آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

والیبال ایران دوباره به صربستانی‌ها رسید/ کواچ روی نیمکت ایران می‌نشیند؟



اخبار ,اخبار ورزشی ,والیبال

اخبار ورزشی - والیبال ایران دوباره به صربستانی‌ها رسید/ کواچ روی نیمکت ایران می‌نشیند؟

بعد از برناردی، آناستازی، لوزانو، مکاچن و تراویتسا حالا حرف از آمدن اسلو بودان کواچ است‌؛ سرمربی صربستانی تیم والیبال پروجای ایتالیا.

به گزارش خبرآنلاین؛ این مربی 47 ساله با ایران بیگانه نیست و سابقه بازی در لیگ والیبال کشورمان را دارد. او در تیم آذرپیام ارومیه بازی کرده است.

 

فدراسیون والیبال ایران بعد از رفتن خولیو ولاسکو، برناردی را سرمربی تیم ‌ملی معرفی کرد؛ بدون اینکه درصدی احتمال برای نیامدن او کنار بگذارد اما مربی ایتالیایی به خاطر احتمال حضور تیمش در جام باشگاه‌های جهان و البته درخواست مبلغ بالای قرارداد و دستیاری دانیل بانیولی سرمربی متین ورامین حضورش کمرنگ شد.

 

با کنار ماندن او دوباره نام آناستازی سرمربی تیم ‌ملی لهستان مطرح شد. او که تا قبل از آن نمی‌توانست سرمربی تیمی شود، با فسخ قراردادش با لهستانی‌ها خودش را آزاد کرد. آناستازی مذاکرات مفصلی را هم با داورزنی انجام داد و البته مبلغ زیادی هم برای کادر عریض و طویلش برای همکاری 3 ساله می‌خواست که از نظر رئیس فدراسیون ایران نامعقول بود. به همین خاطر پرونده او هم زود بسته شد.

 

لوزانو هم با اینکه روزنامه گاتزتا نوشته بود به ایران می‌‌آید اما نیامد. انتخاب سرمربی تیم ‌ملی دو هفته‌ای در سکوت ماند. فدراسیون ترجیح داد حسین معدنی کار را فروردین ماه استارت بزند تا سرمربی جدید سر و کله‌‌اش پیدا شود.

 

دیروز اما حرف معرفی سرمربی جدید شد؛ سرمربی‌ای که محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در مراسم انتخاب بهترین‌های ورزش در رادیو ورزش قطعی دانسته و به امروز موکول کرده بود اما درست یک روز قبل از روز موعود اسم سرمربی جدید لو رفت.

 

او کسی نبود جز اسلو بودان کواچ صربستانی، سرمربی تیم والیبال پروجای ایتالیا. مربی‌ای که حالا رئیس فدراسیون او را از برناردی شاگرد خولیو ولاسکو هم بهتر می‌داند: «بعد از بررسی رزومه مربیان خوب به اسلو بودان کواچ مربی صرب تیم پروجای ایتالیا رسیدیم که این تیم را از سری B ایتالیا به سری A آورد و در مدت 6 سال مربیگری، 3 سال برترین سرمربی شده است.

 

با ارزیابی کارنامه و عملکرد کوچینگ او در باشگاه‌های ایتالیا و صربستان، در مذاکرات متعدد با او به تفاهم رسیدیم.

 

کارنامه کواچ از برناردی هم بهتر است. او دو مدال المپیک دارد. با اینکه صرب است، در ایتالیا مهد والیبال دنیا عملکرد موفقی داشته و توانسته چند سالی بین مربیان ایتالیایی بهترین مربی لیگ این کشور شود. از همه اینها گذشته او حدود دو سال بازی در لیگ ‌برتر والیبال ایران را تجربه کرده و شناخت نسبی خوبی از والیبال ایران دارد.»

 

فدراسیون والیبال حالا منتظر است تا سرمربی 47 ساله پیش‌قراردادش را امضا کند تا همه چیز قطعی شود. البته ظاهراً با آمدن کواچ، چورا تمرین دهنده تیم والیبال کاله هم در تهران ماندگار می‌شود تا دستیارش باشد.

 

حتی قرار است او و حسین معدنی از 10 فروردین ماه کار را استارت بزنند تا کواچ خودش را آخر فروردین ماه برساند. محمدرضا داورزنی برای اینکه اتفاقات قبل از آمدن برناردی تکرار نشود ترجیح داد تا امروز روزه سکوتش را باز نکند. او قول داده امروز بعد از دیدن امضای کواچ پای برگه پیش‌قرارداد گفتنی‌ها را بگوید.

 

با این حال محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال خیلی صریح آمدن کواچ را تأیید نمی‌کند: «هنوز معلوم نیست که کواچ سرمربی تیم‌ ملی شود. ما مثل برناردی و آناستازی با او به توافق اولیه رسیده‌ایم اما تا وقتی قرارداد را امضا نکرده، نمی‌توانیم رسمی اعلام کنیم چرا که اگر به خاطر موضوعی توافق به هم بخورد، شما اولین نفری هستید که می‌گویید چرا؟»

 

او درباره انتخاب این مربی می‌گوید: «ما کاندیداهای زیادی را بعد از تقسیم‌بندی بررسی کردیم. فدراسیون به این نتیجه رسید که با او می‌تواند به روند رشد تیم ادامه دهد.» دبیر فدراسیون که به قول خودش هنوز حضور سرمربی را قطعی نمی‌داند، صحبت درباره دستیار او را هم به بعد موکول می‌کند: «فعلاً باید صبر کنیم تا تکلیف سرمربی روشن شود. هر وقت او قراردادش را امضا کرد، درباره دستیارانش هم صحبت می‌کنیم. البته تا قبل از آمدن او مربیان ایرانی کار را شروع می‌کنند.»

اخبار ورزشی - خبر آنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------