آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

اوج هیجان در لیگ برتر فوتبال; رمزگشاییی از ۵ ضلعی قهرمانی



اخبار ,اخبار ورزشی ,لیگ برتر فوتبال

 

اخبار ورزشی - اوج هیجان در لیگ برتر فوتبال
رمزگشاییی از ۵ ضلعی قهرمانی؛ نفت، فولاد، استقلال، پرسپولیس و سپاهان در کورس

در هفته پایانی لیگ برتر پنج تیم شانس قهرمانی دارند و هیجان روز جمعه آینده به اوج خود می‌رسد.

به گزارش فارس، لیگ سیزدهم روز جمعه 22 فروردین به پایان می‌رسد با این حال هنوز تکلیف تیم قهرمان مشخص نشده است. چهار روز به پایان مسابقات باقی مانده اما پنج تیم شانس قهرمانی دارند، این اتفاق برای اولین بار است که در لیگ برتر رخ می‌دهد و برخی کارشناسان معتقدند که این مسئله نشانگر پویایی لیگ است و اینکه فاصله تیم‌ها به یکدیگر نزدیک است. پیروزی استقلال مقابل فولاد در روز گذشته رقابت را به اوج هیجان رساند و این هیجان تا شامگاه روز جمعه ادامه خواهد داشت.

نگاهی به شانس‌های قهرمانی در لیگ برتر می‌اندازیم این اولویت‌بندی بر اساس حریفان مدعیان قهرمانی تنظیم شده است؛

 فولاد خوزستان؛ شانس اول
فولاد خوزستان اگرچه روز گذشته در خانه و مقابل 50 هزار تماشاگر خودی بازی را به استقلال واگذار کرد تا صدرنشینی را از دست بدهد اما روی کاغذ قرمزپوشان اهوازی همچنان مدعی اصلی قهرمانی هستند. آنها در هفته سی‌ام لیگ برتر باید به مصاف تیم گسترش فولاد تبریز بروند تیمی که روز گذشته 4 بر یک از نفت شکست خورد.

 

بعید است که در هفته آخر متحول شود و بتواند مقابل دیگر تیم مدعی قهرمانی بایستد مگر اینکه مهدی تارتار به یک‌باره در این چهار روز بتواند بازیکنانی که انگیزه زیادی هم ندارند را متحول کند. فولاد در صورت برد مقابل گسترش می‌تواند به قهرمانی امیدوار باشد به خصوص اینکه تیم نفت که اکنون صدرنشین لیگ برتر است در روز آخر باید در اصفهان به مصاف تیم سپاهانی برود که برای قهرمانی شانس دارد و تلاش می‌کند که حداقل سهمیه آسیایی برای فصل آینده بگیرد.

استقلال شانس دوم
استقلال اگرچه اکنون در رده سوم جدول است اما می‌تواند شانس دوم قهرمانی باشد. زیرا آنها در صورت پیروزی مقابل تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی و توقف فولاد خوزستان و نفت مقابل رقبا می‌توانند بی‌دردسر قهرمان شوند و آبی‌پوشان مثل فصل گذشته جام قهرمانی را در ورزشگاه آزادی بالای سر ببرند. البته قهرمانی استقلال به وضعیت دو تیم فولاد و نفت بستگی دارد و اگر یکی از این دو تیم به پیروزی برسند در آن‌صورت استقلال برای کسب سهمیه آسیایی و حضور در پلی‌آف آسیا هم که شده باید تراکتورسازی را شکست بدهد تا عنوان سومی لیگ را از دست ندهد زیرا از این طریق می‌تواند دوباره در آسیا حاضر شود.

نفت تهران شانس سوم
نفت با وجود اینکه صدرنشین لیگ برتر است اما برخی از کارشناسان این تیم بی‌تماشاگر را شانس سوم قهرمانی می‌دانند. زیرا این تیم باید در اصفهان به مصاف سپاهانی برود که هم گوشه چشمی به قهرمانی در لیگ برتر دارد و هم برای رسیدن به کسب سهمیه آسیایی تلاش می‌کند. در صورتیکه فولاد در تبریز شکست بخورد در آن‌صورت سپاهان شانس دومی و حضور مستقیم در آسیا را هم دارد و حداقل برای رسیدن به پلی‌آف آسیا هم که شده باید سه امتیاز از نفت صدرنشین بگیرد. به شرطی که استقلال و پرسپولیس هم شکست بخورند به همین دلیل نفت کار دشواری در نصف جهان دارد.

پرسپولیس شانس چهارم
سرخپوشان فقط در صورتی می‌توانند قهرمان شوند که فولاد، نفت و استقلال نتوانند برابر رقبا به پیروزی برسند و پرسپولیس هم در اهواز تیم رده دوازدهمی استقلال خوزستان را شکست بدهد. البته این اتفاق بعید است رخ بدهد. پرسپولیس که با صدرنشینی در هفته بیست و نهم لیگ برتر فقط دو دقیقه فاصله داشت اکنون جام قهرمانی برایش دور از دسترس است. با این حال در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست ولی در علم احتمالات سرخپوشان تهرانی بخت کمی برای قهرمانی دارند.

سپاهان شانس پنجم قهرمانی
زردپوشان اصفهانی بعد از برد خیلی خوب مقابل ملوان اکنون امیدهایشان برای قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی زنده شده است. آنها در صورتی که بتوانند نفت تهران را با اختلاف سه گل شکست بدهند و فولاد در تبریز بازنده شود و استقلال و پرسپولیس هم امتیاز از دست بدهند زردپوشان اصفهانی قهرمان می‌شوند! این اتفاق خیلی بعید است رخ بدهد اما سپاهان می‌خواهد برای کسب سهمیه آسیایی تلاش کند.

در فصل آینده ایران سه و نیم سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا دارد. دو تیم قهرمان لیگ برتر و جام حذفی و تیم دوم لیگ برتر مستقیم به آسیا می‌روند و تیم سوم لیگ هم به پلی‌آف رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد.

جمعه 22 فروردین اوج هیجان در لیگ برتر است. سازمان لیگ باید برای 4 شهر سکو و جام قهرمانی آماده کند. در تبریز، اهواز، اصفهان و تهران سازمان لیگ باید آماده برگزاری جشن قهرمانی باشد.

اخبار ورزشی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------