فاجعه ملي فوتبال کامل شد



اخبارفوتبال ايران

اخبار ورزشی - با شکست مقابل تيم هاي درجه سوم آسيا
فاجعه ملي فوتبال کامل شد

اينکه بعضي ها حاضر نيستند فرضيه «حرکت فوتبال ايران به سوي قهقرا» را باور داشته باشند احتمالا ريشه در تعصبات کور اين دسته دارد.

فوتبال ما در بازی های آسیایی اینچئون بعد از باخت 4 ـ یک به ویتنام با قرقیزستان مساوی کرد تا ادعای شگفتی در شکست به ویتنام باطل شود و حالا تیم‌ملی جوانان ما یعنی شاکله آن تیمی که در رده نوجوانان با علی دوستی قهرمان آسیا شده بودند به تیم یمن می‌ بازد تا معلوم شود باخت نوبرانه به تایلند که برای اولین بار در فوتبال ملی ما رخ داد، به هیچ وجه شگفتی نبوده است.

بدترین نتیجه تاریخ جوانان
فوتبال ما برای اولین بار سال 1348 در مسابقات جوانان آسیا شرکت کرد. بعد از 3، 4 سال سرگشتی توأم با کسب نتایجی مثل رتبه سوم بازی ها در سال 52 برای اولین بار قهرمان آسیا شدیم. ما قهرمانی را در سال های 53، 54 و 55 تکرار کردیم، اما در سال 56 دوم شدیم. تیم سال 57 ما در آستانه کسب قهرمانی به علت اتهامی که AFC به فوتبال ما زد و تیم را پر از صغرسن دانست از جریان بازی ها کنار گذاشته شد. بعد از 3 سال دوری در سال 1360 بار دیگر در مسابقات شرکت کردیم اما به علت امتناع از رویارویی برابر کشور عراق در مرحله نیمه نهایی 5 سال از شرکت در مسابقات آسیا محروم شدیم.

در سال 67 بار دیگر به مسابقات برگشتیم و تا به امروز بی وقفه در این مسابقات حاضریم. بدترین ادوار شرکت ما در این سال ها مربوط به سالیان 67 تا 69 بود. اما تیم امروز با 2 باخت متوالی در شروع کار رکورد شکست و عنوان بدترین تیم‌ملی جوانان تاریخ را به خود اختصاص داد.

فوتبال ناکام یا کادرفنی ضعیف
علی دوستی بهترین مربی فوتبال ما در سطح تیم های پایه بوده و خدمات او به فوتبال ما غیرقابل انکار است. ما با وجود همین علی دوستی بهترین عناوین فوتبال در رده های پایه را به دست آورده ایم اما ویروس عقب ماندگی فوتبال چنان در سالیان اخیر به ریشه فوتبال ما زد که امروز شاهد ثبت 3 باخت برابر ویتنام، تایلند و یمن و مساوی با قرقیزستان در دو سطح اخیر پایه هستیم. نمی‌ توانیم دوستی مهر را جزو مربیان کم دانش و سنتی و از دسته مربیان طبقه عوام بدانیم. چه، او در همین سالیان اخیر افتخاراتش را به دست آورده و در همین چند ماه قبل با تیم نوجوانان در جام‌جهانی به دور دوم رسید. حتی حضور نیک مهدوی کیا روی نیمکت تیم‌ملی کمبودهای این کادرفنی را حداقل در بخش اعتبار، محبوبیت و بهره مندی از مراتب فوتبال روز دنیا بی بهره می‌ کرد.

اردویی که قدیمی شده است
اسکوچیچ نیک گفته است که «اگر اردوی تدارکاتی بلندمدت خوب بود چرا تیم های کرواسی و ایتالیا و آلمان و انگلستان اردوی بلندمدت نمی‌ گذارند؟» او توضیح می‌ دهد که اگر در فوتبال حرفه ای برگزاری اردوی تدارکاتی به علت درگیری ستارگان فوتبال غیرممکن است اما امکان برگزاری اردوی بلندمدت برای تیم های پایه وجود دارد و اروپاییان از برگزاری چنین اردوهایی استنکاف می‌ کنند.

از کوزه همان برون تراود ...
نگاهی به شخصیت فنی رئیس فدراسیون فوتبال و مدیران کمیته های مختلف از جمله کمیته جوانان، نشان از استحاله ارزش های فنی و کسوت ها در فوتبال ما دارد. اینچنین است که با حضور نفراتی که پایه مدیریت این تیم ها را کج گذاشته اند به هدف و مقصود خود نخواهیم رسید.

اخبار ورزشی - ورزش3

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------