دهمین قهرمانی ایرانی‌ها در جام باشگاه‌های آسیا؛ این‌ بار متین ورامین



اخبار ورزشی - برتری متین برابر الریان در فینال؛
دهمین قهرمانی ایرانی‌ها در جام باشگاه‌های آسیا؛ این‌ بار متین ورامین

پانزدهیمن دوره رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا با دهمین قهرمانی نما‌یندگان ایران همراه بود تا همچنان ایرانی‌ها سلطه خود را بر والیبال آسیا دیکته کنند و پر‌افتخار‌ترین تیم این رقابت‌ها باشند. قهرمان لیگ ایران بعد‌از‌ظهر امروز با برتری برابر تیم الریات قطر، قهرمانی آسیا را به‌ نام خود سند زد تا فصل فوق‌العاده‌اش با یک افتخار دیگر همراه باشد.

دهمین قهرمانی ایرانی‌ها در جام باشگاه‌های آسیا؛ این‌بار متین ورامینپانزدهیمن دوره رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا با دهمین قهرمانی نما‌یندگان ایران همراه بود تا همچنان ایرانی‌ها سلطه خود را بر والیبال آسیا دیکته کنند و پر‌افتخار‌ترین تیم این رقابت‌ها باشند. قهرمان لیگ ایران بعد‌از‌ظهر امروز با برتری برابر تیم الریات قطر، قهرمانی آسیا را به‌ نام خود سند زد تا فصل فوق‌العاده‌اش با یک افتخار دیگر همراه باشد.

به گزارش «تابناک»، ورامینی‌ها که اواخر سال گذشته با برتری برابر کاله در فینال لیگ بشگاه‌های ایران ضمن کسب قهرمانی سهمیه حضور در جام باشگاه‌های آسیا را هم به دست آورده بودند، امروز با قهرمانی در آسیا، سهیمه حضور در رقابت‌های باشگاه‌های جهان را هم گرفت.

متین که برای رسیدن به فینال، راه سختی را پیموده بود، روز گذشته در یکی از سخت‌ترین دیدارهای خود در این رقابت‌ها و در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها با برتری در سه ست از سد تیم قدرتمند موتور بایک چین گذشت تا حریف الریان در فینال شود.

قطری‌ها که مانند دنیای فوتبال در والیبال هم با دلارهای نفتی و گازی خود، پای ستاره‌های بزرگ دنیای والیبال را به لیگ خود باز کرده بودند، از کریستین ساوانی مشهور ایتالیایی و کالا گراردو کوبایی در ترکیب خود بهره می‌بردند. میزان کارایی ساوانی در حمله ۵۵ درصد و این آمار برای کالا چیزی حدود ۴۱ درصد است.

الریان قطر از وجود یک پاسور ایرانی الاصل به نام علی اسدی بهره می‌برد. البته پاسور دوم آن‌ها به نام آندره برزیلی الاصل است.

سیستم بازی تیم الریان قطر، بیشتر مبتنی بر پاس‌های بلند و بزرگ‌ترین نقطه ضعف این تیم در سرعت پاس است؛ یعنی‌‌ همان چیزی که نقطه قوت تیم متین ایران به شمار می‌رود. سیستم بازی متین ایران اما مبتنی بر توپ‌های سرعتی است. میانگین سنی تیم متین ایران ۲۶ سال و میانگین قدی این تیم ۱۹۶ سانتی متر است. متین ایران پیش از این برابر تیم‌های ژاپن، ویتنام، لبنان، چین تایپه و چین پیروز شده و در مجموع این بازی‌ها سه ست واگذار کرده است.


ترکیب تیم والیبال متین ورامین را در شروع این دیدار محمد موسوی، مجتبی میرزاجانبور، سعید معروف، شهرام محمودی، علیرضا نصر اصفهانی و احسن‌الله شیرکوند تشکیل می‌دادند.

 

اخبار ,اخبار ورزشی ,برتری متین برابر الریان در فینال


**ست نخست: ۲۵ – ۱۹ (الریان قطر)
الریان قطر بازی را خیلی خوب آغاز کرد. کالا بازیکن کوبایی این تیم آبشار‌های مهار نشدنی می‌زد. دفاع او واقعاً کار دشواری بود. بازیکنان ایران خیلی زود سه امتیاز عقب افتادند. اما در ادامه، بازی خوب سعید معروف و حملات بی‌امان نصر اصفهانی سرانجام در امتیاز ۵ کار را به تساوی کشاند.

بازیکنان متین که قدری دیر خودشان را در زمین پیدا کرده بودند، در وقت استراحت فنی نخست دو امتیاز از حریف جلو افتادند. بازی سازی‌های اسد برای کریستین ساوانی اجازه نمی‌داد الریان قطر عقب بیفتند. علاقه‌مندان والیبال شاهد یک بازی دیدنی و با کیفیت بین دو تیم بودند.

