اقدام شائبه برانگیز قبل از پایان لیگ دسته اول/ جنجال یک امتیاز مسجدسلیمان!



اخبار ,اخبار ورزشی ,تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان

 

اخبار ورزشی - رای قبل از پایان لیگ مشخص شود؛
اقدام شائبه برانگیز قبل از پایان لیگ دسته اول/ جنجال یک امتیاز مسجدسلیمان!

کسر یک امتیاز از تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان پیش از تعطیلات نوروز به خاطر تخلفی که 4 ماه قبل رخ داده بود، فضای حاکم بر این رقابت‌ها را مبهم‌تر از گذشته کرد. این ابهامات پس از مصاحبه بهروان مبنی بر بازگرداندن این امتیاز آنهم پیش از برگزاری هفته پایانی این رقابتها بیشتر شد. به نظر می‌رسد مسئولان منتظرند تا نتایج بازی‌ها مشخص شود بعد براساس آن رای نهایی را صادر کنند!

به گزارش مهر، هفته بیست و ششم و پایانی از لیگ دسته اول رقابتهای فوتبال باشگاه‌های کشور در گروه "ب" فردا درحالی با برگزاری 6 مسابقه پیگیری می‌شود که تکلیف تیم‌های صعود کننده از این گروه به یک رای پر سر و صدای کمیته انضباطی مبنی بر کسر یک امتیاز از تیم نفت مسجد سلیمان باز می‌گردد.

این رای روز 28 اسفندماه و توسط غلامرضا بهروان در یک برنامه زنده تلویزیونی جنبه علنی به خود گرفت. در آن گفتگو مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد به خاطر تلخف تماشاگران منتسب به تیم نفت مسجد سلیمان در بازی با پارسه تهران، کمیته انضباطی تصمیم به کسر امتیاز از این تیم گرفته است.

تخلف تماشاگران منتسب به این تیم خوزستانی روز 26 آبان‌ماه صورت گرفت اما چرا رای کسر امتیاز از این تیم 4 ماه و 2 روز بعد بصورت علنی اعلام شد؟ سوالی است که پاسخ برای آن داده نشده است. پرسش دیگر اینکه اگر این رای توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صادر شده چرا متن آن روی خروجی سایت فدراسیون قرار نگرفت و تنها توسط یکی از مسئولان سازمان لیگ اطلاع رسانی شد. چرا این رای در شرایطی صادر شد که تنها دو هفته به پایان لیگ دسته اول باقی مانده و تیم نفت به صدر جدول گروه "ب" صعود کرده بود؟

این‌ها بخشی از "چرا"های کسر امتیاز از تیم نفت مسجد سلیمان است که ابهامات این رای و پرونده را بیش از گذشته کرده است. حتی اگر این رای هم منصفانه و عادلانه باشد، زمان و نحوه اعلام آن به شایعات و ابهامات این پرونده دامن زد و حرف و حدیث‌های بسیاری را ایجاد کرد.

در این شرایط اما یکی از ابهامات پرونده کسر امتیاز از نفت مسجد سلیمان به صحبت‌های مدیران سازمان لیگ و پس از شایعه قطعی نبودن کسر امتیاز از این تیم باز می‌گردد. مهدی تاج در این خصوص اعلام کرده است:" یک امتیاز تیم نفت کسر شده اما هنوز بازنگشته است. البته آنها تقاضای دادرسی داده‌اند و باید دید چه اتفاقی می‌افتد. امیدواریم کمیته انضباطی زودتر تکلیف این پرونده را مشخص کند."

صحبت‌های رئیس سازمان لیگ با جدول رده‌بندی گروه "ب" که روی خروجی سایت سازمان لیگ قرار گرفته است (عکس زیر) مطابقت دارد، موضوعی که نشان می‌دهد درحال حاضر تیم نفت مسجد سلیمان 39 امتیازی بوده و یک امتیاز از این تیم که در پایان هفته بیست و چهارم 40 امتیازی شد، کسر شده است.

 

اخبار ,اخبار ورزشی ,تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان


 جدول گروه "ب" روی سایت سازمان لیگ

دیگر ابهامات این پرونده به مصاحبه اخیر نفتی‌ها باز می‌گردد. بهروز مکوندی سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان در این خصوص گفته است:" داستان کسر یک امتیاز به 26 آبان‌ماه سال 92 و دیدارمان با تیم پارسه تهران مربوط می‌شود. البته باشگاه نفت مسجد سلیمان در تاریخ 23 آذرماه با پرداخت فیش 200 هزار تومانی حق اعتراض، مدارک لازم را در این زمینه آماده و به فدراسیون ارسال کرد، ولی هیچ جوابی مبنی بر این که اعتراض باشگاه وارد است یا خیر، داده نشد."

