آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

ایران 57 - چین 70؛ شاگردان بائرمن به فینال نرسیدند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا امروز مقابل چین، میزبان مسابقات مغلوب شد.

تیم ملی بسکتبال ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا امروز (جمعه) در مرحله نیمه‌نهایی مقابل چین، میزبان مسابقات قرار گرفت و با نتیجه 70 بر 57 نتیجه را به حریف واگذار کرد تا نتواند به فینال راه پیدا کند. به این ترتیب شاگردان بائرمن در عین شایستگی نتوانستند از این مسابقات جواز حضور در المپیک ریو را به دست بیاورند و باید منتظر مسابقات انتخابی بعدی باشند.

ایران در این دیدار با ترکیب مهدی کامرانی، جواد داوری، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حدادی وارد زمین شد. داوری در این مسابقه جایگزین حامد آفاق شد؛ بازیکنی که به دلیل مصدومیت نتوانست در این دیدار برای تیم ملی به میدان برود.

وی ژائو ،یانیوهانگ دینگ، ژو پنگ، یی ژیان لیان و ژو کی هم ترکیب اولیه چین برای دیدار با ایران بود. در کوارتر اول تیم ملی بسکتبال چین با حمایت هفت هزار تماشاگر خود بازی خوبی را به نمایش گذاشت. در ابتدای مسابقات ضربه‌ای به پهلوی جواد داوری زده شد و به همین دلیل وی تعویض شد تا پزشک تیم شرایطش را بررسی کند. در کوارتر اول چینی‌ها توانستد با عملکرد خوب و پرتاب‌های سه امتیازی موفق خود با نتیجه 21 بر 12 از سد ایران عبور کنند. صمد نیکخواه بهرامی با کسب 6 امتیاز در این کوارتر از بهترین بازیکنان ایران بود.

تیم ایران در کوارتر دوم عملکرد بهتری داشت و توانست اختلاف را در برخی صحنه‌ها با 3 امتیاز هم کاهش دهد، اما چینی‌ها با بارها در دفاع عملکرد خوبی داشتند و اجازه امتیازگیری به بازیکنان ایران ندادند؛ البته اشتباهات در کوارتر دوم بین بازیکنان هر دو تیم وجود داشت. این کوارتر را هم چینی‌ها موفق شدند با نتیجه 18 بر 17 به سود خود تمام کنند تا در پایان نیمه اول بازی 39 بر 29 به نفع میزبان تمام شد. تا پایان نیمه اول تمام بازیکنان ایران به میدان رفتند و صمد نیکخواه 14 امتیاز برای تیم ایران توانست به دست بیاورد.

در کوارتر سوم ملی‌پوشان ایران تلاش کردند تا اختلاف را کم کنند تا در کوارتر چهارم نتیجه را جبران کنند، اما این اتفاق رخ نداد و شاید بهتر باشد بگوییم که چینی‌ها این اجازه را به شاگردان بائرمن ندادند. ملی‌پوشان ایران اشتباهاتی داشتند و البته فشار تماشاگران چینی هم کار را برای آنها سخت کرده بود. درگیری بین بازیکنان ایران و چین نشان از استرس بالا و فشاری بود که روی آنها وجود داشت. این کوارتر را هم چینی‌ها با نتیجه 19 بر 15 به سود خود رقم زدند تا اختلاف تیم‌ها در مجموع 14 امتیاز باشد.

در کوارتر چهارم و آخر چینی‌ها بازهم دست از تلاش برنداشتند و به امتیازگیری خود ادامه دادند. برخی بازیکنان ایران از جمله حامد حدادی خسته شده بودند و فشار زیادی را تحمل می‌کردند. با این حال دست از تلاش و جنگندگی برنداشتند، اما تلاش ملی‌پوشان ایران سودی نداشت و این چینی‌ها بودند توانستند اختلاف را حفظ کنند و پیروز مسابقه باشند و به فینال رقابت‌ها راه پیدا کنند. این کوارتر 13 بر 12 به سود ایران تمام شد.

ژاپن و فیلیپین هم دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی را برگزار خواهند کرد تا حریف چین در دیدار پایانی مشخص شود. دو داوران از لبنان و یک داور هند قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

اخبار ورزشی - فارس

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------