کالای کوبایی از پشت خط با اسپک‌های قدرتی خود همچنان امتیاز می‌گرفت. بازی خوب او موجب شده بود تا بازیکنان متین چهار امتیاز عقب بیفتند؛ اما با تعویض‌های طلایی بانیولی، شریفات و نظری افشار به میدان رفتند اختلاف امتیاز را کاهش دادند. اما در امتیازهای پایانی همچنان تیم قطر پیشتاز بود. بانیولی سیدعباسی و تاجر را به میدان فرستاد؛ اما این تدبیر هم جواب نداد و الریان قطر ۲۵ بر ۱۹ متین ایران را در ست نخست شکست داد.

**ست دوم: ۲۵-۱۷ (متین ایران)
در آغاز ست دوم بازیکنان ایران دیگر اجازه ندادند حریف پیش بیفتد. محمد موسوی با همه توان برای دفاع اسپک‌های موسوی می‌پرید. شهرام محمودی همچون همیشه با چشم‌ باز از دست حریفان برای امتیاز گرفتن استفاده می‌کرد. متین ایران خیلی زود چهار امتیاز از حریف پیش افتاد. سرویس‌های خوب بازیکنان ایران اجازه نمی‌داد، بازیکنان حریف به بازی سرعتی روی بیاورند.

باز هم اشتباه‌های داوری، موجب شد تا بازیکنان متین چند امتیاز از دست بدهند. بازیکنان ایران که انگیزه زیادی برای پیروزی در بازی فینال و کسب عنوان قهرمانی داشتند در ست دوم مسابقه دیدنی کار می‌کردند. مصطفی شریفات غیرتی بازی می‌کرد. قطر در ست دوم حرفی برای گفتن نداشت. تنها روی بازی فردی خوب از ساوانی و کالا امتیاز می‌گرفت. متین هفت امتیاز از حریف خود جلو افتاده بود و در حاشیه امنیت قرار داشت. سرانجام هم با امتیاز ۲۵ بر ۱۷ پیروز شد.

**ست سوم: ۲۶- ۲۴ (متین ایران)
در ست سوم کار برای متین ورامین دشوار شد. بازی ‌دیدنی کریستین ساوانی بار‌ها مورد تشویق هواداران حاضر در سالن قرار گرفت. او با اسپک‌های دیدنی خوب بار‌ها برای الریان امتیاز گرفت و اختلاف امتیاز‌ها را به عدد ۶ رساند. با این حال، دفاع روی تور عالی از کالا و حچدادی کار را به سود الریان قطر پیش می‌برد. سعید معروف تمام هنرش را به کار بسته بود تا پاس‌هایش را به دور از دست دفاع روی تور حریف به هم تیمی‌هایش برساند.

کمتر کسی امید داشت تا اختلاف امتیاز زیاد دو تیم جبران شود. بانیولی از کنار زمین تعویض کرد و یک بار دیگر تاجر را به زمین فرستاد. بازیکنان ایران موفق شدند به سختی و در امتیاز ۲۳ به یک قدمی حریف برسند. بانیولی علی رزم فر را به میدان فرستاد. سرویس‌های خوب او سرانجام متین را پیش انداخت. متین ورامین در حالی که شش امتیاز از حریف عقب بود، به بازی برگشت و با دفاع روی تور خوب از محمد موسوی پیروز شد. متین ایران ست سوم را ۲۶بر ۲۴ برد.

**ست چهارم: ۲۵-۱۶ (متین ایران)
هنوز ست چهارم شروع نشده بود که سرانجام داور با کالا و اعتراض‌های و حرف‌هایی که زیر تور می‌زد یک کارت قرمز داد. در ست چهارم بازی به نفع متین ایران در جریان بود. انگار بازیکنان متین تازه گرم شده بودند. آن‌ها پنج امتیاز نخست بازی را به سود خود تمام کردند. سرمربی قطری‌ها که می‌دید بازیکنانش زانو زده‌اند،‌ پاسور خود را تعویض کرد آندره برزیلی را به میدان فرستاد. محمد موسوی انگیزه زیادی برای دفاع کالا داشت. بازی فینال تک تک بازیکنان متین عالی بازی کردند. متین ورامین با اقتدار مقابل بازیکنان نامدار الریان قطر بازی کرد.

سرانجام تیم والیبال متین ایران در فینال مقابل الریان قطر با نتیجه ۳بر یک و امتیازهای (۲۵-۱۹، ۱۷-۲۵ و ۲۴-۲۶، ۱۶ -۲۵) پیروز شد و کاپ قهرمانی باشگاه‌های آسیا را بالای سر برد.
اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------