تراکتور از استقلال و پرسپولیس جلو زد!



اخبار,اخبار امروز,اتراکتور

باشگاه تراکتورسازی با همه بازیکنان خارجی سابق خود تسویه حساب کرد تا خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا از سر این تیم بگذرد.

به گزارش ورزش سه، باشگاه تراکتورسازی در یکسال گذشته مشکلات متعددی را بابت بدهی‌های خود به بازیکنان خارجی سابق تجربه کرد؛ سرخ‌پوشان فوتبال تبریز به واسطه بدهی‌های میلیاردی که به خارجی‌های سابق داشتند، از دو پنجره نقل و انتقالاتی نیز محروم شدند و نتوانستند بازیکن جدیدی به خدمت بگیرند تا امسال با تیمی کاملا جوان به مصاف حریفان بروند. از این رو مسئولان تراکتورسازی مجبور شدند برای جلوگیری از محرومیت‌های بیشتر و کسر از امتیاز بدهی‌هایی که از مدیران قبلی برجای مانده بود را پرداخت کنند. این اتفاق با تلاش‌های بسیار و تامین منابع مالی از طریق اسپانسر و هزینه‌های شخصی محقق شد و حالا در آستانه پایان ضرب‌الاجل AFC تراکتورسازی تنها تیم ایرانی است که بدهی‌های خارجی خود را به طور کامل پرداخت کرده است.

 

جدی‌ترین پرونده هایی که در آستانه صدور حکم برای تراکتورسازی بود، مربوط به 7 مربی و بازیکن سابق این تیم می‌شد. شکایت‌های تونی اولیویرا، فلاویو لوپز، ژائو ویلا، دیتمار بیکای، یان رمزی، رودولفو لوئیز و حمزه یونس به فیفا برای دریافت مطالبات شان مشکلات عدیده‌ای را برای تراکتورسازی ایجاد کرد اما مسئولان این باشگاه با برنامه‌ریزی توانستند این پرونده‌ها را یکی پس از دیگری مختومه کنند.

 

تراکتوری‌ها از حدود 6 ماه قبل با طلبکاران خارجی خود توافق هایی برای پرداخت اقساطی مطالبات انجام دادند و در این بین تنها کسی که حاضر به دریافت پولش به صورت اقساطی نشد،‌حمزه یونس بود. اقساط آخر سایر طلبکاران و طلب 320 هزار دلاری حمزه یونس روز گذشته از طریق اسپانسر جدید باشگاه تراکتورسازی تامین شد و مسئولان باشگاه موفق شدند تا همه بدهی‌های خود را پرداخت کنند. 

 

تراکتوری‌ها که با حمزه یونس نیز از پیش  توافقی نکرده بودند، در نهایت مجبور شدند با توجه به شرایط حساس پرونده پول او را به طور کامل و یکجا بدهند تا مشکل بعدی پیش نیاید. پول یونس امروز به حساب وی واریز شد و طی یکی، دو روز آینده نیز رسید وصولی این مبلغ و مختومه شدن پرونده او در فیفا به باشگاه تراکتورسازی می‌رسد.

 

بر این اساس باشگاه تراکتورسازی همه پرونده‌هایی که در آستانه صدور حکم خود به فیفا بودند را با پرداخت مبلغی در حدود 7 میلیارد تومان در طول 6 ماه مختومه کرد. در این بین برخی بازیکنان سابق دیگر مانند آگوستو سزار و کارلوس کاردوسو نیز شکایت‌هایی از این باشگاه داشته‌اند اما این شکایت‌ها هنوز در مراحل اولیه قرار دارند و مشکلی برای باشگاه ایجاد نمی‌کنند.

 

خبر خوشحال کننده برای هواداران فوتبال آذربایجان این است که با پرداختی‌های انجام شده خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا که با ضرب‌الاجل AFC به وجود آمده، از سر تراکتورسازی گذشته و این باشگاه می‌تواند بدون مشکل کارش را در این مسابقات پیش ببرد.

 

 

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------