واکنش وزير ورزش به اظهارات پروين



اخبار,اخبار ورزشی , وزير ورزش

 

اخبار ورزشی - واکنش وزير ورزش به اظهارات پروين

وزير ورزش و جوانان از پاسخ دادن به صحبت‌هاي مديرعامل باشگاه پرسپوليس خودداري کرد و گفت: هر کسي براي خودش اظهار نظري مي‌کند و ضرورتي ندارد ما پاسخ همه صحبت‌ها را بدهيم.

محمود گودرزي پس از پايان نشست هم انديشي براي کسب ميزباني مسابقات فوتبال سال 2019 جام ملت‌هاي آسيا گفت: جلسه خوبي را برگزار کرديم که در آن بحث ميزباني ايران در جام ملت‌ها مطرح و قرار شد که مسئولان کنفدراسيون فوتبال آسيا ارديبهشت ماه به ايران بيايند تا از امکانات ما بازديد کنند واگر امکانات‌مان مناسب بود امتيازات لازم را کسب کنيم.

به نقل از تسنيم، وزير ورزش و جوانان ادامه داد: کسب ميزباني جام ملت‌هاي آسيا يک موفقيت خوب براي کشور است و دوستان ما هم در فدراسيون فوتبال زحمات زيادي در اين خصوص کشيدند تا ورزشگاه‌هايمان از نظر امکانات نمره خوبي بگيرند.

گودرزي درباره اعتراض مسئولان باشگاه پرسپوليس به اينکه چرا دو ميليارد تومان کمک مالي تحويل فدراسيون شده و به اين باشگاه تعلق نگرفته است اظهار داشت: ما از فدراسيون فوتبال خواهش کرديم تا به تيم‌هايي که دچار مشکل مالي هستند کمک کنند و فدراسيون هم پذيرفت اين کار را انجام دهد. متاسفانه يک رويکرد نامنامسب در اين باشگاه‌ها وجود دارد که آن مديريت با هزينه بالاست. اين رويکرد موجب مي‌شود مشکلاتي به وجود بيايد و هزينه‌ها بالا رود و کمرشکن شود؛‌ مشکلاتي که خيلي از مديرها نمي‌توانند پاسخگو باشند.

وزير ورزش و جوانان گفت: شايد يک اشتباه ديگر اين باشد که قراردادها شفاف نيست و به صورت چندگانه و گاهي اوقات شفاهي و ضمني تنظيم مي‌شود. همين مسائل است که هزينه‌ها در باشگاه‌ها بالا مي‌رود و پاسخگوي مناسبي هم وجود ندارد. همانطور که همه مي‌دانند با توجه به مشکلات بودجه‌اي که در کشور است ممنوعيت و محدويت خاصي براي پرداخت پول وجود دارد و اينطور نيست که مثل گذشته دولت بتواند نيازهاي اقتصادي مردم را پاسخ بدهد. اينگونه کمک‌ها و چاق کردن يک بحث موجب لاغر شدن بخش‌هاي ديگر مي‌شود و در حق مردم و ديگر ورزش‌ها اجحاف مي‌شود. اينطور نباشد که يک بخش حقوق بخش ديگر را ضايع کند.

گودرزي تصريح کرد: از فدراسيون فوتبال درخواست کرديم با يک نگاه عدالت‌محور اين موضوع را حل کنند.

وي در پاسخ به اين سوال که براي سال 93 چه قولي مي‌دهد عنوان کرد: قول من اين است که بتوانيم از منابع و امکاناتمان در بخش‌هاي مهم و همچنين توسعه ورزش استفاده کنيم. قرار شده 500 ميليون يورو وارد کشور شود که در بخش ساخت و ساز ورزشگاه‌ها خرج مي‌شود. قول ديگر اين است که با توجه به رويکرد اقتصاد مقاومتي بتوانيم هزينه‌ها را کاهش داده و خرج‌هاي مازاد و غيرضروري نداشته باشيم تا مشکلات حل شود.