وی اضافه کرد:" پس از گذشت چهار ماه و یک روز قبل از تعطیلات، این امتیاز از تیم ما کسر شد و باشگاه مجددا مدارک را به فدراسیون ارسال و اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کرد. البته هنوز جوابی داده نشده است."

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان در بخش دیگری از این صحبت‌ها ابراز امیدواری کرد فدراسیون فوتبال در مورد کسر قطعی امتیاز و یا موافقت با کسر نشدن یک امتیاز از این تیم پیش از دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ دسته اول اعلام رای کند اما تا این لحظه چنین اتفاقی نیفتاده تا ابهامات سایر تیم‌ها در خصوص این پرونده بیشتر شود.

از سوی دیگر ابراهیم پیرامون، مدیرعامل باشگاه نفت مسجد سلیمان، در خصوص کسر امتیازی که از تیمش با حکم کمیته انضباطی صورت گرفته، اینگونه واکنش نشان داد:" در جریان دیدار تیم ما با پارسه در آبان‌ماه سال گذشته، تماشاگران به یکی از بازیکنان تیم حریف اهانتی کردند که پس از گذشت چهار ماه، در شرایطی که موقعیت بسیار مناسبی در جدول رده‌بندی پیدا کرده‌ایم و شانس اول صعود به لیگ برتر هستیم، تیم ما را به کسر یک امتیاز جریمه کرده‌اند."

وی اضافه کرد:" در مسابقات لیگ برتر بارها شاهد بوده‌ایم تماشاگران یک تیم طی مسابقات متوالی به داور مسابقه یا بازیکن حریف توهین کرده‌اند و مسئولان در مراتب سوم یا چهارم نسبت به جریمه باشگاه مربوطه اقدام کرده‌اند اما در لیگ یک می‌بینیم که تنها یک بار، آن هم چند ماه قبل، چنین اتفاقی برای تیم مسجد سلیمان رخ داده و چنین تصمیمی گرفته شده است. امیدوارم در این خصوص تجدیدنظر شود و هیات رییسه فدراسیون فوتبال بتواند این رای را برگرداند."

مدیرعامل باشگاه نفت مسجد سلیمان در ادامه به موضوع مهم و پرحرف و حدیثی هم اشاره کرد:" اتخاذ چنین تصمیمی در چنین زمانی نشان می‌دهد که برخی افراد اهداف دیگری را دنبال می‌کنند. چنین تصمیماتی به سود تیم‌های پرطرفدار نیست. نفت مسجد سلیمان، یک ایل بختیاری را به عنوان طرفدار و پشتوانه خود دارد. به هرحال ما پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم بتوانیم این تصمیم را برگردانیم."

این موضع گیری‌ها و صحبت‌ها ماحصل همان اشتباهاتی است که در نحوه اعلام رای رخ داد. مطمئنا اگر این رای در پروسه زمانی مناسب صادر می‌شد و فرصت اعتراض نفتی‌ها و رسیدگی مجدد به این پرونده وجود داشت، بسیاری از این ابهامات مطرح نمی‌شد.

اما امروز اگر طبق صحبت‌‎‌‎های مطرح شده از سوی مدیرعامل باشگاه نفت مسجد سلیمان در خصوص بازگردانده شدن این رای توسط هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و یا شایعات روزهای اخیر در خصوص اعلام فشار برای نقض این رای، کسر یک امتیاز باطل و به امتیازات گذشته نفت برگردانده شود، صدای بسیاری از باشگاه‌های مدعی در دسته اول و حتی لیگ برتر هم در خواهد آمد، همان موضوعی که مدیرعامل باشگاه پیکان به آن اشاره کرده است.

علی‌اصغر ملکیان در این خصوص گفت:" زمانی‌که بر اساس تصمیم کمیته انضباطی یک امتیاز از هر تیمی کم می‌شود، به هیچ وجه پذیرفته، درست و منصفانه نیست که به خاطر فشار‌های بیرونی و غیر فوتبالی این تصمیم برگرداند شده و در آن تجدید نظر شود."

