آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

برد سه بر صفر پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان صدرنشینی موقت سرخپوشان پایتخت را در نخستین روز از بازی های هفته بیست وچهارم لیگ…

تیم طلایی با گل طلایی صعود کرد; صعود نفت به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

صعود نفت به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا
تیم طلایی با گل طلایی صعود کرد

نفت ایران با وجود شکست دو بر یک مقابل الاهلی عربستان به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کرد.

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان تیم در حالی بازی برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را در جده به مصاف الاهلی می رود که بازی رفت را در ورزشگاه آزادی با یک گل به سود خود به پایان رساند و برای صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا به یک تساوی در بازی امشب نیاز دارد.

داور: کیم دانگ جین (کره جنوبی)  
کمک ها: جئونگ های سانگ و  بنگ گی ئول (کره جنوبی)

الاهلی عربستان: عبداله المعیوف، اوساما اوساوی، موتاز اوساوی(73-مهند اسیری)، عقیل السهبی، عبدل شافی، ولید رشید، تایسیر جاسم، مصطفی بساس، حسین المقاوی(57- برونو سزار)، سلمان المواشر(66- اسوالدو )، عمر السوما
سرمربی: کریستین گروس

نفت ایران: علیرضا بیرانوند، امین حاج‌محمدی، سیامک کوروشی(90+3 کمال کامیابی نیا)، لئوناردو پادوانی، علیرضا عزتی، مهدی شیری(62- ارسلان مطهری)، مهدی لطفی، وحید حمدی‌نژاد، ایمان مبعلی،وحید امیری، غلامرضا رضایی(79-حسین ابراهیمی)
سرمربی: علیرضا منصوریان

کارت زرد:
علیرضا بیرانوند(دقیقه 27)
ولید رشید (دقیقه 44)، موتاز هوساوی (دقیقه 45+1)، مهند اسیری(دقیقه 90+6)

شرح گل:
0 - 1 (نفت ایران) : بازهم مهندس ایمان مبعلی و بازهم ارسال های استثنایی وی به کمک نفتی ها آمد و ضربه ایستگاهی ارسالی توسط او، توسط لئوناردو پادووانی جلو کشیده، به ثمر رسید. وی در محوطه شش قدم الاهلی با یک پرش به موقع و ضربه بغل پای دقیق، دروازه عبداله معیوف را در دقیقه 32 باز کرد.

1 – 1(الاهلی عربستان) : یک بار دیگر خطرناک ترین بازیکن الاهلی برای این تیم موثر واقع شد. حرکت سریع و حرفه ای مصطفی بساس از جناح چپ نفتی ها با پاس به بیرون وی در محوطه جریمه نفت ادامه یافت و عمر السوما، با ضربه ای دقیق این پاس خوب را در دقیقه 38 وارد دروازه نفتی ها کرد.

2 – 1 (الاهلی عربستان) : حرکت بازیکنان الاهلی، این بار از جناح راست نفتی ها، باعث رسیدن توپ به سلمان المواشر شد و وی نیز توپ را روی دروازه نفتی ارسال کرد و بازهم عمرالسوما با پروازی بلند در بین دو مدافع نفت و موفق تر از حاج محمدی و پادوانی، با ضربه سر دروازه بیرانوند را برای بار دوم باز کرد.

شرح بازی:
نفتی ها توانستند با ارائه یک بازی هدفمند و با وجود باخت در برابر الاهلی، خود را به عنوان یکی از هشت تیم برتر باشگاهی قاره آسیا معرفی کنند.

