کی‌روش تهدید به استعفا کرد؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار ورزشی - کی‌روش تهدید به استعفا کرد؟

اگر قرار است به خواسته هواداران عمل نشود، بهتر است من هم نباشم.ما که نمی‌خواهیم برای مسابقات محلات آماده شویم. برخی فکر می‌کنند من، همراهانم و کفاشیان جمع شده‌ایم تا به جشن عروسی برویم. آیا اتفاقی راهی جام ملت‌ها شده‌ایم؟ .

  سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص مسائل مختلف مربوط به این تیم صحبت‌ کرد.

به گزارش تسنیم، کارلوس کی‌روش که  (پنج‌شنبه) در کمپ تیم‌های ملی با علی کفاشیان جلسه‌ای را برگزار کرد تا در خصوص برنامه‌های آتی تیم ملی از جمله اردوی آفریقای جنوبی و سفر به استرالیا هماهنگی‌های لازم را با رئیس فدراسیون انجام دهد در پایان این جلسه اظهار داشت: بحث جلسه امروز صحبت درباره اصلی‌ترین برنامه‌های پیش روی تیم ملی بود. هدف این است که بتوانیم برنامه‌های‌مان را به موقع به اتمام برسانیم.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود بازیکنان ملی‌پوش استقلال در تیم باشگاهی‌شان با تمام انرژی بازی نمی‌کنند در حالی که در تیم ملی این قضیه متفاوت است، گفت: در جایگاهی نیستم که بخواهم درباره این مسائل صحبت کنم. در 4 سال گذشته هم هیچ‌ وقت درباره مسائل درونی باشگاه‌ها سخنی نگفته‌ام.


سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: وظیفه من این است فقط درباره تیم ملی صحبت کرده و درباره بازیکنان تیم ملی آن هم فقط زمانی که در اردو هستند، صحبت کنم. درباره عملکرد آنها و آنالیز بازیکنان نیز زمانی که در تیم ملی حضور دارند صحبت می‌کنم. در 4 سال گذشته یک کلمه هم درباره مسائل درونی باشگاه‌ها نگفته‌ام و هیچ‌گاه کار خودم را با مسائل باشگاه‌ها توجیه نمی‌کنم و بهانه نمی‌گیرم. هیچ‌گاه وظایفم در تیم ملی را با مسائل باشگاه‌ها مرتبط نمی‌کنم و برای من مرزی وجود دارد که بخواهم این‌گونه مسائل را با یکدیگر تلفیق کنم.
کی‌روش درباره صحبت‌های نصرالله سجادی که انتقاداتی را نسبت به او مطرح کرده، گفت: من صحبت‌های او را ندیده و نخوانده‌ام. یک خلبان ایرانی نمی‌تواند پروازی را آغاز کند اما در باک هواپیما بنزین نباشد. یک جراح بدون داشتن تجهیزات نمی‌تواند جراحی کند.

وی در واکنش به اینکه سجادی گفته دغدغه‌های کی‌روش پیش از جام جهانی هم همین بوده اما اکنون این دغدغه‌ها بیشتر شده است، عنوان کرد: شما در زندگی‌تان 3 راه برای مقابله با این‌گونه مشکلات دارید. یکی اینکه لبخند بزنید، گریه کرده یا سکوت کنید. من ترجیح می‌دهم در قبال این مشکلات سکوت کنم. هرچند حافظه خوبی هم دارم و می‌دانم قبل از جام جهانی چه اتفاقاتی برای من افتاد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره نحوه پیگیری بازی‌های حریفان ایران در جام خلیج فارس با اشاره به اینکه منابع مالی لازم برای سفر به عربستان وجود نداشته، یادآور شد: برای رفتن به عربستان بلیت رزرو نشده بود و هتلی هم نگرفته بودند که به آنجا برویم. وقتی این اتفاقات رخ نداد، عملاً شانسی نداشتیم که حریفان را از نزدیک آنالیز کنیم. این مسائل فنی است که به آن می‌پردازم اما وقتی بلیت و هتلی برای رفتن به عربستان نبود، این شانس هم به من نرسید که از نزدیک حریفان را آنالیز کنم.

وی در پاسخ به این سوال که در نهایت اردوی آفریقای جنوبی تیم ملی برگزار خواهد شد یا نه، اظهار داشت: ما برنامه‌های‌مان را از چند ماه پیش انجام داده بودیم و بهترین گزینه برای هماهنگ کردن بازیکنان، آفریقای جنوبی بود. قبل از جام جهانی و با توجه به اینکه می‌دانستیم هوای برزیل سرد و بارانی خواهد شد، آفریقای جنوبی را انتخاب کردیم و با توجه به اینکه در زمان برگزاری بازی‌های جام ملت‌ها، هوای استرالیا گرم است و رطوبت بالایی دارد اردوی آفریقای جنوبی انتخاب شده است. این اردو کمک می‌کند تا با شرایط استرالیا آشنایی پیدا کنیم.

کی‌روش با تأکید بر اینکه اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد، در پاسخ به این سؤال که آیا تمام نفرات در این اردو تیم ملی را همراهی خواهند کرد یا نه، گفت: حتی اگر 70 درصد بازیکنان هم در این اردو همراهم باشند، برایم کافی است. همین میزان بازیکنان می‌توانند به من کمک کنند تا تیم ملی را آماده کنم.

