آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

قرارداد 28 مربی و بازیکن مشکوک است/ به بازیکن قول تراکم می‌دهند!



اخبار ,اخبار ورزشی ,قرارداد بازیکنان و مربیان باشگاه های لیگ برتری

 

اخبار ورزشی - علیپور:
قرارداد 28 مربی و بازیکن مشکوک است/ به بازیکن قول تراکم می‌دهند!

دبیر کمیته اخلاق سازمان لیگ اعلام کرد که قرارداد 28 مربی و بازیکن لیگ برتری مشکوک است. وی همچنین از بررسی قرارداد چهار باشگاه سپاهان، استقلال، پرسپولیس و پیکان خبر داد و گفت: قرارداد 9 بازیکن استقلال برای اصلاح مبلغ به سرپرست این تیم تحول داده شد. 

محمد علیپور در خصوص اقداماتی که در قرارداد بازیکنان و مربیان باشگاه های لیگ برتری برای فصل چهاردهم وجود دارد، توضیحاتی را ارائه کرد.
 
وی با بیان اینکه در فصل جدید 648 تا 650 نفر در تیم های مختلف با عناوین متفاوت مشغول همکاری هستند، افزود: هدف از قرار دادن سقف بودجه برای باشگاه ها این بود که آنها بتوانند در حد توانایی خود قرارداد بسته و مبالغ تعهد داده شده را پرداخت کنند نه اینکه مانند سال های قبل یک مدیرعامل تیمش را برای یک فصل بسته است، اما هنوز چک هایش به مربیان، بازیکنان و حتی لوازم ورزشی فروشی ها، هتل ها و... پاس نشده است.
 
دبیر کمیته اخلاق سازمان لیگ ادامه داد: امسال 11 باشگاه حتی به بودجه 3+12 برای باشگاه هایی که می خواهند در لیگ ایران به میدان بروند، هم نرسیده و حتی هزینه یشان 8 میلیارد هم نشده است که حساب آنها جدا است و به خاطر همکاری با سازمان لیگ از آنها تقدیر و تشکر می کنیم.
 
وی اضافه کرد: 5 باشگاه بودند که از این مبلغ مجاز عدول کرده که در این مدت مورد بررسی بازرسی کامل قرار گرفت.
 
علیپور اضافه کرد: در ادامه باید به موضوع جالبی هم اشاره کرد. در سال های اخیر حدود 30 بازیکن و 3-4 مربی هستند که همیشه عامل بهم ریختگی انسجام مالی باشگاه ها در لیگ حرفه ای می شوند. البته این موضوع را از دریچه منفی نگاه نمی کنیم، اما باید قبول کرد بازیکنی که در یک لیگ دسته دو آسیایی سه میلیارد می‎گیرد به راحتی قبول نمی‌کند با رقم‌های بسیار پایین تر در لیگ ایران بازی کند.
 
وی اضافه کرد: البته ما به باشگاه ها نمی گوییم چرا به فلان بازیکن 3 میلیارد تومان دادند، بلکه برای ما مهم این است که آن باشگاه با قدرت مدیریتی خود بتواند به بازیکنان و سایر عوامل باشگاه طوری منابع مالی را تقسیم کند که از سقف بودجه بیشتر نشود.
 
دبیر کمیته اخلاق سازمان لیگ بار دیگر تاکید کرد که نباید اجازه داد یک مدیرعامل تیمش را قهرمان و یا به رتبه هفتم برسد، اما از خودش بدهی باقی بگذارد، تصریح کرد: در حال حاضر با 11 باشگاه تا پایان لیگ از نظر مالی بحثی نداریم مگر اینکه اتفاق خاصی در آنها بیفتد، اما 5 باشگاه دیگر نیازمند بازرسی و تحقیقات بیشتری بودند که تا قبل از پایان ماه رمضان این اتفاق رخ داد.
 
وی همچنین تصریح کرد: البته ما به قراردادهایی که باشگاه ها ارائه کردند، اکتفا نکرده و هر 16 باشگاه لیگ برتری را با حضور در آن باشگاه و جلسات با مدیران، مربیان، بازیکنان، مدیر برنامه ها و مسئولان حسابرسی و مالی مورد بررسی قرار داده و ریز به ریز هزینه های آنها را مورد تحقیق قرار دادیم.
 
