رفته دید؛ ترجیح داد با دنیای بازیگری در مستطیل سبز خداحافظی کند و به سراغ دنیای مربیگری برود.

به این ترتیب، دوران کوتاه اتحاد مجیدی و قلعه‌نویی هم پایان یافت تا کاپیتان استقلال با رد پیشنهاد فوق‌العاده قلعه‌نویی برای به ‌میدان رفتن در بازی‌های خانگی استقلال و ژنرال را در میانه فصلی سخت تنها بگذارد؛ فصلی که استقلال بعدِ از دست دادن جام حذفی لیگ، لیگ قهرمانان را هم از دست رفته می‌بیند و حتی کسب سهمیه آسیایی این تیم نیز در هاله‌ای از ابهام است.
 
هرچند هواداران استقلال‌ از خداحافظی ستاره محبوبشان ناراحتند، با شایعاتی که درباره شرکت او در کلاس‌های مربیگری شنیده می‌شد، امیدوار شدند که بار دیگر هفت دوست داشتنی‌شان را این‌ بار روی نیمکت استقلال ببینند و همین هم موجب شد تا هرگاه ‌استقلال نتیجه نگرفت، از روی سکوی تماشاگران، صدای تشویق مجیدی به گوش برسد و حتی این روز‌ها کمپینی برای تشویق او در دقیقه هفت هر بازی به راه افتاده است.

اما مدتی پس از بی‌خبری از مجیدی، اواسط اسفندماه سال گذشته بود که خبری مبنی بر همکاری مجیدی و باشگاه لسترسیتی انگلستان به سرمربی‌گری تیم جوانان منتشر شد. پیشتر‌ها مجیدی علت خداحافظی خود را شرکت در کلاس‌های مربیگری فوتبال در انگلستان عنوان کرده بود و چند ماه پس از خداحافظی‌اش، رسانه‌های نزدیک به استقلال اخباری مبنی بر آغاز همکاری مجیدی و باشگاه لسترسیتی را منتشر کردند.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,فرهاد مجیدی

 
بنابراین، با توجه به اینکه امکان سرمربی شدن در کمتر از سه ماه در انگلستان کمی عجیب می‌رسید، عده‌ای به این خبر مشکوک شدند و آن را خبرسازی برای رساندن مجیدی به نیمکت فصل بعد استقلال دانستند. سرانجام مکاتبات یک روزنامه ایرانی با آنتونی هرلیهی، مدیر رسانه‌ای باشگاه لسترسیتی مشخص کرد که این خبر از پایه دروغ است و مجیدی سمتی در باشگاه لسترسیتی ندارد.

اما تنها یک ماه پس از انتشار این خبر بود که سرانجام فرهاد مجیدی، ستاره محبوب استقلالی‌ها از لالیگای اسپانیا و شهر بارسلونا سردرآورد؛ جایی که در اویل فرودین ماه امسال به دیدن داربی بارسلونا‌ و در بازی اسپانیول و بارسلونا در جایگاه ویژه و در کنار خوآن دیوی، مدیر تیم اسپانیول و بارتیمو مدیر باشگاه بارسا نشست.

بنا بر این گزارش، اما یکی دو روز پیش از این دیدار، اخباری مبنی بر همکاری مجیدی و باشگاه اسپانیول اسپانیا منتشر شده بود که هیچ پایگاه رسمی به آن اشاره نکرده بود. وب سایت رسمی باشگاه اسپانیول هم بدون اشاره به نوع همکاری مجیدی با این باشگاه، تنها در خبری آورده بود: «فرهاد مجیدی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال در ورزشگاه اسپانیول حضور پیدا کرد. مجیدی فوتبالیست سابق ایران این روز‌ها در بارسلوناست و برای به دست آوردن اطلاعات درباره باشگاه اسپانیول به بارسلونا آمده است. بازیکن سابق راپید وین در فصل ۱۹۹۹-۲۰۰۰، بسیاری از دوران بازیگری‌اش را در آسیا‌ بود و همه او را ‌بهترین بازیکن آسیا می‌شناسند.

این گزارش می‌افزاید، روز جمعه، فرهاد مجیدی‌ در زمین اسپانیول بود، جایی که جلسه‌ای با مدیران باشگاه اسپانیول داشت و نظریاتش را با آنان به اشتراک گذاشت و از بخش‌های باشگاه اسپانیول بازدید کرد. فوتبالیست سابق تیم ملی ایران از امکانات خوب باشگاه ابراز رضایت ‌و تأکید کرد که اسپانیول یک باشگاه مدرن است. مجیدی بیننده داربی کاتالونیا هم خواهد بود و این یک فرصت مناسب برای مجیدی است که این بازی مهم و ممتاز را از نزدیک ببیند.

در ادامه دیدار وی از باشگاه اسپانیول، پیراهنی به نام او به فرهاد مجیدی داده شد. او می‌خواهد با آموزش‌های باشگاه در زمینه مربیگری تیم‌های پایه آشنا شود‌».
 

اخبار,اخبار ورزشی ,فرهاد مجیدی

 
اما تنها کمی پس از این خبر بود که بین دو نیمه بازی بارسلونا و اسپانیول فرهاد مجیدی به‌ سمت مدیر استعدادیابی باشگاه اسپانیول در منطقه خاورمیانه با مدیر این باشگاه قرارداد همکاری امضا کرد. انتشار ویدئوی لحظه عقد قرارداد مجیدی، اندک شائبه‌ای را که در این زمینه وجود داشت، از بین برد.

وب‌سایت باشگاه اسپانیول در خبر خود آورده است: «باشگاه اسپانیول، روز دوشنبه با ملی‌پوش سابق فوتبال ایران و یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان آسیا، قراردادی در مورد همکاری رسمی در منطقه خاورمیانه امضا کرد. مجیدی از روز جمعه در بارسلونا بوده و در حال آشنایی بیشتر درباره باشگاه اسپانیول است.

وی روز جمعه از ورزشگاه اختصاصی باشگاه اسپانیول بازدید کرد و توضیحات کاملی در مورد زمین چمن و کمپ اختصاصی اسپانیول به وی داده شد.

مجیدی روز شنبه شاهد دربی بارسلونا و اسپانیول بود و در بین دو نیمه این مسابقه از سوی خوان کالت رئیس اسپانیول پیراهن این تیم را به عنوان هدیه دریافت کرد.

فرهاد مجیدی، یکی از مطرح‌ترین بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بوده و یک فصل نیز در تیم راپید وین اتریش بازی کرده است‌».

به هر حال، هرچند هواداران استقلال همچنان از جدایی یکباره او از تیم ناراحتند و وضعیت نابسامان این روزهای استقلال را کمی تا قسمتی به خداحافظی بی‌موقع او نسبت می‌دهند، این روز‌ها فرهاد مجیدی به عنوان نخستین‌ ایرانی پست مهمی در باشگاه اسپانیای به دست آورده ‌و قرار است پلی باشد میان یک باشگاه مطرح اسپانیایی و استعدادهای فوتبالی که در خاورمیانه و همین‌ طور ایران در حال بروز و ظهور هستند و اگر این همکاری شکل موفقی به خود بگیرد، شاید شاهد نتایج مثبتی در سال‌های آینده باشیم و بتوانیم چندین و چند سردار آزمون ایرانی را در فوتبال اروپا پرورش دهیم.
اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------