اظهارات جالب کفاشیان در برنامه نود: باید به ظریف بگویم با کروش مذاکره کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

کفاشیان: باید به ظریف بگویم با کروش مذاکره کند/ته دلش راضی باشد که بماند، نگهش می‌داریم

علی کفاشیان گفت که کروش خودش می‌خواهد برود اما باز هم از او درخواست می‌کند در ایران بماند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رئیس فدراسیون فوتبال مهمان حضوری برنامه نود بود. او در این برنامه در مورد كارلوس كروش و ماجرای جدایی احتمالی او گفت: «اولا اینكه اصلا بحث تغییر در كادر فنی مطرح نیست. هیچ فكر منطقی و درستی نمی‌گوید در این مقطع كه به مسابقات انتخابی جام جهانی نزدیك می‌شویم سرمربی را عوض كنیم. كروش با بافت فوتبال ما تیم ملی آشناست. بحثی كه برای تغییر تغییر مطرح شده، از طرف فدراسیون نبوده و نیست. ما ازكروش رضایت داریم و بعد از جام جهانی هم با پیشنهادی كه به او دادیم، قرارداد 4 ساله ای بستیم. طبق این قرارداد هر وقت بگوییم برو، باید خسارت یك سال را به او بدهیم. بعد از جام ملت‌ها هم با اینكه تا یك هفته زمان داشتیم به كروش بگوییم برو، اما هیات رئیسه تشكیل جلسه داد و قبول كردیم او بماند. منتها كروش از قبل جام ملت‌ها یكی دو جلسه با ما داشت و بابت شرایط حضورش و مسائلی كه خواسته و فراهم نشده بود، اظهار نارضایتی كرد.»


كفاشیان ادامه داد: «به كروش گفتیم برو جام ملت‌ها و برگرد، بعد مشكلات را حل می‌كنیم. بعد كه برگشت گفت من نمی‌توانم كار كنم. دبیركل جدید هم آمد و جلسه گذاشتیم و او را معارفه كردیم. آقای كروش گفت با من توهین آمیز است برخورد شده و خواست كه برود. ما خواستیم كه برای بازی شیلی و سوئد برود و برگردد. ممنوع الخروج شد و ناراحت شد و ایمیلی به من داد و من گفتم ما حل كردیم این مشكل را. گفتم بیا و ما این قضیه را حل می‌كنیم چراكه از كار شما راضی هستیم. تقاضای كروش این است كه كارش را قطع كند و حقوق دو سه ماه آینده را بگیرد و از ایران برود. ما این تقاضا را در جلسه فردای هیات رئیسه مطرح می‌كنیم. از من می پرسند چرا می‌خواهد برود، من نمی‌توانم بگویم چرا. شاید دو سه ماه دیگر مشخص شود.»


رئیس فدراسیون فوتبال در مورد جلسه اسدی با كروش و اینكه سرمربی تیم ملی گفته بود در این جلسه به او اهانت شده گفت: «من خودم در جلسه بودم از اول تا آخر. قبل از اینكه اسدی بیاید در فدراسیون، كروش گفت كه به من توهین شده و از قبل این زمزمه را سر داده بود. اسدی هم اظهار نظرهای شخصی خودش را كرد. در قرارداد ذكر شده كه مسئولیت كروش با من است. همیشه هم با من بوده. اینكه اسدی نظر خودش را گفته نمی‌تواند بهانه ای‌ باشد برای اینكه كروش برود.»


كفاشیان ادامه داد: «من كتبی و شفاهی از كروش دفاع كردم. نامه‌هایش هست كه به او ایمیل زدم. ولی اگر یكی از اعضای هیات رئیسه بگوید كه من مخالف حضور كروش هستم، نمی‌توانیم بگوییم فدراسیون مخالف كروش است. اسدی هم می‌تواند جزو 20 درصد مخالفان كروش باشد. چه اشكالی دارد؟»


كفاشیان در پاسخ به این سوال كه اختلافات شما با وزارت ورزش دارد فوتبال ما را قربانی می كند گفت: «چه ربطی به مربی دارد؟ كروش باید بداند كه ممكن است من در اسفندماه از ریاست فدراسیون كنار برود و نفر بعدی بیاید. او یك قرارداد 4 ساله دارد كه همه باید به آن احترام بگذاریم. مسئولیت اسدی در بحث‌های اداری فدراسیون است. باید دید دلیل كروش برای مطرح كردن این حرف‌ها چیست. امروز هم دوباره به كروش پیغام دادم كه اگر نظرش ماندن در ایران است، حاضریم با او مذاكره كنیم. احساس می‌كنم كروش دلش دیگر اینجا نیست. او با یك ماه قبلش خیلی فرق كرده. من نمی‌توانم او را به زور نگه دارم. ولی از كروش تقاضا می‌كنم به خاطر مردم بماند. گرچه كروش خودش كتبا به ما اعلام كرده می‌خواهد برود. اگر ته دل كروش این باشد كه می‌ماند، ما راضی‌اش می‌كنیم.»


عادل به كفاشیان گفت: «مذاكره با كروش از مذاكرات با 5+1 كه پیچیده تر نیست.» و كفاشیان در پاسخ گفت: «باید به آقای ظریف بگوییم بیاید در مذاكره با كروش كمك كند. ولی طی یكی دو روز آینده كار را نهایی می كنیم. اگر كروش فقط دلخوری داشته باشد و تصمیم نگرفته باشد، ما او را حفظ می كنیم.»
اخبار ورزشی - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------