«ازبکستان چند وقت پیش دعوتنامه‌ای داده بود تا در تاریخ 10 دسامبر (11 آذر 93) با آنها بازی داشته باشیم اما ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم.» سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان این جمله خاطرنشان کرد: ازبکستان هم‌اکنون در اردو به سر می‌برد و امارات، بحرین و کویت هم چند هفته‌ای است که اردوی خود را برپا کرده‌اند. قطر دیگر حریف ما هم 7 بازیکن جدید که ملیت‌های کشورهای دیگر را دارند به تیمش اضافه کرده است. امارات هم حدود 10 بازیکن سرباز داشت که برای جام ملت‌های آسیا کشور امارات آنها را آزاد کرده تا به تیم ملی کشورشان کمک کنند.


وی افزود: با وجود اینکه حریفان ما در جام خلیج فارس حضور یافته و آماده‌سازی خوبی در عربستان داشتند اما باز هم به اردوهای دیگری رفته‌اند. در ماه‌های قبلی هم حریفان ما اردوهای خوبی را داشتند در حالی که ما چنین اردوهایی نداشتیم. این نشان می‌دهد که ما نباید برای تفریح به استرالیا برویم و نمی‌خواهیم در پارک قدم بزنیم. باید تیم ملی را به بهترین شکل آماده کنم، چون 60، 70 میلیون هوادار ایرانی از من می‌خواهند که تیم ملی را در جام ملت‌ها موفق کنم و نمی‌توانم به آنها پشت کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه «اگر قرار است به خواسته هواداران عمل نشود، بهتر است من هم نباشم.» تصریح کرد: ما که نمی‌خواهیم برای مسابقات محلات آماده شویم. برخی فکر می‌کنند من، همراهانم و کفاشیان جمع شده‌ایم تا به جشن عروسی برویم. آیا اتفاقی راهی جام ملت‌ها شده‌ایم؟ برنامه‌ریزی من برای موفقیت در جام ملت‌هاست و در حالی که حریفان ما در حوزه خلیج فارس به خوبی اردوی آماده‌سازی دارند و بیش از 10 بازی تدارکاتی هم انجام داده‌اند اما ما از برنامه عقب هستیم. تا به حال فقط 2 بازی تدارکاتی داشته‌ایم که یکی با کره‌جنوبی بوده و قرار است با فلسطین هم بازی کنیم.
کی‌روش با انتقاد از افرادی که قصد تضعیف تیم ملی را دارند، گفت: بر خلاف کسانی که می‌خواهند تیم ملی را پایین بکشند، افرادی هم هستند که تلاش می‌کنند تیم ملی پیشرفت کند. من آنها را می‌شناسم اما نمی‌دانم چگونه باید با آنهایی که در خانه خود نشسته‌اند و اتفاقاً جزئی از خانواده‌مان هم هستند مبارزه کنم در حالی که ما فقط می‌توانیم حریفانی که روبروی ما ظاهر می‌شوند را شناسایی کنیم. خواهش می‌کنم به ما زمان و اجازه داده شود که بازیکنان تیم ملی در آرامش خاطر خود را برای جام ملت‌های آسیا آماده کنند، چون کار سختی در استرالیا خواهیم داشت.


وی در پاسخ به این سؤال که آیا قول می‌دهد تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا با برنامه‌های وی قهرمان شود، اظهار داشت: از این موضوع اطلاع دارم که حریفان ما یعنی قطر، بحرین و امارات با توجه به اردوهایی که داشته‌اند، بازی‌های تدراکاتی‌شان و شرایط آماده‌سازی در جایگاه بهتری نسبت به ما هستند. ما دقیقاً شرایطی داریم که قبل از جام جهانی تجربه کردیم و سخت است. اکنون می‌توانم این قول را بدهم که اگر قرار است فقط 10 روز قبل از آغاز مسابقات بازیکنان در اختیار ما باشند، باز هم بهترین تمرینات را پیگیری می‌کنیم، چون من به همراه بازیکنانم قصد توجیه کردن چیزی را نداریم.


سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان این جمله که سخت است بخواهید با یک رقیب روبرو و یک رقیب پشت سرتان مبارزه کنید، تصریح کرد: بار دیگر به این خبر توجه کنید که 10 بازیکن تیم ملی امارات سرباز بودند اما کشورشان آنها را آزاد کرد تا به تیم‌شان در جام ملت‌ها کمک کنند. این در حالی است که ما شرایط سختی داریم و چند بازیکن‌مان را هم از دست داده‌ایم.


کی‌روش گفت: در این شرایط چاره‌ای نداریم جز اینکه برای حضور پر قدرت در جام ملت‌ها تمرکز کنیم و همه دست به دست هم دهیم. همه باید کمک کنند، چون تیم ملی ایران برای کشور ایران است. اگر هم این تیم موفق شود باعث سربلندی مردم ایران خواهد شد و به همین دلیل می‌خواهم به ما اجازه بدهید.

اخبار ورزشی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------