مدیر عامل آبی‌ها جهانی شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 بازتاب گسترده رسانه‌ای شوخی افشارزاده با گزارشگر تلویزیون

این روزها همه درباره این صحنه حرف می‌زنند. صحنه‌ای عجیب که حالا نه‌تنها روی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و موبایل‌هاست بلکه به سایت‌های خارجی رسیده است. بلیچر رپورت، میرر، جویی اسپورت ایرلند، بیست دقیقه فرانسه و گاتزتا دلواسپورت هم فیلم این صحنه را روی خروجی‌شان گذاشتند. بساط کلیک خوردن داغ بود و سایت‌های ایرانی هم البته کم نیاوردند و فیلم چند ثانیه‌ای حرکت عجیب بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال را روی خروجی‌شان گذاشتند.

این روزها همه درباره این صحنه حرف می‌زنند. صحنه‌ای عجیب که حالا نه‌تنها روی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و موبایل‌هاست بلکه به سایت‌های خارجی رسیده است. بلیچر رپورت، میرر، جویی اسپورت ایرلند، بیست دقیقه فرانسه و گاتزتا دلواسپورت هم فیلم این صحنه را روی خروجی‌شان گذاشتند. بساط کلیک خوردن داغ بود و سایت‌های ایرانی هم البته کم نیاوردند و فیلم چند ثانیه‌ای حرکت عجیب بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال را روی خروجی‌شان گذاشتند. فیلم را حتما دیده‌اید و شاید از بازتاب جهانی‌اش بی‌خبر باشید. اما زمانی که دیروز سایت نشریه انگلیسی میرر فیلم را روی خروجی اش گذاشت و درباره اش نوشت که حرکت بهرام افشارزاده خیلی خیلی عجیب بوده و باید دید مورینیو یا فان خال، ‌کدام سرمربیان چلسی و منچستریونایتد این حرکت را تکرار می‌کنند، ماجرا وارد فاز تازه‌ای شد. بازتاب که جهانی شد توجه‌ها بیشتر به این حرکت جلب شد. طوری که خود افشارزاده هم وارد ماجرا شد و از این کار دفاع کرد: «یک بار دیگر هم در این موقعیت قرار بگیرم این کار را انجام می‌دهم و البته خیلی خوب است که جهانی شده چون مشهورتر شده ام!» میرر تعابیر عجیبی هم درباره افشارزاده به کار برده است که شاید خود افشارزاده با خواندن آن تعجب کند.


  داستان از چه قرار است؟
آنهایی که بهرام افشارزاده را از نزدیک می‌شناسند با روحیات او به خوبی آشنا هستند. دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک البته همیشه با خبرنگاران و گزارشگران شوخی می‌کند. نگارنده یک بار در عمان و در خلال بازی‌های المپیک ساحلی هم با چنین شوخی‌ای از جانب بهرام افشارزاده روبه‌رو شد. جایی که پس از یک مصاحبه کوتاه دبیرکل وقت کمیته ملی المپیک آنچنان دست من را به شوخی فشرد که تا دو روز نمی‌توانستم انگشت کوچک و سبابه‌ام را تکان بدهم. در کل بهرام افشارزاده از این شوخی‌ها زیاد می‌کند اما باشگاه خبرنگاران جوان با زیرکی تنها به پخش صحنه‌ای که چند ثانیه هم بیشتر طول نمی‌کشد اکتفا کرده‌اند و آن را منتشر کرده‌اند. صحنه‌ای که افشارزاده ضربه را به گزارشگر می‌زند و صدای آخ گزارشگر شنیده می‌شود و بعد هم افشارزاده با حالت جدی صحنه را ترک می‌کند و البته چند لحظه بعد خنده روی لبانش می‌آید اما باشگاه خبرنگاران این صحنه را پخش نمی‌کند تا همه فکر کنند که مدیرعامل استقلال واقعا گزارشگر را زده است.

  سوال چالشی بود
البته سوال گزارشگر چالشی بود که افشارزاده چنین واکنشی داشت ولی هیچ تضمینی وجود نداشت که در حالت عادی هم افشارزاده چنین کاری نکند. میرر درباره این صحنه نوشته است: «در لیگ برتر انگلیس، مربیان، بازیکنان و مدیران عامل باشگاه در هنگام مواجهه با رسانه‌ها گزینه‌های زیادی ندارند جز اینکه با آنها کنار بیایند و پاسخ پرسش‌های آنها که بخشی از شغل‌شان است را بدهند.» در ایران اما دیدگاه اهالی فوتبال متفاوت است. در این بخش از دنیا یعنی ایران به نظر می‌رسد که پرسش یک سوال سخت از سوی یک خبرنگار مشتی در شکمش به ارمغان خواهد آورد. بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال، یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های ایران است و به همین دلیل ممکن است فکر کنید که او به مورد کمین خبرنگاران واقع شدن و سوالات مکرر آنها درباره این باشگاه عادت دارد. او اما در عین حال که کاملا آرام و خونسرد به نظر می‌رسد پاسخ خبرنگار مصاحبه‌کننده را می‌دهد و پس از آن ضربه‌ای به شکم او وارد می‌کند.» البته میرر نگران هم شده است که مبادا مدیران لیگ برتر انگلیس حرکت افشارزاده را ببینند و از وی الگوبرداری کنند به‌خصوص که چند مربی تراز اول لیگ برتر هم روزبه‌روز از جوسازی رسانه‌ها علیه تیم آنها خشمگین‌تر می‌شوند.

 نظرسنجی برای افشارزاده
جالب اینجاست که میرر برای این کار مدیرعامل استقلال نظرسنجی هم گذاشته و از مخاطبانش پرسیده است که فکر می‌کنند از بهترین مربیان لیگ برتری یعنی ژوزه مورینیو، لوئیز فن‌خال، نایجل پیرسون، سام آلاردایس، جان کارور، آلن پاردیو و تونی پولیس کدام یک می‌تواند اولین کسی باشد که حرکت بهرام افشارزده را تکرار کنند. بهرام افشارزاده مدیر سحرخیز ورزش ایران، چند روز پیش در کنفرانس مطبوعاتی بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان از سوی امیرقلعه‌نویی، پدر ورزش ایران اطلاق شد. افشارزاده که سابقه مطبوعاتی هم دارد و در دهه‌های 40 و 50 در هفته‌نامه کیهان ورزشی قلم می‌زده است عضو پیشین تیم ملی ژیمناستیک ایران و سرپرست باسابقه کاروان‌های ورزشی ایران در رقابت‌های آسیایی و جهانی بوده است.

 

افشارزاده چهار دوره دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران بوده و ریاست فدراسیون‌های ژیمناستیک، بیس‌بال و وزنه‌برداری ایران را برعهده داشته است. او در کمیته ملی المپیک ساعت 6 صبح اعضای کمیته اجرایی را به جلسه می‌کشاند و از این جهت حسابی شوخ بود. او با اعضای کمیته ملی المپیک هم از این دست شوخی‌ها می‌کرد. در هر حال دیروز سایت باشگاه خبرنگاران اعلام کرد که افشارزاده با گزارشگر شوخی کرده و رسانه‌های خارجی از این اتفاق سوءاستفاده کرده‌اند. هر چه هست فعلا بهرام افشارزاده، تیتر یک است.

اخبار ورزشی - فرهیختگان آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------