صعود یوونتوس و بازل سوئیس/ لیورپول به لیگ اروپا رفت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار ورزشی - لیگ قهرمانان اروپا؛
صعود یوونتوس و بازل سوئیس/ لیورپول به لیگ اروپا رفت

در پایان شب نخست از هفته پایانی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا تیم های اتلتیکو مادرید، یوونتوس، رئال مادرید، بازل، موناکو، لورکوزن، دورتموند و آرسنال راهی دور بعد شدند. .

به گزارش خبرگزاری مهر، شب نخست از هفته پایانی دور گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا با برگزاری دیدارهای گروه‌های اول تا چهارم ادامه یافت که مشروح دیدارهای برگزار شده و نتایج حاصل آمده به شرح زیر است:

در گروه A اتلتیکو مادرید از قبل صعود خود را مسجل کرده بود و یوونتوس در صورت شکست برابر این تیم و تحت شرایطی خاص از صعود باز می‌ماند. یووه که میزبان زردپوشان اتلتیکو مادرید بود برابر نایب قهرمان فصل گذشته بازی خوبی ارایه کرد ولی در نهایت به تساوی بدون گل رضایت داد تا به همراه همین تیم راهی دور بعد شود. دو تیم تا حد زیادی در این مسابقه محتاط ظاهر شدند.

در دیگر بازی این گروه تیم المپیاکوس میزبان مالمو سوئد بود که جدال این دو تیم با برتری 4 بر 2 المپیاکوس خاتمه یافت. برای المپیاکوس که روی کاغذ از شانس صعود برخوردار بود دیوید فوستر(22)، الکساندر دومینگز(63)، کنستانتینوس میتروگولو(87) و ابراهیم آفلای(90) گلزنی کردند. دو گل تیم مالمو را هم سیمون کرون(59) و مارکوس روزنبرگ(81) به ثمر رساندند. انوچ کوفی هم از تیم مالمو در دقیقه 90 با دریافت کارت قرمز اخراج شد.

در پایان رقابتهای این گروه تیم اتلتیکو مادرید با 13 امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کرد. یوونتوس هم با 10 امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی راه یافت. المپیاکوس که با 9 امتیاز در رده سوم قرار گرفته بود به مسابقات لیگ اروپا رفت و مالمو با 3 امتیاز حذف شد.

بازی‌های گروه B در شرایطی برگزار شد که از قبل رئال مادرید با کسب 15 امتیاز صعودش را مسجل کرده بود. این تیم در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان لودوگورتس بلغارستان بود که این تیم را با چهار گل شکست داد. کریستیانو رونالدو(20- پنالتی)، گرث بیل(38)، آلوارو آربلوا(80) و آلوارو مدران(88) زننده گل‌های تیم مادریدی بودند. این نوزدهمین برد متوالی رئال در دیدارهای مختلف بوده است. در دقیقه 19 این دیدار مارسلینیو از تیم لودوگورتس با دریافت کارت قرمز اخراج شد.

تیم لیورپول نیز در ورزشگاه آنفیلد پذیرای بازل سوئیس بود تا با شکست این تیم زمینه‌های صعود خود را فراهم کند اما این تیم بازل بود که با گل دقیقه 25 فابین فری از میزبان پیش افتاد. اخراج لازار مارکوویچ از لیورپول در دقیقه 60 باعث شد تا کار این تیم در نیمه دوم دشوارتر شود با این حال استیون جرارد در دقیقه 81 کار را به تساوی کشاند تا این دیدار با تساوی یک بر یک خاتمه یابد.

از این گروه رئال مادرید با 18 امتیاز به عنوان تیم نخست راهی دور بعد شد و بازل سوئیس هم با 7 امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله بعد راه یافت. لیورپول که با 5 امتیاز در مکان سوم جدول ایستاده بود به لیگ اروپا راه یافت و لودوگورتس هم با 4 امتیاز حذف شد.

در گروه C تیم بایرلورکوزن در خانه بنفیکا لیسبون به میدان رفت و با یک تساوی حضورش را در دور بعدی این مسابقات مسجل کرد. در این دیدار عمر توپراک از لورکوزن در دقیقه 90 اخراج شد. تیم موناکو که در رده دوم قرار داشت در زمین خود با دو گلی که ایمن عبدنور و فابیانو در دقایق 63 و 89 وارد دروازه زنیت کردند این تیم را 2 بر صفر شکست داد تا به صدر جدول صعود کند و به عنوان صدرنشین صعود کند.

در این گروه موناکو و لورکوزن با یازده و 10 امتیاز به دور بعد صعود کردند. تیم زنیت هم با 7 امتیاز به لیگ اروپا راه یافت و بنفیکا با کسب 5 امتیاز در قعر جدول رده‌بندی قرار گرفت و حذف شد.

اما رقابتهای گروه D در حالی برگزار شد که از قبل تیم‌های دورتموند و آرسنال حضور خود را در دور بعد مسجل کرده بودند. دورتموند که میزبان اندرلخت بلژیک بود با این تیم به تساوی یک بر یک دست یافت. چیرو ایموبیله در دقیقه 58 دورتموند را پیش انداخت ولی الکساندر میتروویچ در دقیقه 84 کار را به تساوی کشاند.

تیم آرسنال هم در خانه گالاتاسرای برتری پرگل 4 بر یک را ثبت کرد. لوکاس پودولسکی(3 و 90) و آرون رمزی(11 و 29) برای تیم آرسنال گل زدند و وسلی اشنایدر(88) تا این تیم در خانه حریف به یک برد پرگل دست یابد.

از این گروه تیم‌های دورتموند و آرسنال هر کدام با 13 امتیاز و به خاطر تفاضل گل در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند و راهی مرحله بعد شدند. اندرلخت با 6 و گالاتاسرای هم با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جدول این گروه ایستادند. اندرلخت جواز حضور در لیگ اروپا را کسب کرد.
اخبار ورزشی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------