حمید درخشان، کریستف کلمب، مصدق، صادق هدایت و تشکر از کارلوس کروش در مصاحبه جنجالی امیر قلعه‌نویی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

قلعه‌نویی: یک عده به افشین قطبی خیانت کردند/ افکار پشت کي‌روش پاک نيست

امیر قلعه‌نویی در کنفرانس خبری پس از بازی با سپاهان به شدت از منتقدان حمید درخشان و خودش گلایه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال پس از برد تیمش مقابل سپاهان گفت: «این بازی را به لیگ ایران تبریك می‌گویم. استقلال حاكم میدان بود و كمترین موقعیت را به سپاهان دادیم. این برد را به هوادارانی تقدیم می‌كنم كه 10 هفته از دستم عذاب كشیدند. امیدوارم این بردها ادامه داشته باشد.»


او ادامه داد: «به حمید درخشان هم خسته نباشید می‌گویم. جای تاسف است كه به خاطر یك انتقاد، چه بلایی سر كاپیتان تیم ملی و اسطوره فوتبال ایران آوردند. باید از این كارها خجالت بكشیم. نباید به هر قیمتی زندگی كرد. به قول معروف، زندگی می‌كنیم كه قیمت بگیریم نه اینكه قیمت بگیریم تا زندگی كنیم. بعضی‌ها خودشان را به خوبی نشان دادند كه چطور می‌خواهند به هر قیمتی به یك جایگاه دست پیدا كنند. امروز پرسپولیس باخت چون مربی و بازیكنانش تحت فشار بودند. درخشان در بدترین سال‌های فوتبال تا 37 سالگی برای تیم ملی زحمت كشید. باید نسبت به هموطن خودمان تعصب داشته باشیم.»

قلعه‌نویی گفت: «دیشب تلویزیون دو ساعت در اختیار آقایان بود. من برای رسانه ملی تاسف می‌خورم. فكر می‌كردم با تغییراتی كه در رسانه ملی به وجود می‌آیدعدالت هم به وجود خواهد آمد اما اینگونه نیست. درخشان بزرگ‌تر من است و در تیم ملی كاپیتان بوده. ببینید در این چند روز چقدر به او تاخته‌اند. اگر كسی انتقاد می‌كند باید این همه بلا سر او بیاورید؟ مگر درخشان چه گناهی كرده؟ سر من هم چنین بلایی آورده‌اند و بارها به من تاخته‌اند.»

او ادامه داد: «دلم برای درخشان سوخت. همین رفتار را نزدیك به 15 سال در قبال من انجام می‌دهند و در این چند سال علیه من نوشته‌اند. درخشان چقدر در این فوتبال زحمت كشیده؟ می‌خواهند استقلال را تضعیف كنند تا آدم خودشان را به این تیم بیاورند. مانده‌ام این نمایش چرا در زمان قطبی وجود نداشت؟ چرا وقتی دایی با یك گل به عربستان باخت این شوها برگزار نشود. یك سری مسلمان عمر و عاصی كه قلم به دست گرفته اند و تریبون‌های آلوده دارند هر كاری می‌خواهند می‌كنند. ما نباید انتقاد كنیم؟ چرا می‌گویند تیم ملی به خاطر انتقادها شكست خورده؟ در حالی كه وقتی ما با مس كرمان بازی داشتیم یك ساعت تریبون آقای شفیع دست كروش بود و هر چیزی كه دلش خواست علیه من و فتح‌الله‌زاده گفت. صحبت‌های كروش ایراد ندارد چون او چشم آبی است.»

قلعه‌نویی گفت: «من قبل از بازی با عراق گفتم كه عراق هم مثل آرژانتین است اما بعد از باخت گناه شكست را گردن من انداختند. بنجامین ویلیامز مقصر شكست بود یا صحبت‌های قلعه‌نویی؟ خدا را شكر نظام وظیفه با تیم ملی همكاری كرد و بازیكنان سرباز را به كروش داد. در غیر این صورت آن‌ها مقصر باخت می‌شدند. من موافق ماندن كروش هستم اما نباید ایرانی را بكوبیم. چرا انتقاد نمی‌كنید كه امید ابراهیمی در جام ملت‌ها بازی نكرد؟ چرا سجاد شهباززاده در تیم ملی حضور نداشت؟ اگر ادینیو را كنار بگذاریم شهباززاده آقای گل ایران است ولی او را به تیم ملی دعوت نكردند. قلم‌ها و میكروفن‌های آلوده همراه كروش شده است.»

