تساوی تیم ملی ایران مقابل ژاپن/ فوتبال یک نیمه‌ای قدرت‌های آسیا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در شرایطی با تساوی به پایان رسید که دو تیم اول و دوم آسیا تنها در نیمه دوم توانستند نمایش قابل قبولی داشته باشند اما در نیمه اول نمره قبولی نگرفتند.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در دیداری تدارکاتی از ساعت ۱۷ امروز سه شنبه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت بانتیجه تساوی یک بر یک خاتمه یافت. مهدی ترابی در دقیقه ۲+۴۵ برای ایران گلزنی کرد. گل ژاپن را هم یوشینوری موتو در دقیقه ۴۸ به ثمر رساند.

ایران این مسابقه را با ترکیب علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، احسان حاج صفی، ووریا غفوری، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، رامین رضائیان، اشکان دژاگه، وحید امیری و سردار آزمون آغاز کرد. البته غفوری در دقیقه ۲۳ مصدوم شد تا کارلوس کی‌روش مهدی ترابی را جایگزین این بازیکن کند.

دو تیم در نیمه نخست بازی را محتاطانه شروع کردند و دیدار دلچسبی را انجام ندادند. حتی ژاپن هم که با تمام ستاره‌هایش به ایران آمده، کیفیت لازم را نداشت.

البته یخ بازی در دقیقه ۳۵ شکست و سردار آزمون تا آستانه بازکردن دروازه ژاپن پیش رفت ولی توپ به پایش برخورد کرد و از جلوی دروازه حریف دور شد. ایران از دقیقه ۳۵ فشار محسوسی را به تیم ژاپن وارد کرد و این فشار با ارسال توپ از کناره‌ها و حرکات در عمق وحید امیری هیجان بازی را بیشتر کرد ولی راه به جایی نبرد.

در حالی که بازی در دقیقه اول وقت‌های اضافه بود، مهدی ترابی با یک حرکت انفرادی در درون محوطه جریمه از سوی مدافع ژاپن سرنگون شد تا داور به سود ایران پنالتی اعلام کند. اشکان دژاگه هم در دقیقه دوم وقت‌های اضافه این پنالتی را زد که دروازه بان ژاپن آن را گرفت ولی مهدی ترابی در برگشت آن را به گل تبدیل کرد تا نیمه نخست با یک گل خاتمه یابد.

هرچقدر که بازی در نیمه اول کم هیجان بود، در نیمه دوم و از همان لحظات ابتدایی بازی بسیار سرعتی و پر موقعیت بود. ابتدا در دقیقه ۴۶ احسان حاج صفی می‌توانست با یک ضربه سر دروازه ژاپن را برای دومین بار باز کند که توپ از بالای سرش عبور کرد.

دو دقیقه بعد این بازیکنان ژاپن بودند که توپ را از سمت چپ دفاع ایران سانتر کردند و روی خروج اشتباه حقیقی، این تیم توسط «موتو» به گل رسید تا بازی به تساوی کشیده شود. تلاش بازیکنان ایران برای پیروزی در این بازی خانگی با حملاتی که روی حرکات اشکان دژاگه طراحی شده بود، بعد از گل تساوی بیشتر شد. سردار آزمون می‌توانست در دقیقه ۵۹ گل دوم ایران را با یک ضربه سر بزند که توپش در چارچوب نبود.

در دقیقه ۵۰ هم بازیکنان ژاپن یک ضد حمله خطرناک روی دروازه ایران تدارک دیدند که علیرضا حقیقی یک موقعیت تک به تک را از بازیکنان ژاپن گرفت.

کی‌روش در این بازی به بازیکنان جوان دیگری مثل مرتضی پورعلی گنجی و مهدی طارمی هم فرصت داد تا آنها هم بازی در این مسابقه تدارکاتی را تجربه کنند. البته سرمربی ژاپن هم در نیمه دوم کیسوکه هوندا و شینجی کاگاوا را از زمین بیرون کشید تا بازیکنان تازه نفس‌تری را به جای آنها به زمین بفرستد ولی برنامه‌های دو سرمربی برای تغییر نتیجه بازی، ثمری نداشت تا بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یابد.

بازی در دقایق پایانی تا اندازه‌ای جنجالی شد. ابتدا سردار آزمون با انجام یک خطای خطرناک و تکل از پشت روی بازیکن ژاپن، یک درگیری را استارت زد تا جایی که کارلوس کی‌روش، داور مسابقه و دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی برای خاتمه دادن به این درگیری که در کنار خط رخ داده بود، وارد عمل شوند. احسان حاج صفی هم در دقایق پایانی برای لحظاتی با یکی از بازیکنان ژاپن درگیری لفظی پیدا کرد.

 

اخبار ورزشی - مهر

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------