گزارش روز: کفش طلا به مسی رسید



گزارش روز: کفش طلا به مسی رسید

این ستاره آرژانتینی برای کسب این جایزه رقابت سختی را کریس رونالدو، ستاره رئال داشت و در نهایت با زدن 4 گل بیشتر، عنوان بهترین گلزن اروپا را از آن خود کرد.

سایت گل- لیونل مسی، ستاره بارسا، با زدن 50 گل در رقابت های این فصل لالیگا، جایزه معتبر کفش طلا را از آن خود کرد.

 

این ستاره آرژانتینی برای کسب این جایزه رقابت سختی را کریس رونالدو، ستاره رئال داشت و در نهایت با زدن 4 گل بیشتر، عنوان بهترین گلزن اروپا را از آن خود کرد.

مسی در آخرین دیدار فصل بارسا مقابل بتیس که با تساوی 2-2 به پایان رسید موفق به گلزنی نشد تا 50 گله باقی بماند اما رونالدو هم در پیروزی 4-1 رئال برابر مایورکا تنها یک بار موفق به گلزنی شد تا نتواند این جایزه را مانند سال گذشته از آن خود کند.

رابین فن پرسی، کاپیتان آرسنال هم در پیروزی 3-2 تیمش مقابل وست بروم که موجب صعود آنها به لیگ قهرمانان اروپا شد، گلزنی نکرد تا این فصل لیگ برتر را با 30 گل زده به پایان برساند.

 

رقابت های بوندس لیگا هم هفته گذشته به پایان رسید و کلاوس یان هونتلار و ماریو گومز با 29 و 26 گل زده فصل را به پایان رساندند.

 

در مکان پنجم جدول، زلاتان ابراهیموویچ قرار گرفت که اولین بازیکنی است که با دو باشگاه متفاوت عنوان آقای گلی سری آ را به دست می آورد. او علی رغم اینکه در پیروزی 2-1 میلان مقابل نووارا گلزنی نکرد، اما با زدن 28 گل، به عنوان بهترین گلزن رقابت ها، این فصل سری آ را به پایان رساند.

وین رونی با 27 گل زده، در یک قدمی ستاره سوئدی میلان قرار داشت. او تک گل یونایتدها در پیروزی مقابل ساندرلند به ثمر رساند هرچند این پیروزی نتوانست موجب قهرمانی شیاطین سرخ شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تاریخچه

در فصل 68-1967 ، مجله فرانسوی اکیپ  تصمیم گرفت به برترین گلزنی که توانسته بهترین آمار گلزنی را در طول یک فصل در لیگ های اروپایی از آن خود کند جایزه ای را اهدا کند. در بین سال های 1968 تا 1991 نام های بزرگی همچون اوزه بیو ، گرد مولر ، ایان راش و مارکو فان باستن توانستند این عنوان پر طرفدار را از آن خود کنند.

 

در دهه نود فاصله بین لیگ های بزرگ اروپایی و سایر لیگ ها شروع به رشد کرد و این مجله فرانسوی تصمیم به رقابت غیر رسمی گرفت که با اعتراض شدید فدراسیون فوتبال قبرس در سال 1991 روبه رو شد . در این فصل دارکو پانچف توانست با 34 گل جایزه برترین گلزن را از آن خود کند ولی فدارسیون فوتبال قبرس ادعا کرد که یک بازیکن در لیگ این کشور 40 گل را در طول یک فصل به ثمر رسانده است.

 

با این وضعیت ضریبی تعریف شد که معرف وزن لیگ های اروپایی بود و این ضریب در رتبه بندی گلزنان برتر اروپایی تاثیر داشت. این ضریب نیز خود متاثر از عملکرد لیگ های اروپایی و نحوه عملکرد نمایندگان این لیگ ها در رقابت های جام باشگاه های اروپا بوده است. بر طبق تعریف صورت گرفته پنج لیگ برتر قاره سبز ضریب 2 ، لیگ هایی که در رتبه ششم تا 21ام قرار می گیرند ضریب 1.5 و سایر لیگ ها ضریب 1 را از آن خود خواهند کرد .

 

این امر سبب شد تا گلزنانی که در لیگ های درجه اروپا دوم اروپا همچون استونی ، ارمنستان و آذربایجان حضور دارند از رسیدن به این عنوان ناکام بمانند و فقط گلزنان یا به عبارتی ستارگان بزرگی که در لیگ های معتبری همچون لالیگای اسپانیا ، لیگ جزیره ، سری آ ایتالیا و بوندسلیگای آلمان حضور دارند ، شانس دریافت کفش طلا را داشته باشند.

در چند فصل گذشته تیری آنری ، کریستیانو رونالدو ، دیگو فورلان و لیونل مسی توانسته اند این جایزه را کسب نمایند/سایت گل

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------