علیپور همچنین یادآور شد: ما فهرست باشگاه های متخلف و نوع تخلفاتشان را به سازمان لیگ، دبیرکل و اعضای هیات رئیسه ارائه کردیم تا تصمیمات جدی و سخت گیرانه تری برایشان گرفته شود.
 
وی با اشاره به اینکه مرحله نخست "راستی آزمایی" انجام شده، تاکید کرد: در حال حاضر قرارداد 28 مربی و بازیکن مشکوک است که در قالب 5 باشگاه آنها را مورد بررسی قرار دادیم. یکی از این باشگاه ها ذوب آهن بود که با رفع ابهامات از فهرست خارج شد، اما قرارداد باشگاه های سپاهان، استقلال، پرسپولیس و پیکان که به ترتیب رتبه های اول تا چهارم را دارند، مورد بررسی دقیق تر قرار گرفته است. دو سه بازیکن هم در این بین وجود دارند که با باشگاه های دیگر قرارداد بسته اند و قراردادشان به صورت خاص مورد بررسی قرار می گیرد.
 
دبیر کمیته اخلاق سازمان لیگ با تاکید بر اینکه مسئولان سازمان بازرسی در طبقه دوم سازمان لیگ مستقر شده اند و تک تک قرارداد 16 باشگاه با تمام عوامل آنها را مورد واکاوی قرار می دهند، یادآور شد: همچنین به باشگاه ها تاکید شده بود که اگر مبلغی در قالب سایر شروط قرارداد به بازیکن پرداخت شود، حتما در قرارداد درج و مکتوب شده این قرارداد شماره ثبت بگیرد و به سازمان لیگ ارائه شود که در صورت عدول از این موارد با متخلفان برخورد می شود.
 
وی اضافه کرد: اینکه در برخی قراردادها ثبت شده که فلان بازیکن با رفتن سرمربی یا مدیرعامل جدا می شود یا تنها 5 درصد از قراردادش در طول فصل کسر شده و یا مالیات او بر عهده باشگاه است، مورد قبول نیست زیرا صراحتا این موارد خصوصا پرداخت مالیات از سوی بازیکنان در آیین نامه تاکید شده است.
 
علیپور ادامه داد: با بررسی این متمم ها در قرارداد برخی بازیکنان و مربیان با باشگاه ها این نتیجه به دست می آید که آن باشگاه در نهایت بیش از چهار میلیارد تومان از سقف بودجه هزینه خواهد کرد که این موضوع یک تخلف است. ما این موارد را مورد بررسی قرار دادیم و به باشگاه های متخلف در گام نخست این فرصت داده می شود در زمانی مشخص قراردادشان را اصلاح کنند.
 
وی در ادامه تاکید کرد: در این رابطه آقای میرشاد ماجدی به سازمان لیگ آمد و قرارداد 9 بازیکن استقلال را تحویل گرفت تا از زمان مقرر آنها را اصلاح کند. در این بین سپاهان و پرسپولیس که شدت کمتری دارد نیز مورد بررسی قرار می گیرد که قرارداد آنها هم باید اصلاح شود تا این باشگاه به سقف واقعی بودجه رسیده و ارقام و قرارداد بازیکنان حقیقی شود. همچنین راستی آزمایی در صحت قرارداد و سقف بودجه باشگاه ها در نظر گرفته شود.
 
در ادامه دبیر کمیته اخلاق سازمان لیگ در خصوص هزینه های صورت گرفته در یک فصل فوتبال ایران اینگونه توضیح داد: در حال حاضر حدود 151 میلیارد تومان هزینه باشگاه ها برای جذب و تکمیل نفرات مدنظرشان شده است. اگر به این رقم 20 درصد سایر هزینه ها از جمله هزینه سفرها و موارد اینچنینی اضافه شود، به 180 میلیارد تومان خواهد رسید حال شما بگویید اصلا 200 میلیارد. این رقم با اعداد هزار و 200 یا هزار و 500 میلیارد تومانی که در گذشته به عنوان هزینه های صرف شده در یک فصل فوتبال مطرح می شد، فاصله کهکشانی دارد که این یک اقدام مثبت در فوتبال است.
 
وی ادامه داد: البته طی زمان های سه یا شش ماهه دوباره قراردادهای منعقد شده در باشگاه مورد راستی آزمایی قرار می‌گیرد و چنانچه وجوه تعهد شده پرداخت نشده باشد و یا از سررسید آن گذشته باشد، با آن باشگاه برخورد می شود.
 
