فولاد 0 ـ سپاهان 1؛ گرد و خاک شاگردان فرکی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

تيم اسکوچيچ پايين‌تر از حد انتظار

سپاهان با حفظ گل زودهنگام شريفي به جمع مدعيان برگشت

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان با این پیروزی به جمع مدعیان بالای جدول پیوست.

ساعت 17:30 هفته بیستم لیگ‌برتر، ورزشگاه غدیر، تماشاچی: 35 هزار نفر
داور: حسین زرگر، کمک ها: علیرضا ایلدروم و محمدرسول ذورقی

اخطار: ساسان انصاری (53)، محمد قاضی(86)، مهرداد جماعتی (93) از فولاد - سعید قائدی فر(56)، علی کریمی (65)، رحمان احمدی (93) از سپاهان

فولاد: علی سلیمی، امید خالدی (39 بهمن کامل)، احمد آل‌نعمه، مهدی بدرلو، یوسف وکیا، محسن مسلمان(61 محمد قاضی)، ماتیاس چاگو، مهرداد جماعتی، اسماعیل شریفات، ساسان انصاری، آلویز نونگ
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

سپاهان: رحمان احمدی، هادی عقیلی، عبدالله کرمی، احسان حاج‌صفی، وریا غفوری، رسول نویدکیا، محمدرضا خلعتبری، سعید قائدی فر (64 حسین پاپی)، مهدی شریفی(91 سوکای)، فوزیل موسی اف(88 امیرحسین کریمی)، علی کریمی
سرمربی: حسین فرکی

در شرایطی که انتظار می‌ رفت این مسابقه به دلیل وضعیت هوای این روزهای اهواز لغو بشود، شرایط مرکزاستان خوزستان عادی است و هزاران هوادار از گوشه و کنار این شهر به ورزشگاه غدیر هجوم برده اند. هواداران خوزستانی ساعتی پیش بعد از ازدحام پشت درهای ورزشگاه، از محوطه بلیت فروشی گذشتند و کاری کردند که تماشای این مسابقه مجانی بشود!

شرح گل:
0 – 1 (سپاهان) : نفوذ سپاهانی ها از سمت راست به دروازه فولادی ها، توپ را موسی اف رساند و وی با پاس عرضی دقیق شریفی را در محوطه جریمه فولاد صاحب توپ کرد و وی با ضربه ای دقیق و سرضرب توپ را به دور از دستان سلیمی به دروازه فولاد رساند.

شرح بازی:
حساس ترین بازی هفته بیستم لیگ برتر بین دو تیم بالانشین جدول رده بندی با برتری زردپوشان اصفهانی به پایان رسید. این بازی که با حمایت پرشور اهوازی ها برگزار شد با موفقیت سپاهان مقابل فولاد به پایان رسید. این بازی تقریبا پایاپای برگزار شد که هرکدام از دو تیم در دقایقی از بازی حملاتی را روی دروازه یکدیگر تدارک می دیدند، اصلی ترین عامل برتری سپاهانی ها در حفظ توپ آنها خلاصه می شد که مهمترین مهره آنها برای انجام این عمل محمدرضا خلعتبری بود که در خط حمله آنها با حفظ توپ و ایجاد موقعیت برای همبازیانش برتری نسبی را از آن اصفهانی های میهمان کرده بود.

با کسب این سه امتیاز سپاهانی ها با دو پله صعود به رده سوم جدول رسیدند و سرخپوشان اهوازی نیز با دو پله سقوط در جایگاه چهارم جاخوش کردند.

دقایق حساس:
دقیقه 11- فرار شریفی از بین مدافعان فولاد و ضربه وی موقعیت خطرناکی برای سپاهانی ها ایجاد کرد که ضربه محکم وی توسط سلیمی دروازه بان فولاد دفع شد.
دقیقه 15- پاسکاری سپاهانی ها در پشت محوطه جریمه فولادی ها در نهایت با پاس خوب رسول نویدکیا برای همبازیانش مواجه شد که شوت سپاهانی ها از کنار دروازه به بیرون می رود.
دقیقه 40- حرکت آلویز نانگ در قلب دفاع سپاهانی ها منجر به ایجاد موقعیت خطرناکی شد اما شوت سرکش وی با اختلاف اندکی از روی دروازه رحمان احمدی به بیرون رفت.
دقیقه 49- ضربه ایستگاهی فولادی ها از پشت محوطه جریمه سپاهان توسط احمد آل نعمه زده شد که با فاصله کمی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 50- فرار سریع نانگ خطری را روی دروازه سپاهان ایجاد کرد که واکنش سریع احمدی در بیرون آمدن از دروازه و جمع کردن توپ باعث ناکامی نانگ شد.
دقیقه 71- فرار خلعتبری از بین مدافعان فولاد و جاگذاشتن آنها با ضربه سنگین وی مواجه شد که از کنار دروازه فولاد راهی بیرون شد.
دقیقه 72- پاس بازیکنان فولاد پشت مدافعان سپاهان به ساسان انصاری رسید که تعلل وی باعث مهار توپ توسط احمدی و از دست رفتن این موقعیت شد.
دقیقه 77- فولادی از سمت راست توپ را روی دروازه سپاهان فرستادند که ضربه زیبا و آکروباتیک اسماعیل شریفات با فاصله اندکی از بالای دروازه راهی بیرون زمین شد.

بهترین بازیکن :
محمدرضا خلعتبری که با قدرت حفظ توپ کم نظیر خود مهمترین چهره سپاهانی ها در بازی حساس هفته بیستم بود. او با نگه داشتن توپ در زمین فولادی ها و ایجاد موقعیت برای هم تیمی ها یک مزاحم دائمی برای مدافعان حریف بود.

اتفاق ویژه:
در شرایطی که هواداران فولاد برای تماشای یک بازی زیبا و پیروزی تیم مورد علاقه شان ورزشگاه را تقریبا پر کرده بودند، این سپاهان بود که با ارائه یک بازی حسابگرانه به جمع مدعیان لیگ بازگشت و فرصت صدرنشینی را از فولاد گرفت.

حواشی:
* فولاد با دو تغییر نسبت به دربی به زمین آمده و تنها به جای مساریچ محروم از احمد آل‌نعمه در قلب دفاع استفاده می‌ کند.
* محمد قاضی که روی نیمکت فولاد نشسته مهمترین غایب ترکیب اصلی قرمزپوشان اهوازی است که مثل بازی قبل آرایشی تهاجمی دارند.
* سپاهان برای دومین‌بار در این فصل از فوزیل موسی اوف بازیکن ازبکستانی خود در بین نفرات اصلی استفاده کرده است.
* سعید قائدی فر از بازیکنان کمتر شناخته سپاهان است که در ترکیب این تیم حضور دارد. جالب اینکه علی کریمی دیگر بازیکن جوان سپاهان که گفته می‌ شد مورد تنبیه قرار خواهد گرفت در ترکیب 11 نفره حاضر است.
* حسین فرکی مربی تیم سپاهان به شدت توسط هواداران فولاد تشویق شد.
*بنری توسط تماشاگران اهوازی تهیه شده که روبروی جایگاه ویژه نصب گردیده با این نوشته: "هوا بس ناجوانمردانه خاک است، به دادمان برسید"

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------