افشای رقم قرارداد 9 سرمربی بالانشین لیگ برتر؛ کت و شلواری های میلیاردی



اخبار,اخبار ورزشی ,لیگ برتر

 

اخبار ورزشی - افشای رقم قرارداد 9 سرمربی بالانشین لیگ برتر؛ کت و شلواری های میلیاردی

پس از انتشار مبلغ قرارداد اعضای دو تیم پرطرفدار، حالا رقم دریافتي های سرمربیان بالانشین جدول لیگ برتر هم مشخص شد.

 انتشار لیست قراردادهای پرسپولیس و استقلال موضوعی است كه به یكی از سوژه‌های داغ و پرسر و صدای فوتبال ایران تبدیل شده است.

اتفاقی كه سبب شد پس از افشای لیست قرارداد سرخپوشان، باشگاه نفت تهران هم به صورت خودجوش لیست قرارداد بازیكنان و كادر فنی خود را منتشر كند و حالا هم كه سوژه روز مبالغ دریافتی اعضای استقلال است.

در این بین اینكه قرارداد مربیان بالای‌جدولی و مربیان گرانقیمت فوتبال ایران چقدر است، موضوعی است كه می‌تواند جالب‌توجه باشد.

* 850 میلیون برای قهرمان
حسین فركی (فولاد): فركی كه دومین فصل مربیگری خود در فولاد را تجربه می‌كرد قراردادی 750 میلیونی را با این تیم امضا كرده است كه در صورت قهرمانی پاداش هم به آن تعلق می‌گرفته است كه با این اتفاق حسین‌آقا این فصل رقمی حدود 850 میلیون از اهوازی‌ها دریافت كرده است.

* گران‌ترین مربی ایرانی
علی دایی (پرسپولیس): طبق لیستی كه از قرارداد پرسپولیسی‌ها منتشر شده علی دایی در این فصل قراردادی به ارزش یك‌میلیارد و 750 میلیون تومان با پرسپولیس منعقد كرده است. ضمن اینكه دایی از دوره قبلی حضور خود 300 میلیون طلبكار بود كه آن را دریافت كرد.

ضمن اینكه شنیده می‌شود دایی 350 میلیون هم بابت مالیات از پرسپولیس دریافت كرده است كه جمعا دو میلیارد و 400 میلیون می‌شود!

با این حال در قرارداد منتشر شده عنوان شده بود كه دایی مبلغ 810 میلیون از قرارداد این فصل خود را دریافت كرده اما خود وی در گفتگوی تلفنی با برنامه 90 چند هفته پیش اعلام كرد كه در این فصل حدود 740 میلیون تومان از پرسپولیس گرفته است.

* 450 میلیون + پاداش
یحیی گل‌محمدی (نفت تهران): بر اساس لیستی كه این باشگاه منتشر كرده قرارداد یحیی گل‌محمدی 380 میلیون تومان بوده است كه با توجه به سومی نفت تهران در لیگ‌برتر و كسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا وی مبلغی در حدود 450 میلیون تومان دریافت كرده است.

* حداقل 450 هزار دلار
زلاتكو كرانچار (سپاهان): این مربی كروات پس از گذشت چند هفته از رقابت‌های لیگ یازدهم در حالی به‌جای لوكا بوناچیچ به عنوان سرمربی سپاهان انتخاب شد كه گفته می‌شد قراردادی به ارزش 400 هزار دلار كه بالاتر از سقف قرارداد بود با او بسته شده است.

كرانچار سپاهان را در پایان فصل یازدهم به عنوان قهرمانی لیگ و در لیگ دوازدهم به عنوان قهرمانی جام‌حذفی رساند و اخباری هم كه از اصفهان به گوش می‌رسد این است كه او قراردادی به مراتب بالاتر از گذشته با سپاهان بسته بوده است كه بندهایی درخصوص قهرمانی یا كسب سهمیه لیگ داشته كه سپاهان در این زمینه‌ها با كرانچار به توفیقی دست پیدا نكرد.

* ژنرال یك‌میلیارد و 300 میلیون
امیر قلعه‌نویی (استقلال): براساس لیستی كه از قرارداد استقلالی‌ها منتشر شده ژنرال قراردادی یك‌میلیارد و 300 میلیون تومانی با استقلال در این فصل بسته بوده است. او مبلغ 425 میلیون و 500 هزار تومان هم از قبل طلبكار بوده و در این فصل یك‌میلیارد و 189 میلیون و 460 هزار تومان دریافت كرده است!

* معلم میلیاردی!
مجید جلالی (تراكتورسازی): وقتی مسئولان وقت باشگاه تراكتورسازی با مجید جلالی به مشكل خوردند حمیدزینی‌زاده، مدیرعامل سابق این باشگاه اعلام كرد كه جلالی و كادر فنی‌اش جمعا یك‌میلیارد و 200 میلیون تومان با این باشگاه قرارداد بسته بودند كه سهم جلالی 900 میلیون و كمك‌های او 300 میلیون تومان بوده است.

* طلب 148 هزار دلاری
تونی اولیویرا (تراكتورسازی): این مربی پرتغالی كه قبل از پایان لیگ دوازدهم از سمت سرمربیگری تراكتورسازی بركنار شده بود، از قرارداد قبلی خود 148 هزار دلار طلبكار بود و وقتی تبریزی‌ها دوباره برای بستن قرارداد با او پیشقدم شدند مبلغ صدهزار دلار آن را دریافت كرد و دوباره روی نیمكت تراكتورسازی نشست.

او قراردادی شش‌ماهه به ارزش 150 هزار دلار هم با تراكتورسازی بسته بود كه 60 درصد آن كه 90 هزار دلار می‌شود را دریافت كرده است.

* 120 هزار دلار مفت!
دراگان اسكوكیچ (ملوان): اولین سرمربی خارجی تاریخ باشگاه ملوان قراردادی 120 هزار دلاری با این باشگاه بسته بوده كه 60 هزار دلار آن را دریافت كرده و وقتی پیگیری‌هایش برای دریافت بقیه قراردادش جواب نداده برای دریافت مابقی طلب خود به كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شكایت كرده است.

* بیش از یك‌میلیارد از جیب بابک
منصور ابراهیم‌زاده (راه آهن): او اول فصل تا پای عقد قرارداد با تراكتور رفت اما نبست و به راه‌آهنی رفت كه آن‌موقع بابك زنجانی میلیاردر بالای سرش بود و خوب خرج می‌كرد.

بعد از او جلالی با تراكتور یك‌میلیارد و 200 میلیون بست پس حتما رقم پیشنهادی منصورخان به تراكتور بالاتر بوده كه آنها قید او را زدند و با جلالی بستند.

با همین معادله می‌شود نتیجه گرفت كه او از راه‌آهن مبلغی بالاتر گرفته است و به همین دلیل او را در جمع گران‌ترین مربیان ایران قرار دادیم اما او هرگز نتوانست به اندازه پولی كه گرفته نتیجه هم بگیرد.
اخبار ورزشی - روزنامه گل

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------