آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شکست سنگین الهلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

الهلال بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را واگذار کرد و رکورد شکست ناپذیری اش شکسته شد! به گزارش دیلی فوتبال؛ تیم های…

انتقاد شدید فتح الله زاده از کی روش



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه استقلال

 

اخبار ورزشی - شاید اگر الشباب و الریان را بردیم جریمه را بخشیدم
فتح‌الله‌زاده: استقلال به اندازه کافی از کی‌روش ضربه خورده/مسئولیت باخت ما را بپذیرند ملی‌پوشان را می‌دهیم!

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: تیم استقلال به اندازه کافی از کی‌روش ضربه خورده و دوستان بهتر است از حسن‌نیت ما به شکل نامطلوب استفاده نکنند.

به گزارش فارس، این روزها بحث حضور ملی‌پوشان استقلال در اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی بحث روز است. تیم استقلال فردا باید عازم عربستان شود تا دیدار برگشت خود مقابل الشباب را انجام دهد. با توجه به شرایط آبی‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا این دیدار برای شاگردان امیر قلعه‌نویی از حساسیت بالایی برخوردار است و از سویی کارلوس کی‌روش تاکید دارد همه ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند. به غیر از این مسئله بحث جریمه 20 درصدی بازیکنان استقلال از سوی فتح‌الله‌زاده مورد دیگری است که این روزها در استقلال سوژه شده است. با توجه به همه این موارد خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل این باشگاه صحبت‌های زیر را مطرح کرده است.

مهمترین مسئله این روزهای استقلال حضور ملی‌پوشان این تیم در اردوی تیم ملی است. تکلیف این 4 بازیکن چه می‌شود؟
استقلال در لیگ قهرمانان آسیا همچنان شانس دارد و ما می‌توانیم به مرحله بعد صعود کنیم. با توجه به اینکه امسال نتوانستیم سهمیه سال آینده لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنیم، بازی با الشباب تنها شانس ماست که بتوانیم خود را در آسیا حفظ کنیم و شادابی‌مان را ادامه دهیم. من یک سؤالی دارم مگر حضور جواد نکونام در اردوی آفریقای جنوبی قطعی شده است؟ مگر دژاگه، قوچان نژاد، مسعود شجاعی و پژمان منتظری در این اردو حضور دارند که این 4 بازیکن استقلال باید حتما حضور داشته باشند? ما گفته بودیم اگر شرایط استقلال در لیگ قهرمانان آسیا خوب باشد می‌توانیم به تیم ملی کمک کنیم اما حالا که شرایط ما حساس است، از فدراسیون فوتبال می‌خواهیم که بگذارند ما شانس خود را امتحان کنیم.

ظاهرا مسئولان وزارت ورزش هم از باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا خواسته‌اند که ملی‌پوشان‌تان را به تیم ملی بدهید.
اگر یک نفر از مسئولان ورزشی مسئولیت عواقب این مسئله را بر عهده بگیرند ما هم به آنها چشم می‌گوییم. آیا کسی است که قبول کند اگر استقلال مقابل الشباب به شکل بدی باخت، این مسئولیت را بپذیرد? از دوستان می‌خواهیم که ما را همراهی کنند. ما به اندازه کافی در این روزها ناراحت هستیم و با توجه به از دست دادن سهمیه آسیایی روزهای سختی را می‌گذرانیم.

اما ظاهرا فدراسیون فوتبال مسئله حضور ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی را الزام‌آور اعلام کرده است.
خود دوستان در فدراسیون فوتبال می‌دانند این مسئله الزام‌آور نیست پس دوستان سعی نکنند از حسن نیت ما به شکل نامطلوب استفاده کنند. هر چند که ما تابع نظام باشگاه‌داری فدراسیون فوتبال هستیم و باز هم تاکید می‌کنم اگر کسی بیاید مسئولیت باخت ما را بر عهده بگیرد، ما این مسئله را می‌پذیریم.

ظاهرا مسئله تاکید کی‌روش است و فدراسیون به دلیل تاکید سرمربی تیم ملی کوتاه نمی‌آید.
استقلال به اندازه کافی از کی‌روش ضربه خورده است و جایز نیست که بیشتر از این ضربه بخورد. ما بارها به اعضای کادر فنی و شخص کی‌روش پیغام داده‌ایم که با ما همکاری داشته باشند ولی آنها با کاری که با دروازه‌بان ما انجام دادند تمرکز او را به هم زدند. ما بارها پیغام دادیم حداقل اگر او را به تیم ملی ملی دعوت نمی‌کنید علیه او مصاحبه نکن. یا حداقل دعوتش کن تا تمرکزش به هم نریزد و اگر او را نخواستید خطش بزن. من هم اگر جای رحمتی باشم با توجه به اینکه همه معتقدند او لایق پوشیدن پیراهن تیم ملی است، تمرکزم را از دست می‌دهم.

