هر آنچه در برنامه نود دیشب گذشت (93/06/03)



اخبار ,اخبار ورزشی ,برنامه نود

 

اخبار ورزشی - در برنامه نود دیشب چه گذشت؟

برنامه نود این هفته از ساعت 22:54 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت که با توجه به برگزاری هفته‌های چهارم و پنجم فوتبال ایران حدفاصل برنامه هفته گذشته تا این هفته می‌شد حدس زد که شب پرکاری در انتظار فردوسی‌پور است که باید شانزده بازی را در آن بررسی کند.

به گزارش تابناک، با گذشت پنج هفته از فوتبال ایران انتاب بهترین گل مردادماه سوال پیامکی برنامه امشب نود بود که بینندگان برنامه باید از بین گل امید ابراهیمی و کرار جاسم به سایپا در بازی استقلال-سایپا، گل پیام صادقیان در بازی نفت و پرسپولیس، امین منوچهری، لوسیانو ادینهو و اسماعیل شریفات باید یکی را به‌عنوان گل ماه انتخاب می‌کردند که پر واضح بود رقابت الی میان گل بازیکنان آبی و سرخپوش پایتخت خواهد بود.

هدایت ممبینی کارشناس داوری این هفته برنامه نود بود.در ابتدای برنامه صحبتی در خصوص کم آبی در کشور شد و ممبینی در این خصوص صحبت هایی ارائه داد. همچنین گزارشی از اهواز و آلودگی هوای این شهر در سال 90 و برگزاری بازی فوتبال در این آلودگی پخش شد.

برنامه به صورت جدی با بخش نود درجه شروع شد. در این قسمت مواردی از جمله درگیری "فامیل‌های قلعه نویی" در دیدار استقلال با سایپا در جریان مسابقه، خنده‌های عابدزاده روی نیمکت راه آهن و پارچ آب ورزشگاه فولادشهر مورد توجه فردوسی پور قرار گرفته بود. وی همچنین با نشان دادن تصاویری از دیدار تراکتورسازی با پدیده و نبودن کودکان جلوی بازیکنان تراکتورسازی قبل از شروع مسابقه، به کشیده شدن سیاست کاهش فرزندآوری به فوتبال اشاره کرد!

رئیس فدراسیون فوتبال نخستین مهمان تلفنی برنامه این هفته بود. علی کفاشیان درباره آخرین وضعیت کارلوس کی‌روش گفت: در آخرین بحث‌ها از قرارداد چهار ساله حرف زدیم البته دارای سه مرحله است. نخست جام ملت‌های آسیا، دوم تا صعود به جام جهانی و سومین مرحله تا جام جهانی است.

وی ادامه داد: درباره مبلغ قرارداد به تفاهم رسیدیم و همچنین چندین بند دیگر اما درباره بندهایی مانند حق فسخ قرارداد هنوز توافق صورت نگرفته که باید حل شوند. در نهایت باید مشخص شود که در صورت فسخ قرارداد هر طرف چه میزان خسارت بپردازد.

کفاشیان ادامه داد: بحث کی‌روش هم این است که اگر بحث فسخ قرارداد کاملا در اختیار فدراسیون باشد در صورت تغییر ریاست فدراسیون ممکن است موقعیت‌اش به خطر بیفتد. همچنین ما دستیاران کی‌روش را کاهش دادیم.

وی درباره مصاحبه وزیر ورزش درباره مدیریت فدراسیون و شائبه دخالت دولت در فوتبال گفت: وزیر ورزش عضو مجمع فدراسیون فوتبال است و صحبت‌هایش هم برای کمک به اداره فوتبال است. ماده 33 اساس‌نامه فدراسیون آمده که مامی اعضای هیات رئیسه فدراسیون باید از طریق مجمع انتخاب یا تغییر کنند. ما هم اگر بخواهیم کسی را تغیی دهیم باید درخواستش را به مجمع بدهیم.

کفاشیان در پایان گفت: کی‌روش به احتمال 99 درصد در ایران ماندگار است مگر آن که امروز (سه‌شنبه) اتفاق‌های غیر مترقبه رخ دهد.

از نکات حاشیه‌ای بازی‌های هفته چهارم که مورد توجه برنامه نود قرار گرفته بود، گلایه‌های سرمربی استقلال صنعتی خوزستان و دعوای فامیل امیر قلعه نویی با مدافع استقلال بود. ویسی که در جریان دیدار استقلال صنعتی با فولاد از سوی هواداران استقلال مورد فحاشی قرار گرفته بود، بعد از بازی با بغض گفت که علیه وی فحش‌هاش ناموسی داده‌اند و حتی یک پسر بچه 13 ساله وی را دلال خطاب کرده است.

