اولین موضع‌گیری قلعه‌نویی پس از جدایی کروش از تیم ملی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اولین موضع‌گیری قلعه‌نویی پس از جدایی کروش از تیم ملی;

شفاف‌سازی کنید که چقدر گرفت و چرا ناگهان رفت

سرمربی تیم فوتبال استقلال می‌گوید باید در زمینه حضور کارلوس کروش، رفتن او و همچنین مبلغ قرارداد این سرمربی از سوی مسئولان شفاف سازی صورت پذیرد.

به گزارش ایسنا امیر قلعه نویی در حاشیه تمرین امروز عصر (چهارشنبه) تیم فوتبال استقلال در جمع خبرنگاران با تسلیت درگذشت دو خبرنگار ورزشی و همچنین تبریک سال جدید اظهار کرد: متاسفانه امروز بدون در اختیار داشتن بازیکنان ملی پوش خود تنها با 8 تا 9 نفر از بازیکنان تمرین کردیم و حتی مجبور به آوردن چند بازیکن از تیم امید استقلال شدیم.
او اضافه کرد: ما تا روز دوشنبه تنها با 7 یا 8 نفر از بازیکنان تمرین می‌کردیم و این یک پروژه تکراری برای استقلال است. از سالی که استقلال قهرمان شد این پروژه سازی آغاز شد و ما هیچ‌گاه به صورت کامل نفرات خود را در اختیار نداشتیم و سوال من این است که چطور برای تمرین با این تعداد کم بازیکن می‌توانیم طراحی داشته باشیم.


سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد دیدار تیمش با فولاد نیز گفت: فولاد یک تیم سخت کوش که دارای یک ساختار باشگاهی خوب است. این تیم مربی، بازیکنان و هواداران خوبی دارد و امیدوارم بتوانیم یک بازی خوب و تماشاگرپسند را در معرض دید همگان قرار دهیم. خوشبختانه طرفداران ما در شهرستان‌ها به خصوص اهواز هیچ گاه استقلال را تنها نگذاشتند.


قلعه نویی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور حدود 80 هزار نفر تماشاگر افغانستانی در دیدار تیم های ملی امید ایران و افغانستان تصریح کرد: کسانی که 10 تا 15 سال تلاش کردند تا فوتبال را از خانه‌های مردم بگیرند باید با حضور 80 هزار تماشاگر افغانستانی کلاه خودشان را بالاتر بگذارند. ما با حضور این تعداد تماشاگر در استادیوم آزادی تحقیر شدیم و این برای فوتبال ما یک فاجعه است.


او اضافه کرد: اگر فوتبال را فرصت ندانیم به چنین مشکلاتی برمی‌خوریم وقتی که یک تیم مهمان با 80 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی حضور پیدا می کند چنین رویدادی را باید در گینس ثبت کنیم.


سرمربی تیم فوتبال استقلال در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه تمام دیدارها برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اظهار کرد: گاهی شاهد هستیم که برخی از تیم ها می‌گویند دیدار با پرسپولیس و استقلال از اهمیت بیشتری برای آن‌ها برخوردار است و به همین خاطر انرژی بیشتری را در این دیدارها به کار می‌گیرند اما فراموش نکنیم همه بازی ها برای ما سخت است و همه تیم ها با انگیزه و انرژی بالا مقابل ما صف آرایی می‌کنند.


قلعه نویی به نبود کرار در دیدار مقابل فولاد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 5 دیدار است که کرار را در اختیار نداریم. هیچ کجای دنیا با یک تیم چنین کاری را نمی‌کنند.


سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به سوالی در مورد رفتن كروش و احتمال جایگزینی یک مربی ایرانی بر روی نیمکت تیم ملی و احتمال مطرح شدن نام او نیز گفت: خواهش می کنم در این زمینه به من ورود پیدا نکنید. من این سوال را به گونه‌ای دیگر پاسخ می‌دهم . چطور در فوتبال ما در همه زمینه‌ها شفاف سازی شده است پس بیایید در مورد کارلوس كروش نیز شفاف سازی را انجام دهید.


او افزود: در مورد اینکه کروش چقدر در طول حضورش بر روی نیمکت تیم ملی دستمزد دریافت کرده، چقدر برای اردوها هزینه شده و چقدر برای لباس و مسائلی از این دست هزینه شده باید شفاف سازی صورت بگیرد و به این سوال پاسخ داده شود که چرا كروش ناگهان از سرمربی گری تیم ملی کنار رفت.


قلعه نویی با بیان اینکه اگر در مورد رفتن کارلوس كروش مساله ای وجود دارد باید به صراحت گفته شود، تصریح کرد: گویا تا الان همه چیز خوب بوده اما ناگهان شرایط تغییر می‌کند . مردم باید بدانند که علت رفتن كروش چه بوده است و چه اتفاقی می‌افتد که این سرمربی در عرض 24 ساعت از نیمکت تیم ملی می‌رود.


سرمربی تیم فوتبال استقلال اضافه کرد: بیایید واقعیت ها را به مردم بگویید، گرچه در این زمینه برخی سعی در نظرسازی و نه نظرسنجی، داشتند. من به عنوان یک هوادار فوتبال ایران و نه به عنوان امیر قلعه‌نویی می خواهم واقعیت ها را بدانم. مگر قرارداد همه مربیان ایران از جمله من و علی دایی را شفاف‌سازی نکردند؟ حالا من هم از مسئولان می خواهم که در مورد قرارداد كروش شفاف سازی صورت بگیرد.


او با بیان اینکه اگر کارلوس كروش قرارداد دارد، چرا باید برود گفت: مردم باید بدانند که نظرسنجی با نظرسازی فرق دارد. کارلوس كروش در حال حاضر تا این اندازه در مورد ایران شناخت پیدا کرده و حتی پرچم ایران را به دست می گیرد و نوروز را نیز تبریک می‌گوید. سوال من این است که اگر مساله‌ای وجود ندارد پس در حق فوتبال جفا می‌کنید. چطور می شود یک مربی که قرارداد دارد در عرض 24 ساعت ناگهان نیمکت تیم ملی را ترک می‌کند. برای مثال من در حال حاضر سرمربی استقلال هستم اگر فردا بگویم که دیگر نمی‌خواهم سرمربی این تیم باشم حتما مشکلی وجود دارد.


قلعه نویی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید مربیان ایرانی قابلیت‌های زیادی را دارند اما در حال حاضر برای مطرح کردن این موضوع که به جای كروش مربی ایرانی و یا خارجی بیاوریم زود است. به نظرم بهتر است ما دیدارهای مقدماتی جام جهانی را با کارلوس كروش دنبال کنیم تا اینکه یک مربی خارجی دیگر به جای او بیاوریم.

 

اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------