هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت(93/01/14)



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار ورزشی - نخستین برنامه نود سال ۱۳۹۳
نود به استقبال لیگ برتری شدن نفت مسجد سلیمان رفت

بررسی عملکرد نمایندگان ایران در جام‌باشگاه‌های آسیا، بازی‌های حساس لیگ برتر و همین طور روزهای پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول و سرنوشت تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر از مهم‌ترین موضوعات برنامه نود شب گذشته بود.

نخستین برنامه نود در سال ۱۳۹۳ از ساعت ۲۳:۱۳ دقیقه شب گذشته به‌روی آنتن رفت تا پس از نزدیک به دو هفته وقفه عادل فردوسی‌پور و برنامه پر طرفدارش مهمان خانه‌ها مردم باشند. بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر در کنار دیدارهای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا مهم‌ترین بخش‌های برنامه نود دیشب را تشکیل می‌‌داد.

به گزارش تابناک، نزدیک شدن لیگ برتر به روزهای حساس پایانی‌اش در کنار آغاز دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا و وضعیت متزلزل نمایندگان کشورمان در این رقابت‌های حال و هوای نود را حسابی تسخیر کرده بود. سوال مسابقه پیامکی این برنامه اما به انتخاب بهترین گل سال ۱۳۹۲ فوتبال ایران اختصاص داشت که کاربران باید از میان شش گزینه انتخاب شده یکی را به‌عنوان بهترین گل برمی‌گزیدند.

گل کریم انصاری‌فرد به الاتحاد در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، گل زیبای آندرانیک تیموریان با پیراهن استقلال به بوریرام تایلند در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، گل محمدرضا خلعتبری به ملوان انزلی در رقابت‌های لیگ برتر امسال، سوپر گل ووریا غفوری به سیدمهدی رحمتی در دور رفت رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، گل نجات‌بخش و خاطرساز رضا قوچان‌نژاد به کره جنوبی در مسابقات انتخابی جام‌جهانی و گل زیبای مصطفی هاشمی، بازیکن تیم ملی نوجوانان ایران به آرژانتین در رقابت‌های جام‌جهانی نوجوانان شش گزینه این مسابقه بودند که با تنوع خاصی از رقابت‌های مختلف و بازیکنان تیم‌های مختلف انتخاب شده بودند.

عادل فردوسی‌پور در ابتدای برنامه با اشاره به آخرین برنامه سال گذشته و تلاش مردمی برای ایجاد فشار رسانه‌ای برای آزاد سازی مرزبانان ربوده شده ایرانی از مسئولان هم خواست تا همپای مردم پیگیر وضعیت سربازهای ایران اسلامی باشند.

مروری برآخرین بازی‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا که در آخرین روزهای سال گذشته انجام شده بود نخستین بخش برنامه نود بود و بعد از آن بازی‌های هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا با پخش بازی سپاهان و الاهلی آغاز شد. با پخش گزارشی از حواشی بازی فولاد و بنیادکار گزارش خلاصه این بازی هم روی آنتن رفت. خلاصه بازی تراکتور سازی و العین و استقلال و الجزیره هم بخش بعدی این برنامه بود تا با بسته شدن پرونده بازی‌هایلیگ قهرمانان، بازی‌های لیگ با بازی فولاد و تراکتورسازی مورد بررسی قرار گیرد.

پخش گزارش حواشی ابتدایی بازی که شامل مسائل همیشگی چون جایگاه خبرنگاران، نحوه بلیط فروش و امکانات رفاهی ورزشگاه می‌شد از مهم‌ترین بخش‌های این گزارش بود. با پخش خلاصه بازی تراکتورسازی و فولاد هدایت ممبینی هم به‌عنوان کارشناس داوری مهمان برنامه شد و به کارشناسی داوری بازی این تیم پرداخت.

مهدی تاج رییس سازمان لیگ برتر مهمان تلفنی برنامه نود بود.او درباره هفته پایانی رقابت های لیگ برتر گفت:«ما برای هفته آخر 4 جام را تدارک دیده ایم تا به قهرمان لیگ برتر اهدا کنیم.بازی ها حساس است و رقابت ها هن تنگاتنگ اما پیش بینی ما این است که باید اولین جام را به تبریز ببریم.جایی که فولاد و گسترش فولاد بازی دارند.»

فردوسی پور از تاج پرسید که حتی این احتمال وجود دارد که در صورت شکست نفت و پرسپولیس و پیروزی فولاد مقابل استقلال در هفته بیست و نهم فولاد یک هفته مانده به پایان لیگ برتر قهرمانی اش را جشن بگیرد که تاج گفت:«این پیشنهاد خوبی است و در جلسه فردای سازمان لیگ مورد بررسی قرار می گیرد اما در حاضر تدارکی برای این اتفاق ندیده ایم.»

تاج در ادامه حرفهایش گفت:«هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر را به نام مرزبانان گروگان گرفته شده نامگذاری کرده ایم.آنها 5 نفر نیستند بلکه کل ایران هستند و ما حتی بازی هفته آخر لیگ دسته اول را هم با همین عنوان نامگذاری خواهیم کرد.»

پس از این بود که بازی پرسپولیس و داماش به‌عنوان دومین بازی لیگ در هفته بیست‌وهشتم با همه حواشی‌اش روی آنتن رفت. مهم‌تر از بازی داخل زمین، ماجرای درگیری عجیب رضا حقیقی و پیام صادقیان در خلال یک بازی دوستانه پرسپولیس سوژه خبرنگار نفت بود که محمد پنجعلی سرپرست پرسپولیس به سیاق همیشگی با بیان اینکه مسئله خاصی نبود و رفع شد روی آن سرپوش گذاشت و گفت چون خونی از دماغ کسی نیامده پس ماجرای مهمی نبوده!

