کارلوس کی‌روش: برای صعود به جام جهانی به یک تیم پر از "تام کروز" نیاز داریم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سرمربی تیم ملی فوتبال به "گاردین" گفت: اگر شرایط به همین صورت باشد موفقیت ایران کار بسیار سختی خواهد بود/ رسیدن به جام جهانی روسیه را ماموریت غیرممکن می‌دانم

گاردین نوشت: مربی موزامبیکی‌الاصل در حالیکه پنجمین سال حضورش در تیم ملی ایران را سپری می‌کند هنوز اتفاقات منچستریونایتد را پیگیری می‌کند: پایه موفقیت  این باشگاه همیشه براساس صداقت، اعتماد به نفس و تداوم و استمرار بنا شده و فکر می‌کنم تغییراتی زیاد در دو فصل اخیر به سنت و ارزش‌های باشگاه لطمه وارد کرده است.

وی ادامه می‌دهد: ساختن آینده باشگاه براساس اصولی که سرالکس فرگوسن ایجاد کرده کار اشتباهی نیست اما پیچیدگی‌ها و سختی‌ها دوران گذر از او زیاد است. احترام زیادی برای فن‌خال و مویس قائلم و آنها را تحسین می‌کنم اما فکر می‌کنم در دوران حضورشان استباهات مهم و تاثیرگذاری داشته‌اند.

از نظر کی‌روش تغییراتی که مویس در کار فنی این تیم بلافاصله پس از حضورش در یونایتد ایجاد کرد یکی از این اشتباهات بود: لازم نبود بلافاصله چنین تغییراتی ایجاد شود و نفراتی مثل مایک فیلان که شناخت خوبی از باشگاه داشتند کنار گذاشته شوندمن از نفراتی ون بابی چارلتون و الکس فرگوسن یاد گرفتم که باید به زیردستان خود اعتماد داشت. زمانیکه من از رئال مادرید برگشتم باید درباره تغییراتی در تیم تصمیم می‌گرفتیم. نفراتی چون روی کین، گیگز و اسکولز را داشتیم که بسیار با تجربه بودند اما از سوی دیگر جوانانی چون رونالدو، رونی و ویدیچ هم در تیم بودند. هیچ کس بجز کسانی که در باشگاه کار کرده‌اند و شناخت لازم را دارند نمی‌توانند در این زمینه بهترین مشاوره را بدهد.

کی‌روش در مورد شرایط کنونی تیم می‌گوید: منچستر همیشه بازیکن‌ساز بوده اما حالا شرایط برعکس شده است. بعضی از بازیکنان خوب و حتی نفراتی که به تازگی به تیم آمده بودند مثل دی‌ماریا و فالکائو نیمکت‌نشین شده بودند. من چند بازی دی‌ماریا را دیدم. انگار که تاکنون فوتبال بازی نکرده بود. این یک خرید وحشتناک بود. اول باید آماده شوید و سپس یک تصمیم دسته جمعی بگیرید. ممکن است شما در خرید بازیکنان اشتباه کنید اما نباید تصمیمات عجیب بگیرید.

کی‌روش در مورد احتمال بازگشتش به فوتبال انگلیس پس از جام جهانی 2018 یا حتی در صورت ناکامی ایران در رسیدن به این رقابت‌ها خیلی زودتر از آن ادامه می‌دهد: بازگشت به انگلیس رویای من است. در حالی این کشور را ترک کردم که کار در آنجا هنوز تمام نشده است. پیشنهاداتی هم وجود داشت اما در شرایطی مطرح شد که من در تیم‌های دیگر تحت قرارداد بودم. من از آن دسته کسانی نیستم که با یک تیم قرارداد ببندم و وقتی پیشنهادات بهتری بیاید بگویم"خداحافظ من از جای دیگری پیشنهاد خوبی گرفته‌ام" نمی‌توانم این کار را انجام دهم. اگر شما این کار را انجام دهید احترام و اعتبار خود را از دست داده‌اید و اینگونه به باشگاه جدید خود می‌گویید که ممکن است این کار را با آنها هم بکنید.

او در حال حاضر از کار با ایران رضایت دارد. پس از نتایجی که در جام جهانی برزیل گرفت و با یک تساوی بدون گل با نیجریه و شکست برابر آرژانتین با گل دقایق پایانی مسی از عملکرد خود ابراز رضایت کرد. البته به نظر می‌رسید این پایان کار اوست اما حالا تیمش را برای جام جهانی روسیه آماده می‌کند: پس از جام جهانی فرصت‌های خوبی در تیم‌های دیگر داشتم اما دو عامل باعث شد به کارم در تیم ملی ادامه دهم. اول بازیکنان که رفتار بسیار خوبی با من داشتند و از من خواستند که در تیم ملی بمانم. عامل مهمتر مردم ایران بودند هواداران بسیار عالی که باعث شدند نتوانم به این پیشنهاد جواب منفی بدهم.

رقابت‌های انتخابی این تورنمنت آغاز شده و تیم ایران پس از تساوی بدون گل ناامیدکننده برابر ترکمنستان، روز پنجشنبه با 6 گل گوام را شکست داد. رسیدن به مرحله بعد مقدماتی کار سختی برای ایران به نظر نمی‌رسد اما پس از آن مصاف با رقبایی چون کره‌جنوبی، استرالیا و ژاپن دردسر اصلی آنها خواهد بود: هیچگاه امید خود را از دست نمی‌دهم اما اگر شرایط به همین صورت باشد موفقیت ایران کار بسیار سختی خواهد بود. من رسیدن به جام جهانی روسیه را ماموریت غیرممکن می‌دانم و به تام کروز یا یک تیم پر از تام کروز برای رسیدن به هدف خود نیاز داریم.

اخبار ورزشی - نسیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------