شب گذشته سردار آزمون ضمن اینكه گفت قلعه‌نویی كاشف او نبوده، در برنامه بعضی‌ها اعلام كرد كه از كفاشیان خواسته تا كروش را نگه دارند. قلعه‌نویی با انتقاد از بازیكنانی كه از كفاشیان خواسته‌اند كروش را در تیم ملی نگه دارند گفت: «هنوز از هواپیما پایین نیامده در گوش رئیس فدراسیون می‌گویند كروش را حفظ كنید. به همه جا نامه می‌زنند كه او باید بماند. چرا باید یك بازیكن 18 - 20 ساله برای فوتبال ما تصمیم بگیرد. آقایان به همه جا نامه زدند و فقط دستشان به بیت رهبری نرسید اگرنه به آنجا هم نامه می‌زدند. خجالت بكشید. این چه رفتاری است. كروش مربی بزرگی است و احتیاجی ندارد كه بازیكنان این كارها را بكنند. این بازیكنان می‌خواهند برای خودشان فرصت بخرند. مربی باید چنین بازیكنانی را كنار بگذارند. شب گذشته دیدید كه در برنامه بعضی‌ها گفتند قلعه‌نویی كاشف سردار آزمون نبوده. مگر من كریستوف كلمب هستم كه بگویم سردار آزمون كشف من بوده؟ حالا انگار آزمون، آمریكا شده!»

قلعه‌نویی گفت: «شو دیشب برنامه نود را دیدید كه برای من به راه انداخته بودند؟صادق هدایت یك بار به مصدق نامه‌ای نوشت و از مشكلات گفت كه اكنون آن نامه شده شرح حال امروز فوتبال ما. البته من از كروش تشكر می‌كنم چون بازیكنانی كه از جام ملت‌ها برگشته‌اند از نظر بدنی آماده هستند.»

قلعه‌نویی با بیان اینكه كروش در جایگاهی نیست كه بخواهد بگوید درخشان و قلعه‌نویی نباید روی نیمكت تیمی بنشینند گفت: «اگر در زمان ریاست صفایی فراهانی یا داریوش مصطفوی بود كروش جرات نداشت چنین حرف‌هایی بزند. كفاشیان به هیچ وجه مدیریت خوبی نداشته است.»

--------------------------------

 

در مورد تیم ملی نظری ندارم
فرکی: امیدوارم اشتباهات داوری تاثیر زیادی در نتایج بازی ها نداشته باشد/ملی‌پوشانم خسته نبودند

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت:درباره اتفاقاتی که در بازی افتاد از نظر فنی به نظرم شایسته باخت نبودیم. با انگیزه خیلی بالا آمده بودیم مقابل استقلالی که همیشه با سپاهان بازی‌های خوبی انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین فرکی بعد از شکست 2 بر یک مقابل استقلال در نشست خبری گفت: درباره اتفاقاتی که در بازی افتاد از نظر فنی به نظرم شایسته باخت نبودیم. با انگیزه خیلی بالا آمده بودیم  مقابل استقلالی که همیشه با سپاهان بازی‌های خوبی انجام می‌دهد و این دیدار همیشه جذابیت داشته است.

وی افزود: فکر می‌کنم عملکردمان از این بابت که بازی روان و تماشاگر پسندی ارایه کنیم خوب بود. قانون فوتبال هم حکم می‌کند از موقعیت‌هایی که استفاده نکنی محکوم به شکست هستی. ما عقب افتادیم و بعد جبران کردیم و نیمه اول مساوی شد و در نیمه اول دو سه بار بیشتر استقلال روی دروازه ما ظاهر نشد و بعضا اشتباه‌های فردی می‌کردیم که استقلال از این ها استفاده می‌کرد و روی دروازه ما حمله می‌کرد.

فرکی ادامه داد: نیمه دوم هم می‌توانستیم برنده شویم ولی تمرکز و دقت بالا را نداشتیم و در نهایت گل دوم را دریافت کردیم و چیزی از ازرش های ما کم نکرد و من از آنها تشکر کردم و داستان توپ گرد همین است و یک روز این طرفی می چرحد و یک روز آنطرفی هر کسی از این توپ بهتر استفاده کند پیروز می‌شود و به دنبال جبران شکست امروز هستیم و یک بار دیگر درس گرفتیم از فوتبال که اگر گل نزنی گل می‌خوری و از فردا برای بازی بعد کارمان را شروع می‌کنیم.