وی افزود:" پیش از این هم شاهد بودیم کمیته انضباطی از تیم‌هایی بزرگ و پرطرفداران مانند استقلال و پرسپولیس امتیاز کسر کرد اما این کسر امتیاز بازنگشت. حالا هم شنیده می‌شود برخی‌ افراد غیر‌ فوتبالی و سیاسی که گویا نزدیک به تیم مسجد سلیمان نیز هستند، به دنبال ایجاد فشار روی فدراسیون و کمیته انضباطی بوده تا این یک امتیاز از طریق غیر فوتبالی برگردانده شود. چطور امتیاز استقلال و پرسپولیس به عنوان دو تیم‌ بزرگ و با افتخار برگردانده نمی‌شود، اما در مورد تیمی دیگر، می‌خواهند استثنا قائل شوند؟"

مدیرعامل باشگاه پیکان همچنین یادآور شد:" اگر قرار باشد آرا و تصمیمات کمیته انضباطی با این سرعت تغییر کرده و زیر پا گذشته شود و تیمی مورد لطف ویژه قرار بگیرد، بدون شک این ذهنیت ایجاد می‌شود که آرا و تصمیمات کمیته انضباطی به راحتی‌ می‌تواند بی‌‌ارزش و بی‌‌اعتبار شود. این مساله بسیار شائبه برانگیز است و در نوع خودش جزو عجایب فوتبال کشور ما محسوب می‌شود که در فوتبال هیچ کشوری وجود نداشته و ندارد."

در این وضعیت پر ابهام اما غلامرضا بهروان اعلام کرد با توجه به نامه جدید کمیته انضباطی برای تعلیق آرای کسر امتیاز از تیم‌های نفت گاز گچساران، نفت مسجد سلیمان و شهرداری یاسوج، به دلیل اعتراض مدیران این تیم‌ها به رای کمیته انضباطی، کسر امتیاز از این تیم‌ها تا صدور رای کمیته استیناف به حالت تعلیق در می‌آید.

اعلام این موضوع در روز قبل از برگزاری هفته پایانی لیگ دسته اول، تنها ابهامات پرونده را بیشتر می‌کند زیرا تیم‌های مدعی پیکان و پارسه باید درحالی در هفته بیست و ششم مقابل حریفان خود به میدان بروند که وضعیت خود را نمی‌دانند.

 

اخبار ,اخبار ورزشی ,تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان


صحنه‌ای از دیدار پیکان و نفت مسجد سلیمان

البته در این شرایط همه نگاه‌ها در هفته پایانی لیگ دسته اول باز هم بندرعباس است، جائیکه نفت مسجد سلیمان صدرنشین در زمین آلومینیوم هرمزگان به میدان می‌رود. نفتی‌ها درحالی در این مسابقه به میدان می‌‎روند که هنوز وضعیت قطعی کسر امتیاز از این تیم مشخص نشده، هرچند در جدول اعلام شده روی سایت سازمان لیگ، این امتیاز از صدرنشین گروه "ب" کسر شده است.

مسجد سلیمانی‌ها برای لیگ برتری شدن بدون حرف و حدیث نیاز به پیروزی در این بازی دارند اما تساوی در این مسابقه در صورت تائید کسر امتیاز از این تیم، شانس پیکان را برای صعود مستقیم به لیگ برتر بیشتر می‌کند. البته باخت این تیم، از یک سو بقای آلومینیوم در لیگ دسته اول را قطعی‌تر خواهد کرد و از سوی دیگر شانس پیکان را برای صعود مستقیم به دسته اول بیشتر می‌کند.

تمام این معادلات درحالی رقم می‌خورد که پیکان و پارسه در این هفته پیروز شوند زیرا ناکامی این دو تیم، حکم صعود مستقیم نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر را مشخص خواهد کرد. پیکان که در خانه میزبان تیم سقوط کرده سایپا قائمشهر است، در صورتیکه بتواند در این بازی با اختلاف 2 گل پیروز شود و نفت هم با هر نتیجه‌ای به آلومینیوم ببازد، به لیگ برتر باز می‌گردد.

به نظر می رسد برای جلوگیری از اتفاقات حاشیه ای و افزایش ابهامات، فدراسیون فوتبال و مسئولان کمیته انضباطی و استیناف باید قبل از برگزاری روز پایانی رای نهایی خود در این مورد را صادر کنند نه اینکه اجازه دهند نتایج مسابقات مشخص شود و براساس این نتایج حکم نهایی را صادر کنند.

اخبار ورزشی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------