علاوه بر این، پخش تصاویر درگیری امیر حسین صادقی با یکی از بستگان امیر قلعه نویی بعد از بازی با سایپا برای لحظاتی روی آنتن رفت و گزارش کوتاهی از آن پخش شد. در این گزارش از فامیل امیر قلعه نویی که یک طرف درگیری بود با عنوان "فامیل دور" یاد شد!

دیگر آیتم برنامه، تقویم نود بود. افتتاح ورزشگاه امجدیه و نحوه نامگذاری این ورزشگاه در نوع خود جالب توجه بود. به گفته پیشکسوتان فوتبال تهران، زمین‌های مربوط به ورزشگاه، برای شخصی به نام امجد خان بوده است که قصد داشته این زمین‌ها را متر 2 ریال بفروشد. با این حال امجد خان به شرط  اینکه ورزشگاه به نام وی بشود، زمینش را هر متر به مبلغ 10 شاهی ارزانتر فروخت و این ورزشگاه به نام امجدیه شد.

مصاحبه با اولین گلزن دربی و اولین گلزن پرسپولیس در دیدار با استقلال هم در این بخش قرار داشت. زننده اولین گل دربی گفت که بعد از بازی (که با نتیجه 4 بر یک به سود استقلال تمام شده بود) 5 تومان جایزه گرفته بود ولی این مبلغ را خرج اسپورت کردن اتومبیلش کرده است!

در خلال برنامه، فردوسی پور تاکید کرد که فرصت زیادی ندارد و به خاطر بررسی دو هفته از مسابقات در یک شب، برنامه‌اش "شلوغ و پلوغ" است.

در روزهایی که بحث بخشیده شدن بازیکنانی که کارت معافیتشان مشکل داشت، این موضوع مجددا در برنامه نود برای سومین هفته متوالی گوشزد شد. تهیه کننده و مجری برنامه نود از مسئولان مربوطه درخواست کرد این موضوع "ماست مالی" نشود. فردوسی پور در این خصوص گفت: کاش یا اصلا بحث این کارتها مطرح نمی‌شد و یا حالا که مطرح شده، با آن برخورد شود. خون هیچ فردی از دیگران رنگین‌تر نیست. در همین ارتباط گزارشگر برنامه نود یک مصاحبه چالشی با میلاد غریبی یکی از همین بازیکنان انجام داده بود که این مصاحبه روی آنتن رفت. نکته عجیب اینکه غریبی عنوان کرد نام دبیرستان و پیش دانشگاهی خود را فراموش کرده و چیزی یادش نمی‌آمد!

در ادامه برنامه گزارش عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران پخش شد و همچنین به حضور وحید هاشمیان در تمرین بایرن مونیخ و آموزش زیر نظر پپ گواردیولا اشاره شد.

فردوسی پور همچنین به باند جعل کارت خدمت در اهواز اشاره کرد و گفت: 58 بازیکن در تیم‌های مختلف خوزستانی از جمله فولاد، استقلال صنعتی، فولاد نوین، نفت مسجد سلیمان و بندر کنگ هستند که این مشکل را دارند  ولی "مثل آب خوردن" برای تیم‌هایشان بازی می‌کنند.
پس از آن پرداختن به بازی‌های هفته پنجم لیگ برتر و حواشی همیشگی آن در دستور کار قرار گرفت و به مشکلات بعضی از مسابقات اشاره شد. در خلال این آیتم، عادل فردوسی پور اعلام کرد که برانکو ایوانکوویچ روی صفحه شخصی خود از پیشنهاد یک تیم لیگ برتری به وی خبر داده و نوشته است: "شاید الان وقت آن باشد که به خانه دوم خودم برگردم".

دوربین برنامه "90" این هفته به سراغ کودکانی رفته بود که برای امرار معاش خود و خانواده مجبورند که وارد بازار کار شوند. تعدادی از این کودکان پیش از دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی در قالب دو تیم فوتبال بازی کردند و به این ترتیب به سوژه برنامه‌سازان "90" تبدیل شدند. نظرسنجی پیامکی برنامه درباره انتخاب زیباترین گل مرداد ماه لیگ برتر فوتبال بود که در پایان از بین بیش از 2 میلیون و 100 هزار شرکت‌کننده در این نظرسنجی، 36 درصد به گل پیام صادقیان بازیکن پرسپولیس رای دادند. صادقیان این گل را از روی یک ضربه ایستگاهی وارد دروازه حریف کرده بود.
اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------