ایران، آمریکا را در خاکش به زانو درآورد



اخبار,ام جهانی کشتی آزاد – لس آنجلس

اخبار ورزشی - جام جهانی کشتی آزاد – لس آنجلس
ایران، آمریکا را در خاکش به زانو درآورد

تیم ملی کشتی ایران آمریکا را در خاک خودش به زانو درآورد. در حساس ترین مسابقه از جام جهانی کشتی آزاد، دلاورمردان کشتی ایران موفق شدند یک شکست سنگین را به آمریکا تحمیل کنند و این تیم را در خاک خودش به زانو درآورند. شاگردان رسول خادم در 5 وزن حریفان خود را شکست دادند و در سه وزن مغلوب شدند. رحیمی، اسماعیل‌پور، حسین‌خانی، یزدانی و قاسمی برنده‌های ایران در این رقابت حساس بودند.

این سومین برد متوالی ایران در جام جهانی بود تا ایران از حالا حضورش در فینال را تا حدود بسیار زیادی قطعی کرده باشد. ایران فردا به وقت لس آنجلس با هند مسابقه دارد و در صورت پیروزی، فینالیست می شود.

گزارش کشتی ها
57 کیلوگرم: حسن رحیمی 8 – آنجل اسکوبدو صفر
رحیمی با زیرگیری های پیاپی به پاهای حریف می رسید اما قد بلند اسکوبدو باعث می شد رحیمی نتواند او را خاک کند و لی لی کنان به بیرون تشک می رفت. با این حال رحیمی 8 امتیاز گرفت، هر چند او تلاش داشت تا نتیجه را 10-0 کند تا امتیاز مثبت بیشتری بگیرد.

61 کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور 10 – ریس هامفری 8
هامفری با یک سالتو بارانداز 4-0 پیش افتاد و در ادامه نتیجه را 8-1 کرد اما اسماعیل پور با غیرتی مثال زدنی به کشتی برگشت و با خاک کردنهای پیاپی 10-8 پیش افتاد و پیروز کشتی شد.

65 کیلوگرم: میثم نصیری 8 – برنت مت کالف 11
نصیری با یک پیچ کمر برق آسا 4 امتیاز گرفت. در ادامه بین دو کشتی گیر فن رد و بدل شد تا وقت اول 5-3 شود. در ادامه نتیجه 8-5 شد اما از دقیقه ی 4 نصیری از نظر بدنی کم آورد و 11-8 باخت تا آمریکا به اولین بردش برسد.

70 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی 1 – نیک مارابل 0
حسین خانی در سه دقیقه اول بسیار حساب شده کشتی گرفت و از کشتی گیری که یک ماه قبل جردن باروفس را برده بود، یک امتیاز گرفت. حسین خانی در ادامه مردانه جنگید و از این یک امتیاز محافظت کرد تا یک پیروزی با ارزش را نصیب ایران کند و ایران سه بر یک پیش افتد.

74 کیلوگرم: عزت الله اکبری 1 – جردن باروفس 7
باروفس آمریکایی در همان 15 ثانیه اول با دو خم اکبری را خاک کرد و در ثانیه 45 یک امتیاز دیگر گرفت تا 3-0 پیش افتد. اکبری در حالی که در وقت دوم 5-0 عقب بود توانست باروفس را به بیرون تشک ببرد و یک امتیاز بگیرد. این یک امتیاز از آن جهت اهمیت دارد که اگر مسابقه انفرادی 4-4 شود، پوئن مثبت تعیین کننده برنده خواهد بود که این یک امتیاز یک پوئن مثبت به همراه دارد. اکبری در نهایت این کشتی را 7 بر یک باخت.

86 کیلوگرم: احسان لشگری 5 – کلایتون فاستر 7
لشگری در حالی که دو امتیاز از دست داده بود با یک دو خم درخت کن زیبا نتیجه را مساوی کرد.در تایم دوم در یک کشتی پر افت و خیز نتیجه 5-5 شد که لشگری در حالی که به امتیاز آخر محتاج شد در خاک نشست و 7-5 باخت تا نتیجه تیمی 3-3 شود.

97 کیلوگرم: رضا یزدانی 8 – دی جی برگمن 0
یزدانی در وقت اول با دو یک خم از زانو 4-0 برنده شد. یزدانی در تایم دوم هم برتری اش را به حریف دیکته کرد و 8-0 برنده شد. یزدانی بعد از این برد از این که نتوانسته حریفش را 10 بر صفر و با امتیاز عالی شکست دهد ناراحت بود.

125 کیلوگرم: کمیل قاسمی یک – ترول دلاگنف
در وقت اول دو کشتی گیر در سرپا سرشاخ بودند که حاصل سه دقیقه نخست یک امتیاز برای قاسمی و یک اخطار برا دلاگنف بود که کمتر فعالیت کرده بود. قاسمی با اتکا به این یک امتیاز در وقت دوم نیز کشتی را اداره کرد و در حالی که جونز سرمربی آمریکا بارها معتقد بود قاسمی کم‌کار است به حریفش امتیازی نداد و پیروز شد
اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------