کی‌روش:باید در این چهار ماه از طارمی حمایت شود / از آرژانتین بهتر هستیم



اخبار,اخبار امروز,کی‌روش

کارلوس کی‌روش با مقایسه‌ای جالب توجه نسبت به عملکرد تیمش که راهی جام جهانی شده و آرژانتینی که با اما و اگر مواجه است، تیم تحت هدایتش را برتر نائب قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۴ دانست.

به گزارش "ورزش سه، سرمربی تیم ملی که بعد از پیروزی برابر توگو اکنون مهیای جدال تدارکاتی دیگر اینبار مقابل روسیه به عنوان میزبان جام جهانی‌ پیش رو می‌شود در خلال تمرین امروز به شرایط تیم ملی و اردوی شاگردانش پرداخت.

 

در حال تست بازیکنان تا جام جهانی روسیه هستیم

وی در مورد شرایط تیم گفت: ما بسیار خوشحال هستیم از حضور رسانه‌ها در کنار تیم ملی و حضور شما در اینجا به این معناست که شما چشم، گوش و احساسات هواداران فوتبال ایران هستید. ما حضور شما را فراتر از خوشحالی است و بسیار برای ما قوت قلب است. شرایط تیم در حال حاضر خوب است و به سمت خوبی پیش می‌رود. مرحله آماده سازی بلند مدت خود را در حال حاضر سپری می‌کنیم. همانطور که قبلا اشاره کردیم ۴ اردو و چند دیدار دوستانه خواهیم داشتیم. شرایط به گونه ای است که بازیکنان را تست کنیم و ببینیم در سیستم ما چه عملکردی خواهند داشت و هر چه نزدیک‌تر به جام جهانی شویم خواهیم دید که این تصمیمات ما چه نتیجه‌ای داشته است.

  

با این بودجه نمی‌توانیم انتظار دیدار تدارکاتی بزرگ داشته باشیم

کی‌روش در پاسخ به سوالی در خصوص استقبال از بازی‌ با تیم‌های بزرگتر برای آماده سازی تیم و اینکه چه تیم‌هایی را در نظر گرفته اند گفت: استراتژی ما از اکنون تا اردیبهشت سال آینده این است که شش بازی دوستانه برگزار کنیم. ولی همگان باید بدانند که با محدودیت‌هایی مواجه هستیم که به طور مثال تیمی اگر برای بازی دوستانه با ما یک میلیون دلار یا نیم میلیون و حتی سیصدهزار دلار داشته باشد تیم ملی ایران قادر به پرداخت این مبلغ با توجه به شرایطی که با آن درگیر هستیم نیست. ولی در کل از طریق ارتباطات به دنبال این هستیم این بازی ها را هماهنگ کنیم. در مرحله آماده سازی بلند مدت ۶ بازی و در مرحله ۳ یا دو بازی دوستانه خواهیم داشت. اگر سه بازی داشته باشیم به این معناست که در مرحله آخر بازی دوستانه نخواهیم داشت و اگر دو بازی پشت سر بگذاریم در مرحله آخر یک بازی دیگر نیز در نظر خواهیم گرفت.

 

بازگشت مارکار می‌تواند انتقال دانش به دیگر تیم‌ها را در پی داشته باشد

سرمربی پرتغالی تیم ملی در خصوص بازگشت مارکار آقاجانیان به کادرفنی گفت: در درجه اول آقای آقاجیان هر زمان که به اینجا بیایند به او خوشامد خواهیم گفت چرا که تیم ملی مکانی است که متعلق به ایشان است. من وقتی شنیدم وقتی آقای آقاجانیان به عنوان سرمربی تمام تیم‌های زیر ۲۱ سال، زیر ۲۰ سال، زیر ۱۹ سال معرفی شده‌اند بسیار خوشحال شدم و مطمئنا حضور در اینجا می‌تواند به تعلیمات مربیگری افزایش دهد و انتقال دهد به تیم‌های ملی دیگر و به همین منظور حضور ایشان می‌تواند بسیار مثمرثمر کند.

 

باید در این چهار ماه از طارمی حمایت شود

کی روش در خصوص محرومیت مهدی طارمی و شرایط او در تیم ملی گفت: تا جایی که بنده مطلع هستم و تا جایی که این آقای تاج به من اطلاع دادند که آقای طارمی باید در کمیته اخلاق شرکت کنند و تا جایی که من صحبت در این خصوص حرف هایم را زدم. محرومیت ایشان نه تنها برای خودش، تیم ملی و باشگاه بد است، که برای همه بد است و تاثیر می‌گذارد.

 

الان که این تصمیم گرفته شده و این رای صادر شده کاری نمی‌توان انجام داد و باید از بازیکن و شرایطش حمایت کنیم و البته فدراسیون نباید دخالتی به مساله درون باشگاهی داشته باشد. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که در اختیار بازیکن و در راستای آماده سازی این بازیکن فدراسیون باید از بازیکن حمایت کند. بازیکنی که در ۱۸ بازی مقدماتی تیم ملی حضور کامل داشت و تنها کاری که باید انجام شود حمایت از بازیکن در راستای آماده سازی اوست تا بعد از این چهار ماه بتواند کاملا در اختیار فوتبال ملی و باشگاه باشد.

 

ما از آرژانتین برتر هستیم

کارلوس کی‌روش در انتهای صحبت‌های خود با خبرنگاران شاگردانش را با آرژانتین مورد مقایسه قرار داد و از شانس بالای موفقیت آنها در جام جهانی خبر داد: وقتی تیمی مثل آرژانتین که شرایط سختی برای صعود به جام جهانی دارد، شما اندازه و قیمت تیم آرژانتین را می‌دانید و تیمی که به جام جهانی صعود کرده حتی می‌تواند بهتر از آرژانتین باشد. ما می‌توانیم بهتر و بهتر باشیم و باید کار کنیم . وظیفه ما کار کردن است و من مطمئنم که بازیکنانم می‌توانند در جام جهانی با تمام تیم‌ها رقابت کنند و برای ما شادی به ارمغان بیاورند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------