علیپور اضافه کرد: مغایرت در مبلغ درج شده در محل باشگاه با مبلغ پرداخت شده به بازیکن و همچنین عدم رعایت حداکثر بودجه دستمزد مربیان، بازیکان و کادر اجرایی باشگاه در طول یک فصل تخلف است که ما به آنها رسیدگی می کنیم. اگر تخلف محرز شود، در مرحله نخست به متخلف اخطار کتبی داده می شود که امروز در مرحله اخطار کتبی هستیم. یعنی اینکه قراردادها را برای اصلاح به باشگاه ها تحویل داده ایم.
 
وی دعوت از امضاکنندگان و یا احضار متخلفان را مرحله بعدی برخورد با این موضوع برشمرد و افزود: اگر یک بازیکن 3 میلیارد تومان هم بگیرد اشکال ندارد اما اگر قرارداد او یک و نیم میلیارد باشد و یک و نیم میلیارد خارج از قرارداد و با مسائل دیگر به او پرداخت شود، نه به خاطر رعایت نکردن سقف قرارداد بلکه بخاطر عدم بیان واقعیت، فریب و دروغ آن بازیکن به کمیته اخلاق و انضباطی ارجاع شده و با او برخورد سختگیرانه می شود که این موضوع برای اشخاص حقیقی است.
 
وی در مورد اینکه دیدگاه عمومی قبول نمی کند بازیکنی که فصل پیش دو میلیارد گرفته امسال با نصف آن به باشگاه دیگر برود و یا بازیکن خارجی با نصف دستمزد سال پیش به باشگاه دیگری منتقل شود، اینگونه واکنش نشان داد: ما از خیلی چیزها مطلع هستیم. به طور نمونه می گویم عضو هیات مدیره یک باشگاه که از اعضای شورای شهر مرتبط است قول داده به بازیکن تراکم بدهد.
 
علیپور اضافه کرد: ما از همین جا اعلام می کنیم طبق آیین نامه فیفا اشخاص مرتبط با مقام فوتبالی که شامل خانواده، دوستان و سایر نفرات است مورد رصد قرار می گیرد و آن فرد فردا نمی تواند بگوید که شما به مسائل شخصی من ورود کرده اید. شهرداران هم بهوش باشند که بخاطر تخلفات برخی مدیران شان گیر نیفتند حتی ما می دانیم فلان باشگاه برای جذب فلان بازیکن از بانک کشور بازیکن خارجی اش 600 هزار دلار وام گرفته و قطعا این موارد که خارج از قرارداد است مورد اغماض و بخشش قرار نمی گیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه هدفمان مچ گیری نیست، ادامه داد: ما نمی خواهیم با افکار عمومی بازی کنیم حتی اینجا تاکید می کنم AFC اعلام کرده است از سال آینده باید بودجه در نظر گرفته شده از سوی باشگاه و یا مبلغی که به بازیکن پرداخت می شود دارای ضمانت بانکی بشود و حتی یک بیمه معتبر در آن کشور آن مبلغ را بیمه کند.
 
دبیر کمیته اخلاق سازمان لیگ با تاکید بر اینکه در سال های آینده رئیس فدراسیون و سایر مسئولان فدراسیون سازمان لیگ در این قراردادها نقشی ندارند و AFC خودش با متخلفان برخورد می کند، تاکید کرد: اولین تضمین ما این است که اراده آن در بین مردم و مسئولان فدراسیون برای برخورد با متخلفان وجود دارد. هر کس تخلف کند باید هزینه بیشتری بابت جریمه تخلف پرداخت کند و هیچ ترحمی برای شخص حقیقی و حقوقی وجود ندارد.
 
علیپور در پایان گفت: فراموش نکنید 18 مربی و بازیکن در فصل‌های پیش بودند که قراردادی خارج از قرارداد منعقد شده در سازمان لیگ با باشگاه ها بسته اند، اما هنوز به پول خود نرسیده و هرگز هم نخواهند رسید. امروز همه نهادها از مردم تا فدراسیون و سازمان لیگ و حتی نمایندگان مجلس عزم خود را جزم کردند که با متخلفان برخورد کنند و این اتفاق رخ خواهد داد.
اخبار ورزشی - فرارو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------