آنها که بازی رفت را در تهران یک بر صفر از حریف خود برده بودند با فرستادن ترکیبی تقریبا تدافعی، در فکر حفظ نتیجه بازی رفت بودند تا احتمالا با کسب یک نتیجه تساوی، صعود خود را از این مرحله مسجل کنند، طلایی پوشان تهرانی توانستند در نیمه اول و روی ارسال زیبای ایمان مبعلی به گل اول این بازی دست پیدا کنند اما در همان نیمه و روی بازی حرفه ای بازیکنان الاهلی و خصوصا ستاره ارزشمند این تیم یعنی عمرالسوما، دو بار دروازه خود را باز شده دیدند و با کسب نتیجه باخت نیمه را به پایان بردند.

با شروع نیمه دوم، حملات تیم الاهلی نیز آغاز شد، تفاوت بازی نفت در این نیمه این بود که آنها برای دفاع مطلق به زمین نیامده بودند و حساب ویژه ای روی ارسال های مبعلی و سرعت امیری و رضایی باز کرده بودند و در حالی که زیر آماج حملات بازیکنان الاهلی بودند بارها توانستند در ضدحمله های خطرناکی دروازه این تیم را تهدید کنند و هرچه به پایان بازی نزدیک می شدند، برخلاف خیلی از تیم های ایرانی خود را درون محوطه جریمه خودی حبس نمی کردند و نیم نگاهی نیز به دروازه حریف دشتند.

از دقیقه 60 به بعد را می توان اوج حملات تیم الاهلی دانست اما هوشیاری علیرضا بیرانوند و در پاره ای از دقایق نیز مدافعان نفت مانع از به گل سوم رسیدن تیم الاهلی شد تا در اتفاقی نادر تیم نفت در اولین حضور آسیایی خود، مزد برنامه ریزی هدفمند و بازی های خوب خود را بگیرد و در جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد.

دقایق حساس:
دقیقه 09 – اولین شوت به سمت دروازه را بازیکنان الاهلی به سمت دروازه نفت زدند و عمرالسوما این شوت را از پشت محوطه جریمه زد و این توپ توسط بیرانوند مهار شد.

دقیقه 11 – بازهم ستاره الاهلی یعنی عمر السوما، ضربه خطرناکی دیگری را به سمت دروازه نفتی ها زد و این توپ توسط بیرانوند و مدافعان نفت دور شد.

دقیقه 13 – حرکت بازیکنان الاهلی از جناح راست، منجر به ارسال خطرناکی از سوی بازیکنان این تیم شد اما این توپ را بیرانوند دفع کرد.

دقیقه 26 – ولید رسید پس از پاسکاری بازیکنان الاهلی، شوت خطرناکی را روانه دروازه نفت کرد اما این توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.

دقیقه 48 – اولین فرصت بازی در نیمه دوم نصیب بازیکنان الاهلی شد و شوت محکم مقاوی با اختلاف کمی از بالای دروازه نفتی ها به بیرون رفت.

دقیقه 49 – شوت زیبا و سنگین ایمان مبعلی از فاصله ای حدود 20 متر، با عکس العمل دروازه بان الاهلی به کرنر رفت.

دقیقه 50 – باز هم سانتر ایمان مبعلی از روی نقطه کرنر، می توانست برای نفتی ها گل دوم را به ارمغان بیاورد اما ضربه سر زیبای وحید امیری به تیر دروازه معیوف برخورد و توپ ریباند را مهاجم این تیم یعنی سوما با واکنشی سریع از جلوی پای پادووانی دور کرد.

دقیقه 51 – بازهم مقاوی، ضربه دیگری را از بین مدافعان نفت، روانه دروازه این تیم کرد اما این توپ توسط بیرانوند مهار شد.

دقیقه 52 – مصطفی بساس، پس از جاگذاشتن مدافعان نفت، ضربه محکمی را از زاویه بسته، به سمت دروازه بیرانوند فرستاد اما این توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 62 – حرکت غلامرضا رضایی می توانست گل دوم را برای نفتی ها به ارمغان بیاورد اما تعلل وی باعث تنگ تر شدن زاویه شد و پاس رو بیرون او را نیز سیامک کوروشی نتوانست استفاده کند و توپ در اختیار دروازه بان الاهلی قرار گرفت.