بگذریم. قضیه جریمه 20 درصدی چیست. شما یک بار این کار را انجام دادید اما با یک برد آن را بخشیدید. وقتی قرار است با یک برد این جریمه بخشیده شود، پس چه دلیلی دارد این کار را دوباره انجام دهید؟
کسی که علم مدیریت بداند متوجه تصمیم من می‌شود. من به لحاظ روانی سری گذشته روی بازیکنان کار کردم. روزی که آنها را 20 درصد جریمه کردم بچه‌ها به خودشان آمدند چون آنها به خوبی می‌دانند 20 درصد یعنی چند میلیون پول و دیدید که تاثیر خود را گذاشت و ما توانستیم الجزیره و فولاد را ببریم و الان هم همین اتفاق افتاده است. اگر این دو بازی را ببرند چه اشکالی دارد که آنها را ببخشم. هر چند که هنوز چنین تصمیمی نگرفته‌ام.

در مورد تعداد اعضای کاروان استقلال به عربستان حرف و حدیث‌هایی پیش آمده. در این رابطه صحبت می‌کنید؟
تعداد کاروان استقلال برای سفر به عربستان 50 نفر است و ما این تعداد که می‌بریم بابت آن پولی پرداخت نمی‌کنیم. چون هنگامی که تیم الشباب هم وارد ایران شد به اندازه تعداد کاروان ما برایشان هزینه کردیم. البته شاید عده‌ای بگویندکه مثلا تعداد کاروان الشباب کمتر از استقلال بود و همین شائبه ایجاد کند اما من به این دوستان می‌گویم ما 25 اتاق برای تیم عربستانی در نظر گرفته بودیم و آنها دوست داشتند که 10 اتاق یک نفره داشته باشند. ولی ما ترجیح دادیم اتاق تک نداشته باشیم ولی در عوض تعداد نفرات‌مان بیشتر باشد.  ضمن اینکه قرار است حدود 20 نفر غیر از اعضای تیم در این سفر ما را همراهی کنند که این20 نفر در قالب یک تور به عربستان می‌آیند و علاوه بر اینکه هزینه‌های خود را پرداخت می‌کنند هزینه‌های استقلال برای سفر زیارتی به مکه را نیز پرداخت می‌کنند.

 ظاهرا قرار است آقای ویسی هم در این سفر استقلال را همراهی کند و شاید عده‌ای از این مسئله سوءاستفاده کرده باشند.
با توجه به کمکی که استقلال خوزستان به ما کرد و در حالی که خودشان در وضعیت خطرناکی بودند حاضر شدند ایمان مبعلی را به ما بدهند قصد داشتیم تشکری از آنها داشته باشیم و دلیل حضور آقای ویسی در این سفر به همین دلیل بود و البته این را بگویم که چون سفر زیارتی هم در پیش داریم آقای ویسی به ما گفت هزینه سفر زیارتی را خودش می‌دهد چون می‌خواهد زیارتش مورد قبول واقع شود.

هفته گذشته لیستی از مبالغ قرارداد بازیکنان پرسپولیس منتشر شد که البته تائید نشد. این روزها صحبت از یک لیست میلیاردی بابت قرارداد بازیکنان استقلال مطرح شده است که می‌توان به برخی از آنها اشاره کرد. مثلا می‌گویند به جواد نکونام یک میلیارد و 955 میلیون تومان داده شده است یا خسرو حیدری یک میلیارد و 500، آندو تیموریان یک میلیارد و 800 تومان گرفته‌اند. در این خصوص صحبت می‌کنید؟
در مورد مبلغ جواد نکونام باید بگویم من خودم دو سال پیش در برنامه 90 همین مبلغ را اعلام کردم و همان موقع هم گفتم طبق توافقی که با نکونام داشتیم قرار شده بود نکونام 500 هزار دلار از این پول را به باشگاه اوساسونا بدهد. پس این مبلغ برای سال اول حضور نکونام در استقلال است. اما برای امسال مبلغ قرارداد نکونام یک میلیارد و 500 میلیون تومان بود که از این مبلغ چون او وسط فصل رفت 750 میلیون تومان به او داده شد که از این 750 میلیون تومان 300 میلیون تومان از وی کسر کردیم تا رضایتنامه‌اش را بدهیم.

