خاطرات خواندنی آپیا/من سلطان عضله ام، کریمی سلطان دریبل



خاطرات خواندنی آپیا/من سلطان عضله ام، کریمی سلطان دریبل/بازی با روبرتو باجو یک چیز دیگه بود! 

استفان آپیا هنوز با پرسپولیس قرارداد نبسته ولی به احتمال زیاد این قرارداد در روزهای آینده نهایی می شود.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار ورزشی -  این بازیکن خوش خنده، درباره قرار گرفتن کنار علی کریمی می گوید: «پسر من سلطان عضله ام کریمی سلطان دریبل! (خنده) من فکر می کنم تجربه خوبی است که کنار او بازی کنم. در کنارش مهدوی کیا را هم داریم. من بازی سه روز پیش را دیدم. با آنها تمرین کرده ام. به نظرم خیلی بازیکنان با کیفیتی دارد. شنیدم 7،8 بازیکن هم در تیم ملی هستند. کیفیت پرسپولیس معلوم است. من نمی گویم حتما بازی می کنم چون این به نظر مربی بستگی دارد. من باید خودم را در تمرین نشان بدهم. اگر بازی کنم، وظیفه ام را در خط هافبک انجام می دهم. پاس به علی می دهم یا فورواردها و آنها گل خواهند زد. این یک اتفاق فوق العاده خواهد بود و هوادارها لذت خواهند برد.»

او درباره اولین روز حضورش در تمرین تیم یوونتوس ایتالیا هم خاطره جالبی تعریف می کند: «وقتی که به یوونتوس رفتم و بازیکنان را می دیدم اولین چیزی که از خودم پرسیدم این بود که استفان، به نظر خودت می توانی اینجا دوام بیاوری؟ ولی به خودم نشان دادم که می توانم. در تمرینات دو هفته بودم که در سوپر کاپ جلوی میلان بازی کردیم و سوپر کاپ را بردیم. بازی فوق العاده ای کردم و بعد از آن همه تک تک بازی ها را بودم. چمیپونز لیگ، جام حذفی در همه بازی ها.»

وقتی از او می پرسیم از بازی کنار کدام بازیکن لذت می بری، می گوید: «گواردیولا و باجو. بازی با تاکیناردی و آلسیو هم برایم هیجان انگیز بود. با خیلی ها بازی کردم مثل ندود و دل پیرو. راستش را بخواهید باجو چیز دیگری است و بعد گواردیولا. از جوزپ یاد گرفتم چطور ساده بازی کنم. پیچیده کار نکنم. چیزی که از او یاد گرفتم این نبود که دریبل بزنم و بازیکنان را جا بگذارم. گواردیولا این کارها را نمی کرد ولی یکی از موفق ترین و بهترین بازیکنان بود. کار خاصی در زمین نمی کرد خیلی بازی ساده کار می کرد. من از او یاد گرفتم که بازی فوتبال ساده بازی کردن است نه پیچیده بازی کردن.»

یک سوال دیگر هم از آپیا داریم. از بین مربیانی که با آنها کار کرده، از کار با کدام لذت برده؟ «همه شان فوق العاده بودند. من واقعا با مربیان بزرگی کار کرده ام. ولی از دید من چیزی که در قلب من هست زاکورنی است. او من را در تیم زیر 21 سال با اودینزه بازی داشتیم. من هنوز قرارداد نبسته بودم. یک بازی دوستانه با تیمی از اتریش داشتیم ولی تیم بزرگسالان ما. از تیم جوانان من را دعوت کردند. 

15 دقیقه مانده بود بازی تمام شود یک گل از 35 متر زدم. زاکرونی به من گفت در را ببندید و نگذارید در برود تا قرارداد ببندد. من قرارداد بستم و بازی کردم و این سکرت نیست. یک راز نیست. 

زاکرونی که میلان رفته بود 99 داشتم می رفتم برای استراحت. میلان گالیانی و برایدا زنگ زدند به مدیر برنامه ام که من سریع می خواستم برگردم چون تعطیلی شده بود دوست داشتم برگردم پیش خانواده من قرارداد با میلان بستم ولی بوبان باید می رفت یک تیم دیگر تا با من ببندند. نمی توانی تعداد خارجی 4تا باشد.بوبان نرفت و قرارداد من فسخ شد. برای همین فرصتش را پیدا نکردم. فقط به من یک ساعت رسید. ساعتی که جیمز باند در فیلم ها استفاده می کرد. امگا اسپید بود. زیرش نوشته شده بود ما خیلی دوستت داریم. ببخشید که نشد در تیم ما بازی کنی ولی ما هنوز دوستت داریم. من همیشه یادم هست تا همین الان. برایدا وقتی صحبت می کند و می گیود ساعت تو کوش. با لیپی هم کار کردم او مرا به یووه برد و تجربه خوبی بود. با ساکی کار کردم. با کاپلو کار کردم.»/ستاره ها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------