دقیقه 68 – تعلل حمدی نژاد در دفع توپ باعث شد موقعیتی خطرناک نصیب بازیکنان الاهلی شود اما ضربه آنها توسط پادووانی از روی خط دروازه به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 70 – ضربه محکم عقیل السهبی، از درون محوطه جریمه نفت توسط بیرانوند به کرنر رفت.

دقیقه 71 – ضربه کرنر ارسالی خطرناک بازیکنان الاهلی را بیرانوند از روی سر مهاجمان الاهلی دور کرد.

دقیقه 77 – چسبیده به محوطه جریمه نفتی ها، یک ضربه ایستگاهی نصیب تیم الاهلی شد که ضربه سنگین و دیدنی عمر السوما، با برخورد به تیر دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه 79 – وحید امیری، روی پاس ارسلان مطهری در حالی که تنه به تنه با مدافع تیم الاهلی خود را به دروازه این تیم نزدیک کرد نتوانست از این موقعیت استثنایی استفاده کند و ضربه آرام وی توسط دروازه بان این تیم دفع شد.

دقیقه 81 – ضربه ایستگاهی ارسالی بازیکنان تیم الاهلی را بیرانوند با واکنشی دیدنی از روی سر مهاجم این تیم دور کرد.

دقیقه 83 – توپ ارسالی بازیکنان الاهلی بین عمرالسوما و بیرانوند فرود آمد اما حرکت سریع بیرانوند در بیرون آمدن از دروازه باعث دفع این توپ و دور شدن این خطر از روی دروازه این تیم شد.

دقیقه 84 – ضربه برونو سزار از پشت محوطه جریمه نفتی ها را بیرانوند با شیرجه ای مهار کرد.

دقیقه 86 – توپ ارسالی بازیکنان الاهلی را بیرانوند با واکنشی به موقع مهار کرد.

دقیقه 88 – اشتباه پادووانی در دفع توپ موقعیتی را نصیب مصطفی بساس کرد اما ضربه محکم او را حاج محمدی با تکلی به موقع به کرنر فرستاد.

بهترین بازیکن:
عمر السوما، ستاره سوری الاهلی، در این بازی باز هم توانست یک بازی موثر و هدفمند را برای تیمش به نمایش بگذارد، وی دو بار توانست دروازه نفتی ها را باز کند و جندین بار نیز با حملات خطرناک خود مدافعین و دروازه بان این تیم را به مشکل بیندازد، وی یکبار نیز تیر دروازه نفتی ها را به لرزه درآورد ضمن اینکه یکبار نیز در کارهای دفاعی تیمش، یک توپ خطرناک را از جلوی پایادووانی دور کرد.

اما در تیم نفت نمی توان از ایمان مبعلی و علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین بازیکنان این تیم نام نبرد. ایمان مبعلی بازهم وظیفه طراحی را در مرکز به عهده داشت و این کار را به بهترین نحو انجام داد و تک گل نفتی ها از روی ارسال فوق العاده وی به ثمر رسید، ضمن اینکه چند بار دیگر ارسال ها و شوت های وی خطرات جدی روی دروازه الاهلی به وجود آورد.

علیرضا بیرانوند نیز در نیمه دوم و در شرایطی که حملات تیم الاهلی برای زدن گل سوم شدت گرفته بود مرد اول محوطه جریمه تیمش بود و بارها با واکنش های به موقع خود مانع از حذف تیمش شد.

اتفاق ویژه :
اتفاق رخ داده توسط تیم نفت تهران، یکی از ویژه ترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران است، این تیم که برای اولین بار در تاریخ حیات خود به مسابقات آسیایی راه یافته بود با برنامه ریزی درست و به نمایش گذاشتن بازی های تحسین برانگیز توانست به جمع هشت تیم برتر آسیا راه پیدا کند. 

اخبار ورزشی - ورزش3

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------