فرکی در مورد اینکه بازیکنان ملی‌پوشش خسته بودند یا نه، گفت: من در این مسابقه چیزی از خستگی  بازیکنان ملی‌پوشم احساس نکردم و 2 ملی‌پوش ما مثل سایر بازیکنان آماده و سرحال بودند و در یک بازی خوب و روی یک زمین خوب همپای سایر بازیکنانمان بازی کردند.از نظر تاکتیکی هم کارهایی که می‌خواستیم به خوبی انجام دادند. خیلی وارد بحث تاکتیکی نمی‌شوم اما باید بگویم که از نظر تاکتیکی به خوبی استقلال را کنترل کردیم و اجازه ندادیم آنها رو به جلو حرکت کنند اما به خاطر اشتباهاتمان برای حریف ایجاد موقعیت می‌کردیم.

وی ادامه داد: در کل از عملکرد تیمم راضی هستم اما در فوتبال وقتی از موقعیت‌هایتان استفاده نکنید و آنها را تبدیل به گل نکنید، گل می‌خورید، این یک قانون است. هر چند ما امروز شایسته باخت نبودیم.

سرمربی سپاهان در مورد فحاشی تماشاگران این تیم به داور در پایان مسابقه و اینکه آیا داور باعث باخت سپاهان شد، گفت: داور تمام تلاشش را کرد تا بازی را خوب قضاوت کند. من به یدالله جهانبازی هم گفتم در  4- 3 مورد بازیکنان ما تکل صحیح زدند و توپ را به  درستی تصاحب کردند اما داور به ضرر ما خطا گرفت، او هم توضیحاتش را داد. من به تیم داوری خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم از این به بعد اشتباهات داوری تأثیر زیادی در نتایج بازی‌ها نداشته باشد.

فرکی در مورد اینکه در ورزشگاه‌های خارج از کشور تماشاگرهای بیشتری به ورزشگاه می‌رود اما امروز شاهد کم تماشاگرترین بازی سپاهان و استقلال در لیگ بودیم، گفت: این 2 موضوع متفاوت است، در جام ملت‌ها حضور ایرانیان در ورزشگاه قابل تحسین بود. ایرانیان مقیم استرالیا و دیگر کشورها به ورزشگاه می‌رفتند و در آنجا غرور ملی‌شان را زنده کردند و حضور پررنگی در ورزشگاه داشتند اما در داخل ایران اینکه چرا ورزشگاه ما پر نمی‌شود باید بگویم که لیگ 50 روز با وقفه همراه بوده است و بعضاً برخی از بازی‌ها هم سرد و کسل‌کننده بوده، اتفاق خاصی در فوتبال نیفتاده که هواداران و تماشاگران را به حضور در ورزشگاه ترغیب کند به همین دلیل تماشاگران ما ترجیح می‌دهند بیشتر از طریق تلویزیون بازی‌ها را ببینند و کمتر در ورزشگاه حاضر شوند که این اصلا خوب نیست. باید بتوانیم تماشاگران را به ورزشگاه بکشانیم و تیم‌ها به لحاظ کیفیت فنی آنقدر خوب عمل کنند تا تماشاگران برای حضور در ورزشگاه ترغیب شوند و بیایند و بازی زیبا ببینند. در صورتی که رضایت تماشاگران جلب شود می‌تواند امیدوار بود که ورزشگاه‌های ما دوباره پر از تماشاگر شود.

فرکی در مورد اینکه پس از تعویض رسول نویدکیا نظم تیمی سپاهان به هم ریخت و این تیم شکست خورد، گفت: من با کادرمان مشورت کردم، نویدکیا و پاپی خسته شده بودند، آنها تا لحظه‌ای که در زمین بودند تمام تلاششان را انجام دادند و من تعویض‌هایی انجام دادم تا بازی استقلال را مهار کنم. بیشتر می‌خواستیم با جاسم کرار یارگیری من تو من داشته باشیم اما ما تعویض کردیم و حریف به گل رسید. شاید اگر بعد از تعویض من گل می‌زدیم تعویض من تعویض طلایی می‌شد اما بعد از تعویض من ما گل خوردیم و باختیم. اتفاقی نمی‌افتد که بگویند تعویض‌های من باعث شکست تیم شد.

فرکی در مورد اینکه کی‌روش شب گذشته از استعفای خود خبر داد، گفت: به طور کلی در مورد تیم ملی نظری ندارم. این نشست در مورد بازی استقلال و سپاهان است و تمرکز من هم بیشتر روی تیم خودم است و پاسخی به این سؤال ندارم و به آن فکر هم نمی‌کنم.

اخبار ورزشی -خبرآنلاین،فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------