وزير ورزش و جوانان در مورد اينکه چگونه حواشي از ورزش دور مي‌شود تاکيد کرد: محيط ورزش محيط آرامي است و بايد اخلاقي باشد. در اين مورد رسانه‌ها بايد به ما کمک کنند تا از ورود کساني که از وجود حاشيه سود مي‌برند جلوگيري شوند. اينها زورگيراني هستند که به واسطه وجود حواشي مي‌توانند نيات خود را محقق کنند. اگر حواشي کمتر باشد ورزش از اين بهتر نتيجه مي‌گيرد. وجود حواشي موجب ايجاد يک محيط پرابهام مي‌شود که مانع شفاف‌‌سازي است. خوشبختانه فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ در اين بخش پيش‌قدم شدند و اقدام به شفاف‌سازي کردند. چون در سال جام جهاني هستيم بايد اين موارد حل شود.

گودرزي با اشاره به اين مسئله که فردا جلسه‌اي با رئيس سازمان صداو سيما برگزار خواهد کرد گفت: در اين جلسه قرار است در خصوص ايجاد هماهنگي بيشتر بين همه قسمت‌ها در جهت تقويت تيم ملي فوتبال و همچنين بحث مسابقات آسيايي تصميم‌گيري و توافقات مورد نظر حاصل شود.

وزير ورزش و جوانان در پاسخ به اين سوال که آيا براي پرداخت دو ميليارد تومان پرسپوليسي‌ها شرطي گذاشته و آيا اين پول براي سرخپوشان است اظهار داشت: وزارت ورزش براي پرداخت اين پول هيچ شرطي نگذاشته و اين بحثي بين فدراسيون و اين باشگاه‌هاست. من اين مسائل را تکذيب مي‌کنم. هر کسي نبايد به ظن خودش صحبت کند و حرف‌هايي بزند که تعهدآور باشد و باعث پيگيري حقوقي شود و از ادبيات نامناسب استفاده کند.

گودرزي ادامه داد: پول فدراسيون متعلق به فدراسيون است و گاهي اوقات از بخش درآمدزايي خود فدراسيون و سازمان ليگ به بعضي تيم‌ها کمک مي‌کند. بايد کاري کنيم که از لطمه زدن به تيم‌هاي ديگر جلوگيري شود.

وزير ورزش با بيان اينکه باشگاه‌ها بايد به بخش خصوصي واگذار شوند و اين موضوع، مسئله‌اي است که مجلس تصويب کرده گفت: بايد در جهت منافع تيم‌هايي که شما به آنها سرخابي مي‌گوييد، هوادارانشان و پيشکسوتان آنها کارهايي انجام و درآمدزايي شود. فدراسيون فوتبال اجازه دارد به تيم‌هايي که احساس مي‌کند از نظر مالي ضعيف هستند کمک کند. باز هم تاکيد مي‌کنم که وزارت ورزش هيچ شرطي نگذاشته و فدراسيون در مسئله توزيع پول‌ها خودش مسئوليت دارد. ما بايد کاري کنيم که نگاه عدالت‌محور وجود داشته باشد تا مشکلات حل شود.

گودرزي تصريح کرد: در اين جريانات برخي غوغاسالاري و زورگيري‌ها باعث يخ بسته شدن آرامش مي‌شود. بياييد محيطي بسازيم که صحبت‌هاي منطقي در آن صورت گيرد و ديالوگ‌ها مودبانه شود.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار تسنيم مبني بر اينکه چه پاسخي براي صحبت‌هاي علي پروين دارد گفت: هر کسي براي خودش اظهار نظري مي‌کند و ضرورتي ندارد ما پاسخ همه صحبت‌ها را بدهيم. هر روز در رسانه‌ها مطالبي مطرح مي‌شود که لزومي ندارد ما جواب بدهيم و فقط قضاوت در اين خصوص را به نظر مردم مي‌گذاريم.
اخبار ورزشی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------