 

در واقع کل پولی که نکونام برای نیم فصل از استقلال گرفت 450 میلیون تومان بود. در مورد لیست پرسپولیس اعتقاد دارم که آن لیست غلط‌اندازی بود. در آن لیست آمده که خلعتبری 750 میلیون تومان گرفته است در حالی که این باشگاه فقط 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به باشگاه عجمان داد تا رضایتنامه او صادر شود. پس این لیست‌ها شائبه‌برانگیز است. من یک حرفی دارم و اینکه دوستان بیایند ببینند تیم‌ها در سال چه بودجه‌ای دارند.

 

یک تیم شاید 40 میلیارد هزینه کرده باشد اما برای پرداختی بازیکنانش کمترین هزینه را داشته باشد. مسئله اینجاست مابقی پول صرف چه چیزی شده است. من خودم می‌گویم از 24 میلیارد هزینه‌ای که برای استقلال در امسال انجم داده‌ام 17 میلیارد آن پرداختی به بازیکنان بوده است و مابقی هزینه تیم‌داری در سایر رشته‌ها و سفرها و حقوق پرسنل بوده است. اما شاید تیمی بگوید 6 میلیارد هزینه پرداختی بازیکنانش بوده اما بودجه یک سال آنها نزدیک 30 یا 40 میلیارد تومان بوده و دوستان باید بررسی کنند که مابقی پول صرف چه چیزهایی شده است.

 

من به جرات می‌گویم تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان کمترین خرج را بابت هزینه به بازیکنان داشته است. به ما ایراد می‌گیرند که چرا به یک بازیکن یک میلیارد می‌دهی اما نمی‌گویند که شرایط بازی در تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان وتراکتورسازی با سایر تیم‌ها فرق دارد. شاید یک جوان در یک تیم خوب بدرخشد اما وقتی به این تیم‌ها می‌آید راه هم نمی‌تواند برود. یا می‌گویند استاد دانشگاه چرا باید کمتر از یک بازیکن حقوق بگیرد در واقع باید بگویم یک بازیکن یک میلیارد تومان نمی‌گیرد.

 

چون باید 300-400 میلیون تومان این پول را مالیات بدهد. شما اگر تحقیق کنید می‌بینید که خیلی از استادان دانشگاه در حاشیه خلیج فارس همین مقدار حقوق را دریافت می‌کنند. پس بهتر است همه این تفاوت‌ها را لحاظ کنیم. وقتی یک تیم حاشیه خلیج فارس حاضر است به آندو تیموریان 6 میلیارد تومان بدهد من چطور می‌توانم با 500 میلیون تومان این بازیکن را حفظ کنم؟ پژمان منتظری را فرستادم رفت و دیدید که چه توهین‌هایی به من شد.

قبول کنید که فرهنگ بازیکنان ما هم بد است و زیادی دنبال پول هستند.
این یک بحث و فرهنگ جداست. وقتی در حاشیه خلیج فارس به بازیکنی 5میلیارد می‌دهند تیم‌های ایرانی چطور می‌توانند بازیکن خوب را حفظ کنند؟ پس وقتی بازیکن می‌رود دیگر به ما توهین نکنند. کاش ما اینقدر زود فراموشکار نباشیم. من به همه هواداران اعلام می‌کنم مسئولیت باخت‌ها گردن من است.

 البته امیر قلعه‌نویی معتقد است مسئولیت شکست‌ها با اوست.
من شهادت می‌دهم که قلعه‌نویی همه زحمت خود را کشید. ما امسال شاید یکی دو بازیکن خود را از دست دادیم اما بازیکنان جایگزین گرفتیم. مسئله اصلی ما آسیب دیدگی بیش از حد بازیکنانمان بود که این مسئله دست امیر قلعه‌نویی را بسته بود.

 

ما در این مدت بیشترین خدمت را به تیم ملی کردیم. قلعه‌نویی مقصر نیست. من باید یک عذرخواهی جانانه به هواداران بگویم و به آنها پیغام بدهم شما کاری کردید که هیچ وقت آن لحظه را فراموش نمی‌کنم و هر گاه یاد آن می‌افتم بغض گلویم را می‌گیرد و آن لحظه‌ای است که وقتی به تراکتورسازی باختیم و من سمت هواداران رفتم که آنها را آرام کنم و اگر هر گلایه‌ای دارند به من بگویند شروع به تشویق من کردند. در تلخ‌ترین روزم چنین اتفاقی افتاد که به هزاران جام می‌ارزید و اگر تلاشی کردم به خاطر وجود این هواداران ارزش داشت.

 حرف پایانی؟
از آقای کفاشیان می‌خواهم بابت حضور ملی‌پوشان تدبیر بهتری داشته باشند.

اخبار ورزشی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------