آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

دایی و قلعه نویی می‌روند؟



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه پرسپولیس

 

بررسی وضعیت «سرخابی ها» در فصل پیش رو
دایی و قلعه نویی می‌روند؟

شایعه زیادی درباره اتفاقات فصل آینده باشگاه های پرسپولیس و استقلال مطرح می شود که مهمترین آنها رفتن مربیان این دو تیم است.

 تنور رقابت های لیگ برتر فوتبال هنوز به طور کامل خاموش نشده که شایعه تغییرات در سطح مدیریت و فنی باشگاه های سرخابی سر زبان ها افتاده است؛ بسیاری معتقدند نه تنها مدیر عامل های دو باشگاه پرسپولیس و استقلال فصل بعد در سمت خود نیستند بلکه مربیان این دو تیم هم از مجموعه فعلی جدا می شوند.

بحث ابتدا با باشگاه پرسپولیس شروع می شود؛ محمد رویانیان تقریبا بعد از اینکه دو سوم راه را با سرخ های پایتخت سپری کرد جایش را به علی پروین داد؛ اتفاقی که ظاهرا با چراغ سبز وزارت ورزش همراه بود و علی پروین آمد تا با علی دایی، سرمربی پرسپولیس، همکاری کند. هنوز ماجرای مدیر یا سرپرست شدن پروین در پرسپولیس قطعی نبود که خبر استعفای علی دایی برای دقایقی این زبان و آن زبان چرخید.

علی دایی اگرچه به کارش با مجموعه پرسپولیس ادامه داد ولی از هر فرصتی استفاده کرد تا از سیاست های مدیریتی پروین به ویژه در بحث مالی انتقاد کند؛ پروین که تصور می کرد وزارت ورزش کمی او را حمایت می کند وقتی متوجه شد که چنین تصوری کاملا غلط است شروع به انتقاد کرد؛ در واقع از زمانی که علی پروین به عنوان سرپرست پرسپولیس مشغول به کار شد مشکلات مالی سرخ ها رو به فزونی گذاشت و کار به تحریم تمرین هم کشید.

در نهایت علی پروین که شایعه شد با لابی وزارت ورزش جای رویانیان نشسته از اینکه گودرزی وزیر ورزش شد «ابراز تاسف» کرد تا اختلاف پروین با مجموعه وزارت علنی شود؛ با این حال در نهایت کار با نائب قهرمانی پرسپولیس در لیگ به اتمام رسید و مجموعه پروین توانستند جواز صعود به لیگ قهرمانان آسیا را بگیرند؛ هرچند که نقش پروین در این موفقیت چندان زیاد نبود.

علی پروین حالا هنوز حکم قطعی مدیریت به نامش نخورده شایعه شده از مدیریت باشگاه برداشته می شود؛ عدم تامین اعتبارات لازم برای گذراندن امور باشگاه از یک سو و اختلاف نظر با خادم، مرد مورد اعتماد وزارت ورزش در امور استقلال و پرسپولیس، از سوی دیگر موقعیت پروین را متزلزل کرده و به نظر می رسد شایعه برکنار شدن او چندان هم بی اساس نباشد. اما پروینی که با هزار زحمت به تیم محبوبش برگشته حاضر است به همین راحتی ها میدان را خالی کند؟ در واقع حالا که بحث فروش باشگاه پرسپولیس هم به گوش می رسد شاید پروین از همه توانش استفاده کند تا با ماندن در مجموعه باشگاه، پرسپولیس را با پول دوستانش بخرد.

آینده مبهم دایی
علی دایی هم اسیر چند راهی ویژه ای است؛ اسطوره سابق همین باشگاه توانسته بهترین نتیجه چندسال اخیر پرسپولیس را به دست بیاورد و حالا هم که تیم را به رقابت های لیگ قهرمانان آسیا رسانده است حداقل به یکی از چندین هدفش در باشگاه رسیده است. دایی با پرسپولیس قراردادی سه ساله دارد و خریدن بازیکنان جوان را هم به همین خاطر در دستور کارش قرار داده است. اصولا این مربی برای ادامه کار با باشگاه مخالفتی ندارد مگر به یک شرط؛ آن هم اینکه وضعیت مدیریتی باشگاه به زودی مشخص شود.