بازی استقلال و نفت گزارش بعدی نود از لیگ برتر بود. جایی که در گزارش حواشی بعد از بازی تماشاگران اعتراض شدید خود را به وضعیت این تیم بیان کردند. آن ها با بی‌غیرت خواندن بازیکنان این تیم از وضعیت فعلی تیم شان که تقریبا هر سه جام را از دست رفته می‌بیند انتقاد کردند.

با پخش خلاصه این بازی بود که علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ۲۱ساله و خرم‌آبادی تیم نفت تهران مهمان بخش گفت‌وگوی ویژه این برنامه شد. دروازه‌بان جوان تیم نفت که پرتاب‌های خوب دستش مورد توجه فردوسی‌پور قرار گرفته بود گفت که می‌تواند توپ را تا فاصله ۸۰ متری هم پرتاب کند. او در این گفت‌وگو در خصوص مذاکرات پیش‌فصلش با باشگاه پرسپولیس سخن گفت و اینکه این مسئله باعث شد تا جریمه شود.

در خلال این گفت‌وگو بود که گزارش نود تا نود در خصوص عملکرد لژیونرهای ایرانی پخش شد. در گزارش عملکرد دانیال داوری، قوچان نژاد در لیگ انگلیس، اشکان دژاگه بازیکن تیم فولام در لیگ برتر فوتبال، مسعود شجاعی در لیگ اسپانیا، علیرضا جهانبخش در لیگ هلند و سردار آزمون در لیگ روسیه، اسماعیل زاده و علیرضا حقیقی در لیگ پرتغال، بیت آشور در تیم ونکوور، جواد نکونام در تیم الکویت مورد بررسی قرار گرفت.

پس از پخش بازی سپاهان و سایپا و خداحافظی فردوسی‌پور با بیرانوند، سردار آزمون بازیکن جوان تیم روبین‌کازان روسیه با اسکایپ مهمان نود بود. خبر پیشنهاد آرسنال برای جذب سردار موجب شد تا فردوسی‌پور از صحت و سقم این پیشنهاد بپرسد و او در پاسخ گفت: پیشنهاد های میلان و آرسنال جدی شده است و حتی با باشگاه روبین کازان نیز صحبت هایی شده است، البته در حال حاظر تمام فکر و ذکرم روبین کازان است. برایم افتخار است که از آرسنال پیشنهاد داشته باشم.

وی افزود: خیلی دوست دارم در جام جهانی حضور یابم، حضورم در تیم ملی فوتبال ایران نیز بستگی به نظر کی روش سر مربی تیم ملی دارد.

پس از این گفت‌وگو بود که خلاصه بازی‌های صبا و ذوب‌آهن و همین‌طور فجرشهیدسپاسی و م پخش شد و پس از داوری این دوبازی، بازی‌های راه‌آهن و استقلال خوزستان و همین‌طور ملوان گسترش پخش شد.

پس از پایان بازی‌های لیگ فردوسی‌پور با اشاره به شانس بالای تیم نفت مسجد سلیمان برای صعود به لیگ برتر در خصوص حواشی پیش آمده برای این تیم از کسر امتیاز تا ماجرای میزبانی این تیم صحبت کرد و سپس غلامرضا بهروان مسئول برگزاری مسابقات فدراسیون فوتبال روی خط تلفنی برنامه نود آمد و در مورد تیم مسجد سلیمان گفت: AFC روی امکانت ورزشی زوم کرده است و تیم ها باید به این قضیه توجه داشته باشند.

وی در مورد مشکلات مسجد سلیمان گفت: بحث ورزشگاه مسجد سلیمان و رختکن و امکانات ورزشگاه است، بحث دیگر هتل است که مسجد سلیمان در این رابطه با مشکل روبرو است.

در ادامه گزارشی از رقابت‌های گزارشی از لیگ یک فوتبال و حواشی آن به نمایش گذاشته شد و سپس  اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی و نظری مدیر عامل باشگاه مسجد سلیمان روی خط تلفنی برنامه آمدند و در خصوص وضعیت این تیم صحبت هایی ارائه کردند.

جلیلی در این باره گفت: از ما ممنونم که به دنبال شفاف سازی هستید و از مسئولان میخواهیم طوری حرکت کنند تا هیچگونه شائبه ای بوجود نیاید و ما نیز تلاش می کنیم بهترین نتایج را در لیگ بدست آوریم.

وی در خصوص بحث هتلی که بهروان عنوان کرد خاطرنشان کرد: ما مشکل هتل نداریم و حتی هتل بین المللی داریم و از آقای بهروان می خواهم این بحث را مطرح نکنند.

نظری نیز گفت: ما صحبتمان این است که چرا در آستانه صعود ما به لیگ برتر از ما کسر امتیاز شد، تا حدودی مشکلات ورزشگاه مسجد سلیمان را برطرف کرده ایم.

بهروان در مورد کسر امتیاز گفت: این موضوع ارتباطی به ما نداشته و مربوط به کمیته انباطی است و ما در خصوص برطرف کردن مشکلات ورزشگاه صحبت کردیم.

صحبت‌های علی حنطه در خصوص حواشی بازی ابومسلم مشهد و جهانبخش جعفری در خصوص تیم بدر بند کنگ آخرین بخش‌های برنامه نود بودند.

در پایان برنامه 30 درصد از شرکت کنندگان به آندرانیک تیموریان و 25 درصد به وریا غفوری رای داده بودند.

نخستین برنامه نود سال 93 ساعت 2:41 بامداد جمعه به پایان رسید.

اخبار ورزشی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------