هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت(93/09/03)




از رفع یک اشکال بنیادین تا مرور سایه روشن های دربی؛
در برنامه نود دیشب چه گذشت؟

در ابتدای برنامه فردوسی پور از رفع یک نقیصه بزرگ در این برنامه خبر داد تا بتوان داربی هفتاد و نهم را سرمنشا اتفاقات خوشی برای این برنامه دانست؛ آنالیز دقیق بازی ها که از هفته گذشته آغاز شده بود و قرار است تداوم بیابد. جدای این، پخش آیتمی برای یادبود مرحوم مظلومی، موضع گیری ابهام برانگیز در مقابل محرومیت فوتبالیست هایی که کارت جعلی پایان خدمت داشتند و... نود امشب شب شلوغی پشت سر گذاشت.

به همان قرینه که روزنامه های ورزشی برای فردای روز داربی سنتی پایتخت تدارک ویژه می‌بینند، برنامه نود نیز ثابت کرده که همیشه بعد از این دیدار حساس، دست پری برای عرضه به مخاطبانِ پرشمار خود دارد.

به گزارش «تابناک»، برنامه امشب نود در حالی آغاز شد که پرداختن به دیدار تدارکاتی ملی پوشان کشورمان مقابل تیم ملی کره جنوبی سرآغاز آن بود؛ پرداختی با آنالیز خوب که عملکرد تک تک بازیکنان کشورمان را موشکافانه بررسی کرده بود تا فردوسی پور اعتراف کند که جای این بخش مدتهاست که در پر بیننده ترین برنامه فوتبالی (اگر نگوییم پر بیننده ترین برنامه تلویزیونی!) کشورمان خالی است.

هرچه این بخش جدید دلچسب به نظر می‌رسد و می‌تواند رضایت بیشتری برای بینندگان نیمه شب های دوشنبه شبکه سه تلویزیون به همراه آورد، ولی به نظر می‌رسد که کماکان اشکال این برنامه در طراحی سوال نظرسنجی پیامکی و گزینه های پاسخ پابرجا باشد؛ جایی که دست اندرکاران این برنامه همواره سعی دارند هوای دو تیم پر طرفدار آبی و قرمز را داشته باشند و علاوه بر آن، مساوات را به طور کامل در نگاه کردن به این دو تیم رعایت کنند!

بر این اساس، سوال امشب نود به انتخاب بهترین بازیکن داربی سرخابی اختصاص داشت که دو گزینه آن بازیکنان استقلال بودند و دو گزینه بعدی، بازیکنان پرسپولیس؛ امید ابراهیمی و سجاد شهباززاده از جمع سیاه پوشان و مهدی طارمی و محمد نوری از جمع سرخ پوشان.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

بعد از آنالیز دیدار تدارکاتی ملی پوشان که به برد یک بر صفر کشورمان منجر شده بود، در آیتمی به مراسم تشییع و تدفین مرحوم غلامحسین مظلومی با نگاهی به کارنامه درخشان فوتبالی وی پرداخته شد تا بعد از آن مرور بازی های روز آخر نیم فصل اول لیگ برتر در دستور کار قرار بگیرد و اول از همه به دیدار نفت مسجد سلیمان با ملوان پرداخته شود.

در ادامه فردوسی پور به محروم شدن فوتبالیست هایی که با کارت های پایان خدمت جعلی در لیگ شاغل بودند، از فوتبال پرداخت و از تماس های صورت گرفته برای روی خط آوردن مسئولان نظام وظیفه سخن گفت که موفق نبوده و از ایشان خواست که در تصمیم خود تجدید نظر کنند چراکه قصور بزرگتر را در این ماجرا متوجه مسئولانی می‌داند که شرایط فرار این افراد از خدمت را به ازای دریافت پول فراهم آورده‌اند.

البته سوژه کارت های جعلی پایان خدمت نقش پر رنگی در متن های طنز نوشته شده برای آیتم نود درجه نیز داشت؛ شاید به این دلیل که بازیکنان محروم شده تماس های زیادی با این برنامه داشتند تا شاید میانجیگری فردوسی پور در برگشتن مسئولان نظام وظیفه از رای شان تاثیری داشته باشد.

آیتم های بعدی، پخش خلاصه دیدارهای نفت تهران-تراکتور و فولاد خوزستان-صبای قم و بررسی نکات مبهم داوری آنها بود تا بررسی تفصیلی داربی و حواشی آن آغاز شود.

هنگامی که بررسی صحنه های مشکوک داوری دربی در دستور کار قرار گرفت، خیلی ها گوش خود را تیز کرده بودند تا نظرات ممبینی، کارشناس داوری برنامه را بشنوند. البته ممبینی تقریبا بر اکثر تصمیمات جهانبازی، داور دیدار صحه گذاشت؛ به این صورت که دو صحنه مشکوک در محوطه های جریمه دو تیم را پنالتی تشخیص نداد.

البته در ادامه برنامه و بعد از آنکه محمد نوری، میهمان ویژه برنامه با فردوسی پور به گفت و گو نشست، نظرات پنج شش کارشناس داوری درباره صحنه های مشکوک به پنالتیِ دو تیم خوانده شد که دو تن هر دو صحنه را پنالتی دانسته بودند و سایرین خطای بنگر را پنالتی ندانسته و خطای دقایق پایانی روی طارمی را پنالتی تشخیص داده بودند.

دقایقی از ساعت دو بامداد گذشته بود برنامه امشب به پایان رسید و در نهایت طارمی، مهاجم سرخ پوشان که روز درخشانی در داربی تجربه کرده بود به عنوان بهترین بازیکن داربی 79 از طرف مخاطبان نود انتخاب شد.

اخبار ورزشی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------