در واقع دایی منتظر است تا ببیند تکلیف باشگاه چه می شود؟ پروین می ماند و زیر مجموعه وزارت ورزش به کار ادامه می دهد یا تغییرات گسترده ای در راه است؟ دلیل این نگرانی هم کاملا روشن است. دایی بازیکنانی که خریده را برای ادامه راه می خواهد و از همه مهمتر اینکه قصد دارد برای ادامه راه در لیگ قهرمانان آسیا مجموعه کنونی اش را قوی تر هم کند؛ حالا دو مشکل اساسی وجود دارد: برخی از بازیکنان پرسپولیس که مورد تایید دایی هستند قصد جدایی از باشگاه را دارند و برای خرید بازیکنان جدید هم که اصولا دیگر پول میلیاردی وجود ندارد.

از این گذشته شنیده می شود دایی همچنان با مدیریت پروین مشکل دارد و حتی پیش تر به طعنه به او گفته بود که پرسپولیس نیاز به «افکار 2014» دارد. ظاهرا اختلاف نظرها به گونه ای است که ابقای پروین تصمیم دایی برای رفتن را جدی تر می کند. هرچند که نباید فراموش کرد دایی اختلاف گسترده ای با رویانیان داشت و جمله معروف «از یک من ریش تو نمی ترسم» را هم خطاب به رویانیان به کار برد. با این حال بعدها همین دایی یار شفیق رویانیان شد و در چند برهه ای که شایعه برکناری رویانیان مطرح شد به شدت از مدیرعاملی او حمایت کرد.

اما و اگرهای استقلال
در تیم استقلال شرایط پیچیده تر از اتفاقاتی است که در باشگاه پرسپولیس رخ می دهد؛ در واقع ناکامی آبی ها در بردن جام در این سال کار را به جایی رسانده که فتح الله زاده به صراحت از جدایی حرف زده است و ظاهرا قطعیتی که در گفته های او وجود دارد جا برای «چانه زنی» را کمتر باز نگه داشته است.

فتح الله زاده اگر استقلال در لیگ قهرمانان آسیا هم نتواند به مرحله بعد صعود کند می تواند به تصمیمش قطعیت بیشتری ببخشد و از تیم استقلال برود. شرایط برای فتح الله زاده در راس مجموعه استقلال همان شرایط باشگاه پرسپولیس است؛ او هم از بدقولی های وزارت ورزش جهت تامین هزینه های باشگاه به ستوه آمده و تحمل یک سال پرمشقت دیگر با توجه به وعده و وعید را هم ظاهرا ندارد. فتح الله زاده هم هنوز به طور دقیق نمی داند قرار است سرنوشت استقلال به دست مجموعه ای خصوصی سپرده شود و یا اینکه با همین وزارت ورزش قرار است کار ادمه پیدا کند. گفته های فتح الله زاده این روزها بیشتر از رفتن حکایت دارد تا ماندن.

قلعه نویی و پدیده
ماجرای رفتن امیر قلعه نویی از تیم استقلال در میانه های فصل مطرح شد؛ همان زمان که شایعه ها حاکی بر مذاکرات این مربی با یک تیم دسته اولی بود: «پدیده مشهد»! تیم پدیده تقریبا از صعودش به لیگ برتر با توجه به اختلاف امتیازی که با سایر تیم ها در گروهش داشت مطمئن بود و باب مذاکره را با مربی و بازیکنان مد نظرش در فصل بعد را گشوده بود.

اگرچه همان زمان و حتی همین حالا هم مطرح شدن چنین مذاکراتی با امیرقلعه نویی از سوی دو طرف رد می شود ولی با توجه به متمول بودن باشگاه پدیده و تامین خواسته های قلعه نویی برای خریدن بازیکن مد نظر، طبیعی است که قلعه نویی در ناخوداگاه ذهنش به این پیشنهاد منطقی که حداقل از لحاظ مالی می تواند دغدغه های او را کم کند، فکر کند.

این شایعه درست در شرایطی مطرح می شود که «حاجی» هم از استقلال رفتنی است و به نظر می رسد اگر فتح الله زاده برود باید قلعه نویی را از جمع آبی ها جدا شده دانست به ویژه اینکه امیر در این فصل در لیگ برتر دستاوردی برای باشگاه و هوادارانش نداشت و با توجه با ذائقه تنوع طلبی او در سفر به شهرهای مختلف و هدایت تیم های دیگر شاید رفتن او از استقلال هم چندان دور از ذهن نباشد.

فارغ از این ماجراها قلعه نویی هم مثل دایی برای ماندن شرط های خاص خود را دارد که مهمترین آنها تامین هزینه های مالی و خرید بازیکنان مورد نظر است؛ اتفاقی که با توجه به برنامه های وزارت وزرش شاید چندان عملی نباشد.

اخبار ورزشی - فرارو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------